Beantwoord

E-sim activeren op nieuwe telefoon, oude is defect

  • 15 April 2024
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

goedendag,

k zoek een mogelijkheid om mijn nummer te activeren op een nieuwe tel nadat mijn oude kapot is en niet meer aangaat. Ik kan dus geen SMS ontvangen op mijn nummer. Zitten  ook nog een lange tijd in Italie.  Begrijp ik nu goed dat ik terug naar NL moet om mijn nummer op een telefoon  te krijgen?  Heb ik meer opties vanuit Italie?

Mijn vrouw heeft de S22 met dual Sim, dit zou voor nu ideaal zijn, maar hoe krijg ik de boel geactiveerd zonder de SMS?...

. Alvast bednkt voor het meedenken!

 

Groet Wouter

icon

Beste antwoord door RBxx 15 April 2024, 16:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Wouter1234556 

Helaas kan de e-sim op het vervangende toestel niet zonder een verificatie sms worden geactiveerd. Dat lukt niet op het defecte toestel, dus je hebt eerst een vervangende fysieke simkaart nodig.

Na aanvraag zal deze simkaart door KPN naar jouw huisadres in Nederland gestuurd worden, naar het buitenland is niet mogelijk. Is er iemand thuis die de simkaart in ontvangst kan nemen?

goedeavond, bedankt voor de reactie.

 

Ik heb het idd gedaan zoals jij nu aangeeft en werkt perfect! ben weer online. is wat omslachtig maar het is gelukt en daar gaat het om.

 

vr gr wouter

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan!

Ik ben nieuwsgierig hoe je dat zo snel gedaan hebt. Heeft iemand thuis de code ontvangen en die aan jou doorgegeven?

Reageer