Vraag

Activeren van simkaart bij nieuw abonnement lukt niet

  • 27 November 2023
  • 3 reacties
  • 28 keer bekeken

Vandaag gaat mijn nieuwe abonnement in. Het lukt niet om mijn simkaart te activeren en nu ben ik dus niet meer bereikbaar. 

Ik heb nummerbehoud aangevraagd maar er staat een ander nummer als ik de simkaart wil activeren.

Marit 

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Welkom op het Forum van KPN @Marit Zijm 

Als je nummerbehoud hebt aangevraagd bij KPN, dan krijg je vanuit KPN per e-mail en sms wanneer jouw eigen 06-nummer wordt overgezet naar de simkaart van KPN.
Tot het moment dat nummerportering gaat plaats vinden, heeft de KPN simkaart een tijdelijk eigen 06-nummer, omdat de simkaart actief moet zijn om nummerbehoud te kunnen uitvoeren.

Dus per wanneer zou jouw eigen 06-nummer naar KPN gaan?
Is dat toevallig vandaag?
Heb je vanuit KPN ook per e-mail en sms, de bevestiging ontvangen over deze aanvraag van nummerbehoud?

Graag hoor ik dat vanuit jouw kant.

Hallo Michel,

Bedankt voor je reactie. Vanaf vandaag gaat inderdaad mijn nieuwe abonnement in. Ik heb hier een e-mail en sms van ontvangen op mijn eigen nummer. 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Marit Zijm 

Hartelijk dank voor je snelle reactie terug.

Nummerportering kan tot 24 uur duren, omdat het ook verwerkt moeten worden in de achterliggende systemen van KPN.
Toch duurt nummerbehoud nooit zo lang, maar het moet er wel bij vermeld worden.

Zodra je geen bereik meer hebt op de simkaart van je oude provider, dan kun je de simkaart van KPN in je toestel plaatsen, en zou je vertrouwde eigen 06-nummer zijn overgezet naar de simkaart van KPN.
Je kunt dit heel simpel controleren, door met de simkaart van KPN te bellen naar een andere telefoon, waarop dan je eigen 06-nummer zichtbaar zou moeten zijn.
Of je laat een familielid of vriendin je even bellen.

Het tijdelijke 06-nummer komt dan ook te vervallen.

Reageer