Beantwoord

Bellers horen dat ik in duitsland ben

  • 31 August 2017
  • 20 reacties
  • 16875 keer bekeken

Als ik in duitsland ben, horen mijn bellers duitse voicemail als ik niet opneem,.maar ik wil niet dat ze weten dat ik in duitsland ben.. ik heb mijn voicemail uitgezet, maar dat helpt ook niet. Kan iemand mij helpen aub?
icon

Beste antwoord door WimC 1 September 2017, 19:53

Bekijk origineel

20 reacties

Hoi, dat is apart. Voor zover ik weet hééft KNP geen Duitstalig menu/standaard meldtekst. Bellers worden altijd geleid naar de voicemailcentrale in Groningen, Nederland, als je niet opneemt.

Bellen ze je wel met het landnummer 31? Dus v.a. vast met 00316xxxxxxxxx of v.a. mobiel met +316xxxxxxxxx?
Ja ze bellen me gewoon met nederlandse 06 en vastenummers..
Mensen krijgen in duits en engels te horen dat ik niet breikbaar ben...
Heb je je voicemail uit staan? Als je je voicemail aan hebt ben je bereikbaar en zou er geen mededeling moeten volgen dat je niet bereikbaar bent namelijk.
Heel simpel ik wil niet dat mensen weten dat ik in duitsland ben
Heb je je voicemail uit staan? Als je je voicemail aan hebt ben je bereikbaar en zou er geen mededeling moeten volgen dat je niet bereikbaar bent namelijk.Heel simpel ik wil niet dat mensen weten dat ik in duitsland benHeel simpel: als je m'n vragen niet beantwoord kan ik je niet helpen omdat het probleem, waarom er een Duits/Engelse en niet een Nederlands/Engelse tekst komt, dan niet duidelijk te krijgen is.
Helaas moet ik dus hierbij mijn reacties hier beëindigen.
Ik heb in begin van mijn topic en later ook aangegeven dat voicemail uitstaat, dus ik heb uw vragen wel beantwoord...
Okee. Overheen gelezen in de topicstart. We doen vaak wel 15 of meer vragen tegelijk, dan mis je wel eens wat. Excuus@
Dan is het mij een raadsel waarom men niet de Nederlands/Engelse onbereikbaarheidsmelding krijgt maar de Duits/Engelse. Kennelijk krijgt men de melding van het netwerk waar de mobiel het laatst verbinding mee heeft gehad. Als je je telefoon gewoon aan laat staan zal men de melding niet krijgen. Tenzij je in gesprek bent.
Hopelijk kan een KPN moderator het nog verklaren; mogelijk met gebruik van achterliggende diensten.

Wat is trouwens het bezwaar als men weet dat je in het buitenland bent? (antw. uiteraard niet verplicht; mag ook algemeen 😉 )
Ik denk dat dat het is! ; laatste netwerk doet dat! Kpn weet het ook niet. En waarom ik dat niet wil; ik heb natuurlijk daar mijn prive reden voor, maar het is zowieso een privacybreuk over het algemeen toch? Mensen moeten zelf bepalen wat anderen over hen mogen weten...
Ik denk dat dat het is! ; laatste netwerk doet dat!Dat s dus inderdaad mijn donkerbruine vermoeden.
het is zowieso een privacybreuk over het algemeen toch?Ik ben het min of meer met je eens.

Maar waarom laat je je telefoon niet gewoon aan? Dan krijgt men geen onbereikbaarheidsmelding, in welke taal dan ook. Dan gaat gewoon de telefoon over. Max. 1 m 25 sec. En daarna volgt gewoon de bezettoon. De mededeling komt dan niet. Over het algemeen verbreekt men de verbinding na 5x (ca. 24 sec.) omdat men vaak geen voicemail in wil spreken ook.

Oplossing mijns inziens: telefoon aan laten.
Nu heb ik "toevallig" ook een paar keer naar mobiele telefoons in het buitenland gebeld de afgelopen tijd, geen extra kosten meer binnen de EU :-)
Aan de beltoon ("overgaan") kon ik al horen dat het om een ander netwerk gaat, en bij niet bereikbaar of als de verbinding wegvalt dan hoorde ik meldingen in allerlei talen langskomen.
Je bent wdbt overgeleverd aan de belclub van dat land.

Je zou een voip-aanbieder kunnen nemen en dan middels een programmaatje (APPlicatie) op je mobiel(e "telefoon"/ computer) met mobiel internet de verbinding leggen.
Maar naar mijn weten kun je een 06 nummer niet naar voip porteren.
Reputatie 5
Badge +6
Het is geen melding over je voicemail daar gaat het niet over, het is een melding dat je nummer niet te vinden is op het duitse netwerk, waarschijnlijk zit je op Telecom.de, daar kreeg ik die meldingen ook. Daar kan je weinig aan doen, dat het netwerk je toestel niet kan vinden. Anders dan een andere provider kiezen op het duitse netwerk.
Reputatie 7
Badge +12
Zou je niet beter je voicemail juist wel kunnen inspreken en inschakelen? Dan krijgen de bellers toch gewoon jouw voicemail te horen? Vandaag nog meerdere keren naar Italië gebeld, kreeg keurig de ingesproken voicemails te horen.
Bij mij hoort beller een bericht in het Duits terwijl ik in Nederland ben en voicemail aan het staan maar te laat was met opnemen. Hoe kan dat?
Bij mij hoort beller een bericht in het Duits terwijl ik in Nederland ben en voicemail aan het staan maar te laat was met opnemen. Hoe kan dat?
Dan woon je misschien in een grensgebied en ben je misschien verbonden met een Duitse provider.
Dit kun je in je toestel aanpassen door roaming uit te zetten.
Ik was in Nederland en verbonden met het KPN netwerk. Snap dus niet hoe dit kan.
Reputatie 7
Hey HansKPN12, dat is heel bijzonder! Je weet zeker dat je niet toevallig op (door)reis was die dag nabij of in Duitsland? De beller krijgt, afhankelijk van de service operator in het land, een standaard gesprokenbericht dat de ontvangende partij de telefoon niet kan beantwoorden. Of iets in die trant. Deze melding kun je omzeilen door je (persoonlijke) voicemail aan te zetten. Dan wordt de beller doorverbonden met je eigen voicemail.

Nog een andere mogelijkheid: had je toevallig je nummer doorgeschakeld staan? En was diegene misschien in Duitsland?
Reputatie 7
Joe @HansKPN12, heb je nog last van vreemde Duitse stemmen op je lijn? Als je nog een vraag hebt zien we je graag weer terug 🙂
Waarschijnlijk was mijn telefoon niet bereikbaar (in Nederland) voor het net en dan hoort de beller in meerdere talen (NL, EN en mogelijk daarna DE) dat je niet bereikbaar bent. Dat kan als je in een winkel in een betonnen gebouw staat. Wat ik vooral jammer vindt is dat in die gevallen niet de voicemail van je aan de beller gehoord wordt. Want voicemail staat bij mij altijd aan en de telefoon is ook niet doorgeschakeld geweest.
Reputatie 7
Dat is goed mogelijk @HansKPN12 de voicemail is een 'doorschakeling' van je mobielenummer naar het voicemailplatform. Wanneer je niet bereikbaar bent kan het gesprek ook niet worden doorgeschakeld naar het platform 😉

Reageer