Vraag

Apple Watch Ultra kan niet uitbellen zonder iPhone

  • 11 September 2023
  • 38 reacties
  • 379 keer bekeken

Reputatie 1

Heb een paar maanden geleden een Apple Watch Ultra gekocht via KPN. Alles werkt, behalve dan dat ik niet buitenshuis (zonder mijn iPhone) kan bellen met de Watch. Dat zou wel moeten kunnen. Ik kan wel gebeld worden en sms’jes ontvangen. In de algemene instellingen van de Watch wordt bij het ICCID weergegeven dat er geen sim wordt gedetecteerd (‘geen simkaart’). Volgens Apple Support moet er iets mis zijn gegaan met de configuratie of is iets mis in het eSim account. Niemand van KPN kan mij helpen en ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Echt ergerlijk. Wie heeft de bevrijdende tip?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Proservatius heb je al eens je Apple Watch Ultra opnieuw opgestart en je IPhone ook. 
 

Bron 🍏

Reputatie 1

Al diverse keren, zelfs de watch losgekoppeld en toen weer opnieuw gekoppeld. Aan de telefoon zegt KPN doodleuk dat het uitbellen niet wordt ondersteund, te bizar voor woorden. 

Reputatie 7
Badge +9

@Proservatius een heel vreemde opmerking van KPN dat je niet kan bellen, omdat dit niet ondersteund zou worden. Heb je ook al eens geprobeerd om je multi sim in de telefoon te verwijderen en opnieuw je multi sim te installeren. 
Ik ga ervan uit dat je een multi-sim abonnement hebt. 

Reputatie 1

Ik ga het proberen. 

Tja, die telefonisten…😭

Uitgaand bellen moet ook kunnen.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim.htm .

Reputatie 7
Badge +9

Ik ga het proberen. 

Toestelhulp KPN voor uitleg bij verwijderen e-sim op je Watch. 

Reputatie 1

Ik (niet KPN) moest aantonen dat KPN de Watch ondersteunt met uitbellen!!! “Laat het dan zien, waar staat dat?”., zei de telefonist. De omgekeerde wereld. Enfin (lachen is gezond), ik heb de kaart verwijderd en er weer ingezet, ik vermoed nu dat ik geen multisim heb. Ik had een iPhone met een fysieke simkaart van KPN, en daar later dus de Watch aan toegevoegd met eSim. Ik mocht er toch vanuit gaan dat het dan allemaal zou werken? 

Reputatie 7
Badge +9

@Proservatius je moet eerst een abonnement afsluiten. Dit is 5 euro/maand extra. 
 

KPN website

Reputatie 1

Ja, dat heb ik. Ik betaal al €5 per maand sinds juni, toen ik de watch heb ontvangen van KPN. De watch heb ik via KPN aangeschaft, incl Esim a €5 per maand. 

Reputatie 1

Maar heb dus ook nog steeds de fysieke simkaart in de iPhone. Misschien maakt dat wat uit? 

Reputatie 7
Badge +9

@Proservatius heb je alles gedaan volgens de Toestelhulp van je Iwatch. Verwijderen eSim en activeren eSim. Fysieke kaart in IPhone is geen issue. 

Reputatie 1

Ja, alles geprobeerd. 
Ik zou het abonnement wel kunnen opzeggen via de link die u gestuurd heeft, om deze vervolgens weer te koppelen, maar ik durf het niet goed aan omdat de gevolgen dan wellicht niet te overzien zijn  

Reputatie 1

Ook de stappen genomen van verwijderen enim en opnieuw activeren, maar ook dat helpt niet. En KPN lijkt gewoon te weigeren om dit op te lossen. Ik ben dus nu aan het kijken naar een andere provider. Heeft iemand een suggestie?

Reputatie 7
Badge +9

@Proservatius wanneer je je forum profiel zoveel als mogelijk invult kan misschien een moderator eens kijken in je gegevens en dan kan hij/zij wellicht iets zien “achter de schermen”. Het kan wel een dag of 4 duren voordat een moderator reageert. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Proservatius

Ik (niet KPN) moest aantonen dat KPN de Watch ondersteunt met uitbellen!!! “Laat het dan zien, waar staat dat?”., zei de telefonist. De omgekeerde wereld. Enfin (lachen is gezond), ik heb de kaart verwijderd en er weer ingezet, ik vermoed nu dat ik geen multisim heb. Ik had een iPhone met een fysieke simkaart van KPN, en daar later dus de Watch aan toegevoegd met eSim. Ik mocht er toch vanuit gaan dat het dan allemaal zou werken? 

Dat klinkt allemaal niet erg positief. En is niet wat ik verwacht van mijn telefonische collega's. 

Wil je zoals @Hoopvol aangaf je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dit gedaan hebt? Ik wil graag samen met je uitzoeken wat er aan de hand is en alles toch goed oplossen. 

Reputatie 1

Beste Bram, dat ga ik dan zo maar eens doen. Hoewel mijn hoop grotendeels vervlogen is - vandaag zou ik teruggebeld worden door de reparatie afdeling waarvan ik het nummer had gekregen van een KPN (fysieke) winkel medewerker waar ik gisteren ben geweest, en ook dát is niet gebeurd - hou ik nog een heel sprankje en hoop ik in elk geval ook op compensatie als klant die al meer dan 25 jaar bij KPN zit. Echt héél erg slecht dit. 

Reputatie 1

Ik heb het profiel ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Proservatius! De laatste notitie die ik zie in het systeem is van gister. Hierin staat informatie over het opsturen van onder andere ook de telefoon voor reparatie. 

Heb je deze terugkoppeling zelf ook ontangen? Met de notities die ik lees lijkt het alsof de regie er strak op zit. 

Reputatie 1

Ja, heb ik ontvangen. Ik vind het wel wat, maar als er geen andere opties zijn….

Reputatie 7
Badge +9

Dat zal toch zeker wel onder de garantie vallen?

Reputatie 1

De watch wel, de iPhone is al een 11-serie, dus die niet. 

Reputatie 7
Badge +9

Moet je dan ook de IPhone opsturen. Heel bijzonder. Hoe lang ben je dan alles kwijt? Krijg je een vervangend toestel. Ik zou toch nog eens contact opnemend als second opinion. 

Reputatie 1

Tja….contact opnemen, dat is zowat. Sorry, ik wil het netjes houden, maar ik heb al zeker 5 of 6 keer een medewerker gesproken, en niemand die mij kan helpen; ik heb er nog weinig fiducie in, laat ik het zo formuleren. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik bedoel met 🍏 

Reputatie 1

Is ook al gebeurd. De analyse van Apple: 

Goedenavond, Hierbij zoals beloofd onze bevindingen na ons contact. Zoals word aangegeven in de algemene instellingen van uw apple watch wordt bij het ICCID weergegeven dat er geen sim word gedetecteerd door het apparaat zijnde. Dit betekend dat de eSIM geen juiste verbinding maakt en dat er iets met de configuratie mis is gegaan of mis in het eSIM account. Hopelijk kan uw mobiele aanbieder u hiermee verder helpen in uw account.