Beantwoord

Bepaalde apps werken wel via wifi maar niet via 4G

  • 27 July 2022
  • 8 reacties
  • 685 keer bekeken

Ik heb precies hetzelfde. Een app als Q-Music of Spotify doet het wel met Wi-Fi maar zodra ik buiten het WiFi netwerk ben en mijn telefoon overgaat naar 4G, stopt de app. Als ik dan de app opnieuw open, blijft de app draaien. Een VPN app heb ik volgens mij niet…

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 3 August 2022, 09:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @LeoniekedeZeeuw, welkom op ons forum!
Dit klinkt als iets van een instelling die niet goed staat.

  • Heb je mobiel internet wel aan staan?
  • Heb je wel genoeg Mb's?
  • Heb je ook apps die wél op internet kunnen?

Onze toestelhulp heeft hier ook nog een hoop informatie en stappenplannen over!

Hoi Thomas,

 

ik moet op al je vragen “ja” antwoorden. Ik heb mijn telefoon al uit en aan gezet, iOS update gedaan. En nog werkt het niet. Als ik naar Safari ga, laadt het allemaal heel erg langzaam met de 4G. Ik wilde een eerdere bestelling via de wehkamp heropenen, maar dat lukte niet. Op de WiFi gaat alles goed, alleen zodra ik de tuin uitrijd met bijvoorbeeld de Q-Music app, stopt de app zodra ik buiten mijn WiFi ben en krijg ik hem niet meer aan de gang. Het Q-Music logo blijft dan draaien als ik de app opnieuw open op mijn 4G netwerk. Een paar maanden geleden had ik dit nog helemaal niet.

 

groet, Leonieke

Reputatie 7
Badge +20

Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?

Ik heb mijn profiel gewijzigd. 
alvast bedankt!

Reputatie 2

Ook een iPhone 11 zie ik. Hier zie ik nu steeds meer meldingen over staan op het forum. Misschien dat hier iets aan gedaan kan worden. Heb er zelf ook last van

Reputatie 7
Badge +20

@LeoniekedeZeeuw ik zie dat je MB's op zijn en daardoor je internet nu maar 128kb/s is. Dit is genoeg voor misschien wat messaging of e-mails maar niet genoeg voor de meeste apps.

@Moensjaain als dit bij jou niet het geval is kun je hier het beste even een eigen topic voor aanmaken of met ons bellen op 0800-0402

Kun je ook terugvinden waar al die MB’s naar toe zijn gegaan? Ik heb volgens mij nog niet eerder al mijn mb’s verbruikt. En als het al een paar maanden zo is, dan klopt er toch iets niet?

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan niet zien waaraan de data verbruikt is maar dit kun je meestal in de instellingen van het toestel terugvinden.