Beantwoord

Abonnement zou vandaag actief worden maar kan niet bellen of gebeld worden

  • 8 April 2024
  • 12 reacties
  • 110 keer bekeken

Beste,

 

Vandaag zou mijn abonnement in gaan van KPN en ook dus mijn oud nummer worden behouden, via een sms zou dit vandaag gebeuren tussen 11:00 en 16:00. Alleen ik kan nog steeds niet gebeld worden of mijn 5G gebruiken.

 

Ik heb al geprobeerd om via MijnKPN app te kijken of mijn abonnement is toegevoegd maar die zat er niet tussen dus moest ik mijn telefoonnummer toevoegen maar toen kreeg ik een melding terug van dat KPN mijn nummer niet herkent word?

 

Ik heb mijn iPhone 15 pro max al 2-3 keer uitgezet en heb nog steeds niks. Het liefst spreek ik een medewerker van KPN maar aangezien ik niet kan bellen of gebeld worden gaat dit nogal lastig dus probeer ik het via deze weg. Lekkere begin dus aan mijn nieuwe abonnement bij KPN.

icon

Beste antwoord door RBxx 8 April 2024, 23:53

Bekijk origineel

12 reacties

Ben je overgestapt van een andere provider naar KPN met nummerbehoud @Rager_ en werkt die oude provider nog steeds? Dan is de overstap nog niet rond.

 

Mijn oude provider is Simpel en ik ben overgestapt naar KPN. In mijn SMSjes staat dat vandaag KPN mijn nummer zal overzetten tussen 11 en 4 maar dit is nog steeds niet gebeurd aangezien ik niet kan bellen of geen 5G heb.

 

ik heb mijn oude simkaart nu niet bij de hand om dit te checken maar ik zie niet het nut in om dit te checken als KPN zegt van dat we vandaag je nummer gaan overzetten.

Reputatie 7
Badge +21

Heb je dan wel gewacht totdat je bij de oude Simpel simkaart geen bereik meer had? Pas dan verwijder je die simkaart en daarna plaats je de KPN simkaart. 

In de meeste telefoon kunnen 2 simkaarten, vandaar mijn vraag @Rager_ 

 

Nee momenteel zit alleen mijn nieuwe simkaart van KPN in mijn telefoon dit heb ik bewust gedaan zodat mijn telefoon niet in de war zou raken.

 

Heb je dan wel gewacht totdat je bij de oude Simpel simkaart geen bereik meer had? Pas dan verwijder je die simkaart en daarna plaats je de KPN simkaart. 

 

Dit is niet vertelt in de winkel en ook niet op mijn SMSjes dus dit klinkt vreemd.

Dit is niet vertelt in de winkel en ook niet op mijn SMSjes dus dit klinkt vreemd.

Het is wel de normale gang van zaken, dan blijf je zolang mogelijk gewoon bereikbaar op je (oude) simkaart. Als de dienst is geactiveerd krijg je in de regel ook weer een SMS en/of mail van KPN @Rager_ 

Reputatie 7
Badge +21

….

Dit is niet vertelt in de winkel en ook niet op mijn SMSjes dus dit klinkt vreemd.

Heb je geen e-mails ontvangen dan?
Eén van de e-mails die ik heb ontvangen was “Uw aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd".

Daarin stond het volgende:

U wilt graag uw mobiele nummer 06…... behouden bij de overstap naar KPN. Dit regelen we voor u. Lees hieronder hoe.

Datum van overzetten
Uw mobiele nummer zetten wij over op dd-mm-jjjj. Deze datum hebben wij afgesproken met uw huidige mobiele aanbieder.

Hebt u telefonisch of op kpn.com een nieuw Sim Only-abonnement besteld? 
Dan ontvangt u uw simkaart in de brievenbus. Bevestig de ontvangst binnen 5 dagen online. In de brief bij uw simkaart leest u hoe u dit doet. Daarna zorgen we ervoor dat u op de afgesproken datum met uw nummer overstapt naar KPN.

Waar moet u op letten als wij uw nummer overzetten?

  • We zetten uw nummer over tussen 11.00 en 16.00 uur
  • Als u met de simkaart van uw huidige aanbieder geen bereik meer hebt, plaatst dan uw nieuwe simkaart van KPN in uw toestel
  • Hebt u de dag van overzetten na 16.00 uur geen verbinding met het netwerk van KPN? Controleer dan of de nieuwe simkaart goed in uw toestel zit.
  • Zet daarna uw toestel uit en weer aan. Daarna kunt u bellen en internetten via ons netwerk.

Startdatum contract 
Je contract start op 8 april 2024. Heb je een Goederenkredietovereenkomst afgesloten voor je toestel? Dan start de maandelijkse betaling tegelijk met de ingangsdatum van je contract voor je mobiele abonnement.
 

En ik heb mijn simkaart gekregen in de winkel. Ik heb nog steeds bereik op mijn oude simkaart maar volgends KPN zou dit na 16:00 niet meer moeten kunnen?

Reputatie 7
Badge +21

Dan kan je het beste morgen contact opnemen met KPN klantenservice op 0800-0402 of de KPN winkel bezoeken. Op het KPN forum kan een KPN medewerker niet direct reageren op je vragen. Het kan een dag of meer duren voor jouw vraag aan de beurt is.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Rager_,

We zijn een aantal dagen verder en ik doe de voorzichtige aanname dat je inmiddels wel gebruik kunt maken van je simkaart. Mocht je jouw verdere ervaring met het actief krijgen hier nog willen delen, dan lees ik het graag!

Is inmiddels na 1 dag later gelukt

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal top, bedankt dat je het nog even hebt laten weten!

Reageer