Sticky e-sim

E-Sim bij KPN

  • 4 November 2020
  • 981 reacties
  • 64770 keer bekeken
E-Sim bij KPN

Toon eerste bericht

981 reacties

Is het ook mogelijk om  eSim te activeren (op bijvoorbeeld een eSim geschikte iPhone) voor een zakelijke data-only sim terwijl de bestaande (aanwezige) privé simkaart wordt gebruik voor telefonie? 

Ja, je kan zelf bepalen van welke lijn je data wilt gebruiken (op een iPhone dan)

Maar dan blijft de vraag of je wel een 'data only' abonnement als 'esim' mag gebruiken. Een prepaid account kan in ieder geval NIET als eSim, en het zou me bijvoorbeeld niet verbazen dat dat ook geldt voor Data Only sims

Duurt lang!!!!!!!!!!

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat het zo eindelijk kan, gaat het proces straaks ook internet-only worden? Dus zonder noodzaak voor fysieke simkaart bij reset of verloren toestel?

Ik ga er, in ieder geval voorlopig, niet van uit. Het ontvangen van een verificatiecode per sms vereist op het toestel al actief is op het KPN netwerk. Waarbij dus een fysieke simkaart nodig is bij eerste activatie van e-sim.

 

Ik heb een google pixel 5, deze ondersteund ook e sim. 

Gaat dat dan werken? of krijg ik die optie gewoon nooit te zien om te switchen naar esim. 

Gaat ook voor jou werken, zie ook de veelgestelde vragen in het startbericht.

 

Hoi, geldt deze uitrol nu ook voor kpn kleinzakelijk / MKB een?

 

Is het ook mogelijk om  eSim te activeren (op bijvoorbeeld een eSim geschikte iPhone) voor een zakelijke data-only sim terwijl de bestaande (aanwezige) privé simkaart wordt gebruik voor telefonie? 

Ja, je kan zelf bepalen van welke lijn je data wilt gebruiken (op een iPhone dan)

Maar dan blijft de vraag of je wel een 'data only' abonnement als 'esim' mag gebruiken. Een prepaid account kan in ieder geval NIET als eSim, en het zou me bijvoorbeeld niet verbazen dat dat ook geldt voor Data Only sims

Goede vragen, beiden. Ik ga ze intern stellen en kom erop terug.

Badge

Oprechte vraag hé; wat houd een provider als KPN nou tegen om de Apple Watch te ondersteunen? Wat ik ook niet snap is om erbij te zetten: in de toekomst mogelijk om je iPhone thuis te laten. (Watch) waarom dit erbij zetten als het niet op de planning staat? 

heb in ieder geval de Apple Watch series 6 cellular uit Italië. Dus mocht het hier komen via kpn, dan zou ik mega blij zijn 😍

Reputatie 2

Heeft iemand al toegang tot e-sim? :)

Badge

Heeft iemand al toegang tot e-sim? :)

Nope :(

Reputatie 1

Oprechte vraag hé; wat houd een provider als KPN nou tegen om de Apple Watch te ondersteunen? Wat ik ook niet snap is om erbij te zetten: in de toekomst mogelijk om je iPhone thuis te laten. (Watch) waarom dit erbij zetten als het niet op de planning staat? 

heb in ieder geval de Apple Watch series 6 cellular uit Italië. Dus mocht het hier komen via kpn, dan zou ik mega blij zijn 😍

 

Dit heeft er mee te maken dat een eSim op een Apple Watch geen eigen telefoonnummer krijgt, maar het telefoonnummer van je telefoon moet gebruiken. Dit is dus een heel ander proces dan een eSIM activeren op je telefoon. Schijnt dat Apple hier hele andere verplichtingen aan stelt naar de providers toe, wat extra kosten met zich mee brengt.

 

Reputatie 5
Badge +4

@Erik_

Een beetje tegenstrijdig in de openingspost?

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een nieuw abonnement of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.

 

 

Wat moet ik doen als mijn toestel met e-sim wordt gestolen/verloren is? Kan ik gelijk e-sim gebruiken op het nieuwe toestel?

Volg de reguliere stappen om via de MijnKPN of de klantenservice je simkaart te laten blokkeren. Je kunt vervolgens een nieuwe, fysieke, simkaart aanvragen. Je kunt nog niet direct weer een e-sim aanvragen. Dit omdat er bij het activeren van de e-sim een sms ontvangen moet wordenDat kan alleen als het toestel al een simkaart heeft. Nadat je dan de nieuwe fysieke kaart binnen hebt kun je op het nieuwe toestel alsnog e-sim activeren.

🤭

Badge

Ik heb de nieuwe update inmiddels vanuit de App Store. Maar kan niet in de app het aanvragen

Badge

Oprechte vraag hé; wat houd een provider als KPN nou tegen om de Apple Watch te ondersteunen? Wat ik ook niet snap is om erbij te zetten: in de toekomst mogelijk om je iPhone thuis te laten. (Watch) waarom dit erbij zetten als het niet op de planning staat? 

heb in ieder geval de Apple Watch series 6 cellular uit Italië. Dus mocht het hier komen via kpn, dan zou ik mega blij zijn 😍

 

Dit heeft er mee te maken dat een eSim op een Apple Watch geen eigen telefoonnummer krijgt, maar het telefoonnummer van je telefoon moet gebruiken. Dit is dus een heel ander proces dan een eSIM activeren op je telefoon. Schijnt dat Apple hier hele andere verplichtingen aan stelt naar de providers toe, wat extra kosten met zich mee brengt.

 

Die begrijp ik uiteraard. Bedoel meer wat de reden is van dat wel wordt gemeld dat in de toekomst de plannen er zijn, als het niet op korte termijn de planning is. 

Reputatie 7
Badge +30

 

Hoi, geldt deze uitrol nu ook voor kpn kleinzakelijk / MKB een?

 

Is het ook mogelijk om  eSim te activeren (op bijvoorbeeld een eSim geschikte iPhone) voor een zakelijke data-only sim terwijl de bestaande (aanwezige) privé simkaart wordt gebruik voor telefonie? 

Ja, je kan zelf bepalen van welke lijn je data wilt gebruiken (op een iPhone dan)

Maar dan blijft de vraag of je wel een 'data only' abonnement als 'esim' mag gebruiken. Een prepaid account kan in ieder geval NIET als eSim, en het zou me bijvoorbeeld niet verbazen dat dat ook geldt voor Data Only sims

Goede vragen, beiden. Ik ga ze intern stellen en kom erop terug.

 

@Joepjee: Voor kleinzakelijk is het ook via de MijnKPN app te activeren. MKB komt later.

@omniscale@masterblaster: Het is op dit moment nog niet mogelijk om op een 097 data only abonnement e-sim te activeren. Dat gaat nog wel komen. Wanneer precies is nog niet duidelijke maar wordt je over geïnformeerd dan.

 

 

@Erik_

Een beetje tegenstrijdig in de openingspost?

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een nieuw abonnement of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.

 

 

Wat moet ik doen als mijn toestel met e-sim wordt gestolen/verloren is? Kan ik gelijk e-sim gebruiken op het nieuwe toestel?

Volg de reguliere stappen om via de MijnKPN of de klantenservice je simkaart te laten blokkeren. Je kunt vervolgens een nieuwe, fysieke, simkaart aanvragen. Je kunt nog niet direct weer een e-sim aanvragen. Dit omdat er bij het activeren van de e-sim een sms ontvangen moet worden. Dat kan alleen als het toestel al een simkaart heeft. Nadat je dan de nieuwe fysieke kaart binnen hebt kun je op het nieuwe toestel alsnog e-sim activeren.

🤭

Niet tegenstrijdig, maar ik begrijp wel de verwarring dus ik ga die zin even aanpassen. Daarmee wordt niet een helemaal nieuw abonnement bedoeld, maar een verlenging met nieuw toestel. Soms heb je daar dan een nieuwe simkaart voor nodig omdat de oude te groot of te klein is. Nu moet je dan wachten op de nieuwe. Met e-sim hoeft dat niet omdat je gelijk op het nieuwe toestel de e-sim kunt activeren. De verificatie sms kan immers nog gewoon binnenkomen op het oude toestel. 

 

 

 

Verder nog even: het vrijgeven van de functionaliteit gaat iets trager dan gepland, maar we verwachten nog steeds dat het vandaag beschikbaar is

Ik heb de nieuwe update inmiddels vanuit de App Store. Maar kan niet in de app het aanvragen

Ik deel die ervaring, misschien dat het zo wel gaat komen.

Reputatie 1

Ik heb de nieuwe update inmiddels vanuit de App Store. Maar kan niet in de app het aanvragen

 

Idem hier. Update kunnen installeren uit de Google Play Store, geen mogelijkheid om een eSIM aan te vragen in de app (Google Pixel 5)

Reputatie 2

Hier ook nog niet beschikbaar. Durf er wel een kratje op te zetten dat het niet voor 18u wordt.

Reputatie 2

Fijn dat de update alsnog vandaag verwacht wordt! 👍🏻🙏🏻

mijn.KPN app update voor iOS  inmiddels beschikbaar en geïnstalleerd. eSim zelf nog niet beschikbaar in de app. 

 

Hoi, geldt deze uitrol nu ook voor kpn kleinzakelijk / MKB een?

 

Is het ook mogelijk om  eSim te activeren (op bijvoorbeeld een eSim geschikte iPhone) voor een zakelijke data-only sim terwijl de bestaande (aanwezige) privé simkaart wordt gebruik voor telefonie? 

Ja, je kan zelf bepalen van welke lijn je data wilt gebruiken (op een iPhone dan)

Maar dan blijft de vraag of je wel een 'data only' abonnement als 'esim' mag gebruiken. Een prepaid account kan in ieder geval NIET als eSim, en het zou me bijvoorbeeld niet verbazen dat dat ook geldt voor Data Only sims

Goede vragen, beiden. Ik ga ze intern stellen en kom erop terug.

 

@Joepjee: Voor kleinzakelijk is het ook via de MijnKPN app te activeren. MKB komt later.

@omniscale@masterblaster: Het is op dit moment nog niet mogelijk om op een 097 data only abonnement e-sim te activeren. Dat gaat nog wel komen. Wanneer precies is nog niet duidelijke maar wordt je over geïnformeerd dan.

 

 

@Erik_

Een beetje tegenstrijdig in de openingspost?

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een nieuw abonnement of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.

 

 

Wat moet ik doen als mijn toestel met e-sim wordt gestolen/verloren is? Kan ik gelijk e-sim gebruiken op het nieuwe toestel?

Volg de reguliere stappen om via de MijnKPN of de klantenservice je simkaart te laten blokkeren. Je kunt vervolgens een nieuwe, fysieke, simkaart aanvragen. Je kunt nog niet direct weer een e-sim aanvragen. Dit omdat er bij het activeren van de e-sim een sms ontvangen moet worden. Dat kan alleen als het toestel al een simkaart heeft. Nadat je dan de nieuwe fysieke kaart binnen hebt kun je op het nieuwe toestel alsnog e-sim activeren.

🤭

Niet tegenstrijdig, maar ik begrijp wel de verwarring dus ik ga die zin even aanpassen. Daarmee wordt niet een helemaal nieuw abonnement bedoeld, maar een verlenging met nieuw toestel. Soms heb je daar dan een nieuwe simkaart voor nodig omdat de oude te groot of te klein is. Nu moet je dan wachten op de nieuwe. Met e-sim hoeft dat niet omdat je gelijk op het nieuwe toestel de e-sim kunt activeren. De verificatie sms kan immers nog gewoon binnenkomen op het oude toestel. 

 

 

 

Verder nog even: het vrijgeven van de functionaliteit gaat iets trager dan gepland, maar we verwachten nog steeds dat het vandaag beschikbaar is

Dank voor het antwoord! Zicht op wanneer dit voor MKB beschikbaar komt? Dagen, weken, maanden?

Reputatie 6
Badge +3

Hier inmiddels ook de iOS app update naar versie 4.4.7!

Spannend!

Reputatie 2

Jaaaa, de optie staat er bij nu in de app. Ook ‘nog even geduld’. Ben benieuwd. 

 

Reputatie 5
Badge +2

Begrijp ik het goed dat je huidige fysieke SIM-kaart onbruikbaar wordt zodra je eSIM activeert?

Badge

Zichtbaar! Hopelijk lukt het 😁

Bij mij ook zichtbaar.

maar blijft hangen

Zal wel super druk zijn met aan vragen denk ik

Badge

Bij mij ook zichtbaar.

maar blijft hangen

Zal wel super druk zijn met aan vragen denk ik

Zelfde inderdaad. Ik kom niet verder inderdaad ook dan dit scherm. 

Hier ook nog “Een moment geduld a.u.b.” vervolgens stappen doorlopen sim moeten verwijderen maar proces wordt niet afgerond wellicht drukte op de server? 🙂 zo nog is proberen.

Reageer