Carplay ineens geen internet

  • 21 February 2024
  • 9 reacties
  • 772 keer bekeken

Ik heb van de een op de andere dag ineens geen internet op mijn telefoon (en dus carplay) zodra ik met apple carplay verbind.

ik heb gewoon 5G, heb bereik, heb data, echter zodra mijn telefoon met CarPlay verbindt werkt internet niet en geven apps als Flitsmeister in de auto aan dat er geen internet is. Zodra ik bluetooth uit zet werkt het weer.

Uiteraard mijn telefoon eens ontkoppeld van de auto, opnieuw gekoppeld, zelfde probleem.

Hoe kan ik dit oplossen? 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @RFFNCK. Welkom op het KPN forum! Wat vreemd dat je geen mobiel internet meer hebt zodra je jouw toestel verbindt met Apple carplay. Heb je de mogelijkheid om jouw simkaart in een ander toestel te stoppen en te testen of dat wel werkt. Op deze manier komen we er snel achter of dit probleem in jouw toestel zit of in de verbinding. Zorg daarnaast ervoor dat je de nieuwste updates hebt gedownload. Vooral de updates van iOS zijn belangrijk, omdat je door iOS te updaten ook direct CarPlay bijwerkt.

Ik heb van de een op de andere dag ineens geen internet op mijn telefoon (en dus carplay) zodra ik met apple carplay verbind.

ik heb gewoon 5G, heb bereik, heb data, echter zodra mijn telefoon met CarPlay verbindt werkt internet niet en geven apps als Flitsmeister in de auto aan dat er geen internet is. Zodra ik bluetooth uit zet werkt het weer.

Uiteraard mijn telefoon eens ontkoppeld van de auto, opnieuw gekoppeld, zelfde probleem.

Hoe kan ik dit oplossen? 

Ik heb exact hetzelfde probleem. Nu al een tijdje. Ik kan het idd soms oplossen door CarPlay te verbreken en de app open te houden, of de app te starten voordat CarPlay start, maar vaak geeft dat weer andere problemen zoals onstabiele verbinding met CarPlay. Ben benieuwd wat dit kan zijn. 

Reputatie 7
Badge +9

Hebben jullie al Hier eens gekeken voor tips. Is het wellicht begonnen na een IOS update van je telefoon. 

Dank voor de link. Ik zal blijven proberen of nieuwe updates het probleem verhelpen. iOS is helemaal bij, de sw in de auto VW ID.4 niet, die moet nog door garage geupdate worden. De overige fixes werken wel, maar dat is voor een keer. Te omslachtig om elke keer te doen voor je goed en wel CarPlay kunt gebruiken en CarPlay krijgt er ook wel eens kuren van. 

Reputatie 7
Badge +9

Is de telefoon met een kabel aangesloten op je CarPlay of gaat het via Wifi. 
 

Als je auto alleen draadloos CarPlay ondersteunt, houd je de spraakbedieningsknop op het stuur ingedrukt. Zorg dat de stereo in de draadloze modus of Bluetooth-modus staat. Ga vervolgens op de iPhone naar 'Instellingen' > 'Wifi' en zorg ervoor dat Wifi ook is ingeschakeld. Tik op het CarPlay-netwerk en controleer of 'Verbind automatisch' is ingeschakeld. Ga vervolgens naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'CarPlay' en selecteer je auto.

Ok dank, ik ga kijken wat dat doet. Het is alleen wifi idd. Het lijkt ook juist de wifi verbinding te zijn die het probleem is. De apps lijken internet via de wifi te willen i.p.v. mobiele data op het moment dat ik ze opstart nadat CarPlay al actief is. Maar ik even kijken hoe ver ik met de aanbevolen stappen kom. Dank nogmaals 

ik ervaar ook verbindings problemen, carplay is heel onstabiel dit probleem is ontstaan sinds dat ik de iphone 15 pro heb, voorheen met iphone 12 nooit problemen gehad. 

 

ik heb contact met apple gehad zei kunnen dit probleem ook niet verklaren.

heb al verschillende dingen geprobeerd zonder resultaat. 

Ik heb sinds een paar weken exact hetzelfde probleem met Apple CarPlay. Wanneer de wifi of Bluetooth verbinding is uitgeschakeld dan met de kabel werkt het wel. Via draadloos werkt het niet. Ik heb nog een mobiel (andere provider) die werkt wel naar behoren. Beide toestellen zijn geüpdatet naar laatste versie. 

Had hetzelfde probleem nadat ik een VPN had geïnstalleerd en verbonden, eens ik de VPN verbinding uitzet werkt alles terug zoals voordien.

Reageer