Beantwoord

Data gebruik buiten EU terwijl een bundel is aangeschaft

  • 18 April 2024
  • 2 reacties
  • 19 keer bekeken

Goedenmiddag, 

 

Zojuist in een land buiten de eu aangekomen. Ik kreeg een (vond ik) onduidelijk smsje over welke pakketten ik kon afsluiten. Ik kreeg 1 optie en anders moest ik op internet kijken (heel onlogisch als internet zo duur is) of naar een telefoonnummer bellen.

Ik heb even mijn 4g aangezet om de app te openen en via de app een data only aan te schaffen. Vrijsnel kreeg ik een bevestiging dat het was gelukt (om 13.16u). Om 14.33u kreeg ik een berichtje dat ik 80% van mijn limiet van €60,50 euro heb verbruikt. 

Later kwam er in de app beschikbaar dat ik dus data kosten heb gemaakt van €50,- (34mb verbruikt)

Nu lijkt het net alsof de bundel niet meteen is ingegaan. Ik snap dat ik kosten heb gemaakt doordat ik internet aan moest zetten om in de app te komen om vervolgens een bundel te kunnen kiezen, maar dat lijkt me niet dat dat 34mb is.. verder niet voor 13.16u op social media oid gezeten. 

Komt dit vaker voor? Kan ik hier nog iets mee? Omdat mijn bundel om 13.16u in is gegaan en dat andere bericht 1,5u later kwam?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 22 April 2024, 11:30

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

34 mb is niet veel hoor. U heeft niet op sociale media gezeten, maar op de achtergrond halen allerlei apps wel data binnen. 

Reputatie 7
Badge +17

Wat @Nick83 zegt, kan inderdaad zo zijn. 34 MB is eigenlijk maar heel weinig en is zo verbruikt. De MijnKPN app heeft data verbruikt. En ondertussen hebben andere apps op de achtergrond waarschijnlijk ook data verbruikt. Dus 34 MB heb je zo bereikt. Ik vermoed dat het dus wel klopt.

Ik snap dat je bang bent dat je extra kosten hebt gemaakt nadat de bundel al geactiveerd was, omdat je het sms’je over het dataverbruik pas zo veel later hebt gekregen. Dat kan komen doordat de buitenlandse provider eerst aan ons moet doorgeven dat er data verbruikt is op hun mast. Daarna wordt dit in ons systeem geregistreerd en kunnen wij een sms uitsturen dat je 80% van jouw limiet hebt bereikt. Dit klopt dus en daarom zie je het verbruik ook niet direct in MijnKPN.

Op de factuur vind je straks een specificatie van wanneer er data geregistreerd is. Mocht dan blijken dat het niet klopt met de aanschaf van jouw bundel, neem dan gerust contact met ons op via 0800 0402. We kijken dan graag even met je mee.

Reageer