Vraag

Bellen over WifI werkt (plots) niet vandaag

  • 9 April 2024
  • 5 reacties
  • 95 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Geachte (KPN) moderators.

Kan iemand me helpen met het weer actief maken van bellen over Wifi in mijn situatie.

zie: 

 

ipadres van multifiber is niet gewijzigd, toch per vandaag werkt bellen over wifi optie niet meer en ben ik slecht bereikbaar op mijn KPN 06 nr of is de verbinding slecht (mast staat ver weg en mn huis is te goed geisoleerd). Zojuist 58 minuten met 2 verschillende KPN agents aan de lijn gezeten. 1ste had geen idee waarover ik belde, de 2e wel maar geen idee waar binnen KPN oplossing zou kunnen worden gevonden. Ticket is aangemaakt… 3 werkdagen wachten….. (en dus onbereikbaar of slecht bereik is mijn vooruitzicht). Dus HELP…..  

 

Andere tests:

Wifi bellen over ander netwerk (hotspot over vodafone netwerk) werkt ook niet. Lijkt dus iets anders dan eerder whitelisten van ipadres issue.

Zelfde telefoon sim wissel (vodafone ipv kpn) werkt Vodafone bellen over wifi wel.

KPN sim in iphone, KPN bellen over wifi werkt niet 


5 reacties

Reputatie 2
Badge

Kleine aanvulling: ook een tweede kpn mobiel abonnement hier in huis heeft geen werkende bellen via wifi meer per vandaag.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @JimP, leuk dat je de community weer hebt gevonden! We richten ons momenteel vooral op het klant-helpt-klant gedeelte, wat inhoudt dat we binnen de community graag zien dat klanten elkaar helpen. Voor specifieke vragen zoals deze, kan je contact opnemen met 0800-0402 of via Facebook/X. Mijn collega's kunnen een ticket voor onze technische dienst aanmaken om dit op te pakken!

Reputatie 2
Badge

Valt niet mee om 0800-0402 te bellen als je instabiele mobiele verbinding hebt 😉

Tickets zijn aangemaakt.

Inmiddels verschillende keren contact gehad en uiteindelijk na veel op verzoek van KPN getest te hebben, is duidelijk dat er iets mis is met whitelist bij KPN. Meerdere klanten hebben hier mogelijk last van. Morgenochtend is het weer hersteld is de planning.

Reputatie 2
Badge

Goed nieuws. We zien zijn weer bereikbaar! En kunnen weer storingsvrij uitbellen. Einde middag is bellen over wifi weer actief voor onze 2 KPN mobiele abo's. Neem aan dat andere KPN mobiel klanten nu ook weer gebruik kunnen maken van de dienst (in situatie dat glasvezel provider buitenlandse ip-blokken heeft ingekocht die nog als buitenlands zijn getagt (deze worden door KPN alleen als range op whitelist staan doorgelaten). Morgen heb ik nog contact met KPN engineer die eea intern KPN heeft uitgezet ter afronding tickets.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @JimP! Excuses voor de late reactie. Marcia is er tijdelijk even niet dus ik neem het over.

Heel fijn dat jullie weer bereikbaar zijn en dat de engineer dit ook verder met je afhandelt! 😄 Bedankt voor het terugkoppelen!

Reageer