Vraag

Dual sim, kan ik tegelijkertijd gebruik maken van internet?

  • 26 April 2024
  • 7 reacties
  • 38 keer bekeken

Hoi,

 

Als ik een duo simkaart aanvraag kan er dan op beide toestellen tegelijk gebruik worden gemaakt van 5g?

 

Groeten,

Michiel


7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb ooit een duo simkaart gehad, en ik dacht dat da kon. Maar ik weet het niet zeker. Bellen is wel een probleem. Gebeld worden lukt maar op 1 toestel. 

Ik ben van plan om weer een duo simkaart aan te vragen. Want ik heb weer 2 toestellen in gebruik. Handig voor als er 1 leeg is 🙃

Vroeger kon dat aanvragen gewoon via de website. Maar dat kan niet meer...

Je kunt maar met 1 simkaart tegelijk actief zijn @Micvb en @Nick83 , zie onderstaande linkl voor nadere uitleg:

https://www.kpn.com/beleef/blog/wat-is-dual-sim.htm

Reputatie 7
Badge +24

Hmm... er wordt hier in dit topic 2 termen gebruik.

Dual SIM: dat is 2 SIM kaarten in 1 telefoon. En daar gaat de link van @N.N. ook over.

Duo SIM: dat is 2 SIM kaarten voor hetzelfde nummer. Die kun je dus in 2 toestellen stoppen.

Deze link heb je nodig @Micvb en @Nick83 :

https://www.kpn.com/service/ugs/simkaart-e-sim-pukcode?zx=1&campaignid=af:s=zanox:c=onderstroom:co=375867:f2=0&znxid=375867&merchant=8296&sv1=affiliate&sv_campaign_id=375867&awc=8296_1714143189_76ab13c1464fe9e020d7f377f4d03c9e&dclid=CInViP-Q4IUDFWLsEQgdqY0Orw

Citaat:

De duosim

Bij een duosim krijg je 2 simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Die kan je dan in 2 apparaten doen, bijvoorbeeld in een smartphone en een carkit.

Goed om te weten: de 2 simkaarten kan je niet tegelijk gebruiken. Zet het ene apparaat uit (of op vliegtuigstand) om het andere te gebruiken.

Duosim aanvragen? Bel ons dan

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Micvb ,

Duo Sim geeft de mogelijkheid om hetzelfde nummer op twee toestellen te gebruiken. Maar, dit kan niet tegelijkertijd. Je zou hier dan met de gebruiker van het tweede toestel met wie jij dat nummer deelt goede afspraken over moeten maken wie wanneer de sim of de telefoon uitzet.

Want als jij die simkaart pas uitzet nadat de andere gebruiker het toestel eerst aangezet heeft, is dat toestel alsnog niet bereikbaar.

Eerst moet verbinding A uit. Pas daarna kan verbinding B aan. En vice versa. 

Reputatie 7
Badge +24

Je zou hier dan met de gebruiker van het tweede toestel met wie jij dat nummer deelt goede afspraken over moeten maken wie wanneer de sim of de telefoon uitzet.

Een nummer delen met meerdere ppersonenis helemaal niet de bedoeling van duo sim en mijns inziens ook geen werkbare situatie. 

Reputatie 7
Badge +28

Je zou hier dan met de gebruiker van het tweede toestel met wie jij dat nummer deelt goede afspraken over moeten maken wie wanneer de sim of de telefoon uitzet.

Een nummer delen met meerdere ppersonenis helemaal niet de bedoeling van duo sim en mijns inziens ook geen werkbare situatie. 

Dit gebeurt soms met zakelijke telefoonnummers. Waarbij collega's in ploegendienst een bepaalde functie uitoefenen en bereikbaar moeten zijn. Ideaal is het zeker niet. 

Reageer