Beantwoord

Aflosbevestiging BKR

  • 15 June 2020
  • 8 reacties
  • 634 keer bekeken

Ik ben bezig met een hypotheekaanvraag en nu vraagt de geldverstrekker of ik wil aantonen dat mijn telefoonabonnement afgelost is en BKR wordt afgemeld. Dit is gebeurd op 21-05 en ik heb via de klantenservice vernomen dat, vanwege de storneringstermijn, het 30 dagen duurt voor het krediet BKR afgemeld wordt. Hier wil ik eigenlijk niet op wachten aangezien de rest van de hypotheekaanvraag inmiddels rond is. Graag ontvang ik een e-mail waarin vermeld staat dat het krediet volledig ingelost is en dat het krediet, o.v.v. het kredietnummer, BKR afgemeld wordt zodra de termijn voor storneren verstreken is.

Ik heb zelf al de laatste factuur aangetoond waarop het openstaand saldo van € 0,00 staat, maar helaas is dit niet voldoende.

icon

Beste antwoord door AjaciedBob 22 June 2020, 17:26

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @AjaciedBob. Welkom op het KPN Forum. Ik begrijp dat je hier niet op wilt wachten. Wanneer er gebruikt wordt gemaakt van het formulier dan wordt de afmelding bij BKR binnen 2 dagen gedaan, na ontvangst van de betaling. Hier is geen spoed bij mogelijk. Wanneer je het krediet regulier aflost via de maandelijkse betalingen, dan melden we bij BKR 30 dagen na betaling (storneringstermijn) dat je het bedrag hebt afgelost. Ik begrijp dat jij het zo snel mogelijk geregeld wilt hebben. In dat geval kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402). Zij zullen je dan doorverbinden met onze financiële afdeling om te bekijken wat er mogelijk is.  Het krediet moet volledig betaald zijn. Het bespoedigen kan alleen aangevraagd worden binnen 30 dagen na de dagtekening van de laatste nota waarop het toestelkrediet betaald is.

Hallo Vikash, zojuist heb ik met de klantenservice gesproken en daar werd aangegeven dat er niets anders op zit dan af te wachten op de BKR afmelding die hopelijk op 21-06 zal volgen. Jammer dat ik daarop moet wachten. Het zou handiger en sneller zijn als er een e-mailtje van KPN naar mijn e-mailadres verzonden zou kunnen worden waarin staat dat het krediet inmiddels voldaan is en dat hij BKR afgemeld gaat worden (na de storneringstermijn).

Reputatie 7
Badge +21

Dat is balen. Ik zou zelf ook verwachten dat jouw factuur, waarop staat dat het bedrag betaald is, met daarnaast bewijs van afschrijving voldoende is. Dan zit er helaas niets anders op dat de BKR afmelding af te wachten. :sweat:

Het enige dat ik nu nog nodig heb om mijn hypotheekaanvraag af te ronden is de volgende tekst afkomstig vanaf een KPN e-mailadres:

 

Beste Bob de Vries,

 

Hierbij bevestigen wij dat je toestelkrediet met contractnummer / leningnummer 500051212262 volledig ingelost is. Dit is ook zichtbaar op je factuur van je mobiele abonnementvan de maand mei. Wanneer de termijn is verstreken om betalingen te kunnen storneren zal je toestelkrediet worden afgemeld bij BKR.

 

Zou het alsjeblieft mogelijk zijn om mij deze e-mail op te sturen zodat ik mijn hypotheekaanvraag kan afronden?

Reputatie 7
Badge +21

Ik zou je heel graag verder willen helpen en begrijp dat je graag jouw hypotheekaanvraag wilt afronden, maar helaas heb ik niet de mogelijkheid om jou verder te helpen hierin. Ik verwacht dat je deze week nog een bevestiging gaat ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +21

@AjaciedBob Heb je inmiddels een bevestiging ontvangen?

@AjaciedBob Heb je inmiddels een bevestiging ontvangen?

Heb ik inmiddels ontvangen, bedankt voor de reactie!

Dat is weer heel mooi geregeld door Vikash en de anderen.

En nu maar hopen dat ze bij de cijfertjes uitleen instantie weer niet een ander probleem gaan verzinnen.

Als dat een beetje cynisch klinkt dan klopt dat :-<

Ik zie graag als alles rond is, succes en veel plezier met alles !

Reageer