Beantwoord

Duo sim en eigen sim als e sim

  • 27 March 2024
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Hallo,

Ik heb al veel gelezen over duo sim. Maar kom er nog niet helemaal uit. Is het mogelijk om voor mijn zakelijke telefoonnummer (die ik moet delen) een duo sim aan te laten schaffen en 1 daarvan in mijn eigen telefoon te doen. Mijn eigen privénummer over te zetten naar een e Sim? Zo ja, kan ik dan zonder te veel problemen en gedoe de zakelijke simkaart ‘uitschakelen’ zodat de telefoontjes dan op de andere telefoon binnenkomen? 
 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 29 March 2024, 11:14

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Goede vragen, @MIJN! En dit kan inderdaad. In toestellen die meerdere simkaarten ondersteunen zitten opties om te bepalen wat met welke sim gedaan wordt. En je kunt ook een simslot uitzetten. Hoe je dat precies doet hangt af van welk toestel je hebt.

Let wel op het volgende: duosim geeft de mogelijkheid om hetzelfde nummer op twee toestellen te gebruiken. Maar, dit kan niet tegelijkertijd. Je zou hier dan met de collega met wie jij dat nummer deelt goede afspraken over moeten maken wie wanneer de sim of de telefoon uitzet.

 

Goeie aanvulling nog van Peter:

Bij duo sim moet je goed “schakelen” met de collega.

Want. Als jij die simkaart pas uitzet nádát je collega 'm eerst aangezet heeft is ie alsnog niet bereikbaar.

Eerst moet verbinding A uit. Pas daarna kan verbinding B aan. En v.v.

 

Bij duo sim moet je goed “schakelen” met de collega.

Want. Als jij die simkaart pas uitzet nádát je collega 'm eerst aangezet heeft is ie alsnog niet bereikbaar.

Eerst moet verbinding A uit. Pas daarna kan verbinding B aan. En v.v.

Top aan deze informatie heb ik echt veel. Dank jullie wel! 

Reageer