Vraag

Bellen via Wifi werkt niet

  • 20 September 2023
  • 2 reacties
  • 75 keer bekeken

Goede avond,

Sinds dat we in ons nieuwbouw huis wonen moeten we vanwege de goede isolatie in huis bellen via wifi. Nu werkt dit op mijn telefoon niet (mobiel KPN abonnement) en op de telefoon van mijn man wel (mobiel Vodafone abonnement). In huis hebben we een glasvezel abonnement van KPN.

 

Mijn telefoon is een Samsung S20 waarbij de optie bellen via wifi gewoon is ingeschakeld en een voorkeur staat ingesteld op bellen via wifi. Als ik word gebeld krijgt men meteen de voicemail, vallen stukken van gesprekken weg of hoort men mij dubbel tijdens het gesprek.

 

Dit is zeer vervelend en zie ik graag eens worden opgelost. Nu heb ik op diverse forums gelezen, die met hetzelfde zitten, dat KPN het IP-adres kan controleren op een whitelist registratie?

 

Ik hoor graag van jullie hoe dit kan worden opgelost!

 

Mvg Renée


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Is het vaste internet bij jullie van kpn? Dan zou het met kpn mobiel moeten werken. 

Voor 'bellen via wifi' moet óók 'bellen via 4G' aan staan.  Anders werkt het niet. 

En als dan ook 'bellen via wifi' aan staat heb je deze naast het wifi symbool. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Renée1986 en welkom hier op ons forum :)

Wat voor type toestel heeft je man? Niet elk toestel is namelijk geschikt voor bellen via de wifi. 

 

Is het vaste internet bij jullie van kpn? Dan zou het met kpn mobiel moeten werken. 

Voor 'bellen via wifi' moet óók 'bellen via 4G' aan staan.  Anders werkt het niet. 

En als dan ook 'bellen via wifi' aan staat heb je deze naast het wifi symbool. 

 

Heb je nog wat gehad aan deze tip van @PeterG?