Vraag

Data vliegt er door

  • 31 January 2019
  • 14 reacties
  • 167 keer bekeken

Beste lezers,

Sinds kort heb ik dit probleem ook, heb een vrij prijzig abonnement, maar zo zonder wifi vliegt mijn Data er mooi doorheen.
Heb verschillende keren mijn P10 gereset, maar dat helpt voor even.
Echt iets waar je niet blij van word!

Iemand andere ideeën waar ik dit probleem mee kan oplossen?

M. V. G, Ray Hummel

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Rayhummmel80, welkom! Wat bedoel je precies met 'de data vliegt erdoor'? Hoeveel GB hebben we het dan over? Kan je in je toestel ook bij de instellingen zien aan welke apps de data verbruikt wordt? Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en postcode + huisnummer?
Reputatie 7
Dit topic is blijkbaar afgesplitst van een ander topic en nu is de context een beetje weg.
Klopt het dat jouw P10 geen wifi verbinding krijgt en dat je daardoor aangewezen bent op 4G?
Welke Experia Box heb je?
Heb je ook nog andere wifi toegangspunten in gebruik en zo ja, van welk merk en type zijn die?
Reputatie 7
Badge +30
Jij kunt beter begrijpend lezen op de zaterdagochtend, dan ik dat kan @wjb! Bedankt voor de aanvullende vragen!
Hoi,

Hierbij een specificatie van mijn maandelijkse rekening.
Genoeg MB's normaal, maar thuis heb ik soms wel wifi, en regelmatig dat ik gewoon geen wifi heb, mijn vriendin daarintegen heeft een huawei P8, en bij haar doet het probleem zich niet voor.
Nu springt mijn wifi dus regelmatig weg, en gaat hij over op mobiel internet.
Heb geen data vragende apps, zoals Facebook of Instagram.
Hoe staat de P10 ingesteld?
Afhankelijk van de EMui en android versie staat bij de wifi instellingen de optie WiFi+ aan?
Deze optie uit kan al verschil maken dat 4g niet wordt gekozen met een iets zwakkere wifi verbinding.
Uiteraard thuis simpelweg data verbinding uit scheelt al.

De huawei/androidsysteeem apps verbruiken ook vrij veel verkeer zeker als je updates downloaden op automatisch hebt staan en niet ingesteld alleen via wifi.

Waarom je de wifi verbinding kwijt raakt is een heel ander verhaal.
Reputatie 7
Badge +30
Klopt het dat je geen internetabonnement bij ons hebt? Op het moment dat de wifi wegvalt, ligt dit meestal niet aan de mobiele telefoon, maar aan de vaste verbinding. Je kunt daarvoor het beste contact opnemen met je internetprovider. Als je wel vaste diensten van ons afneemt, wil je dan je adresgegevens in je forumprofiel controleren?
Klopt idd dat ik geen internet verbinding via Kpn thuis heb, maar van Ziggo, maar dat is dus het probleem, ook bij familie e.d. Valt de Wi-Fi gewoon weg
Reputatie 7
Badge +30
Heb je de reactie van Galdor al bekeken? Kan je daar iets mee?

Hoe staat de P10 ingesteld?
Afhankelijk van de EMui en android versie staat bij de wifi instellingen de optie WiFi+ aan?
Deze optie uit kan al verschil maken dat 4g niet wordt gekozen met een iets zwakkere wifi verbinding.
Die heb ik idd ook al steeds aanstaan😉
Reputatie 7
Badge +30
Dan is het misschien de beste optie om het toestel ter reparatie in te laten nemen. Je kunt hiervoor langs gaan bij een KPN winkel of je kunt 'm opsturen. Wellicht is er dan inderdaad iets kapot. Je kunt ook eens contact opnemen met Huawei. Misschien herkennen zij het probleem en is er een oplossing.
@Marcia_ ik denk dat ik dit ook ga doen, bedankt voor de feedback
Reputatie 7
Die heb ik idd ook al steeds aanstaan😉
Maar je moet die instelling toch juist uit hebben staan om te voorkomen dat bij een te zwak wifi signaal overgeschakeld wordt naar 4G?
Precies juist uit laten. De beschrijving daarbij is ook dat be beste connectie wordt gekozen wat tot meer data verbruik kan resulteren.
Reputatie 7
Badge +30
Goed om daar nog even naar te kijken @Rayhummmel80!