Vraag

Foutive facturatie en slechte service

  • 16 April 2021
  • 15 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik heb dit jaar al 3x een half uur aan de telefoon naar jullie moeten zitten omdat mijn abbonement ineens duurder gefactureerd werd dan zou moeten en of dit gecorrigeerd zou kunnen worden. Nu heb ik deze maand weer een te hoge factuur en de reactie van de medewerker was dat in plaats van 5 euro per maand duurder het 10 euro per maand duurder was en ik het maar moest slikken. Ik wil nu of dat dit gecorrigeerd word of per direct mijn contract ontbinden omdat het fout na fout is van jullie kant.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons Forum @svanhoutert. Ik zal eens met je meekijken. Meer betalen, zonder wijziging of berichtgeving, is natuurlijk geen leuke verassing. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Hoor graag van je! 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag! :wink:

Ik wacht nu bijna een week op een telefoontje van jullie die ik binnen 2 dagen zou moeten hebben. Ik krijg telkens te maken met fout na fout na fout. Ik wil dat het nu binnen een week voor eens en voor altijd opgelost word en als dit niet gebeurt mijn contract ontbinden.

Badge +19

Waarom plaats je dan hier een bericht en reageer je vervolgens niet? Het was dan 7 dagen geleden al opgelost. 

Omdat ik vele verschillende communicatie middelen heb moeten proberen om een fatsoenlijke reactie te krijgen. Ik heb regelmatig voor simpele problemen vele malen moeten bellen en het is me ook vaak overkomen dat in de chat ik geen reactie meer kreeg of dat hij uit het niets stopgezet werd. De communicatie is niet anders als verschrikkelijk te noemen tot nu toe. Ik erken fouten als ik die maak maar in het laatste jaar zijn die enkel te constateren bij KPN en zijn het er ook gelijk veel. 

Badge +19

Helder!! U kent het forum nog niet:wink:. Geloof me hier wordt iedereen uitstekend geholpen en worden problemen altijd opgelost. De medewerkers zijn hier echt goed!

Dank Joep! Hierbij op hoop van kunde van de medewerkers hier nogmaals een samenvatting van de situatie.

 

10-01-2020 / 13:51 / 19m 7s

25-05-2020/ 19:10 / 15m 7s

09-06-2020/ 09:47 / 9m 31s 

16-06-2020/ 13:16 / 26m 44s

10-12-2020/ 19:14 / 19m 20s

31-03-2021/ 12:32 / 4m 12s

16-04-2021/ 12:50 / 34m 48s

16-04-2021/ 16:24 / 12m 34s

 

Bij elkaar ongeveer twee en een half uur aan de telefoon moeten hangen plus tijd in de chat voor foute aan zijde KPN

 

Ik heb tot 3x toe eerder contact gehad wanneer facturen niet klopte wat ongeveer om de 3 maanden gebeurden. (Zie totaaloverzicht contact met de helpdesk hierboven (nog los van de chat))

 

31-03-2021/ 12:32 belde ik naar de klantenservice omdat ik mijn abonnement van 14,45 per maand met 5 Gb wou uitbreiden met meer internet. De medewerker bied mij aan dat voor 5 euro extra (dus 19,50 per maand) ik 10 Gb extra zou krijgen. Ik ging hiermee akkoord en het zou er de volgende maand bij komen. 

 

De volgende maand zie ik opeens een rekening van 27,06 binnen komen. Hierop neem ik contact op met de klantenservice en na 3 verschillende werknemers gesproken te hebben kreeg ik 3 verschillende verhalen en zou ik binnen 2 dagen teruggebeld worden.

Ik had aangekaart dat ik een van de volgende opties wou: 1, het originele aanbod met kloppende factuur krijgen en verder een jaar niet de klantenservice hoeven bellen na fouten KPN of 2, me contract ontbinden aangezien de voorwaarden regelmatig vanuit KPN geschonden worden met onjuiste facturering en niet kloppende beloftes en klantenservice. Het is nu 9 dagen verder en ik heb niks meer gehoord.

Badge +19

Kijk hier kunnen ze wat mee. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kan Lisa of haar collega meteen voor je kijken. Ik ben het met je eens dat de telefonische klantenservice helaas weleens steken laat vallen. Jammer want zoiets moet gewoon snel opgelost worden. Ik ga er van uit dat er morgen wel een reactie komt.

Dank Joep, Ik heb de data aangevuld en wacht hun reactie af. Prettige avond!

Badge +19

Top. Jij ook een fijne avond!!

Je hebt ook de factuur goed bekeken ook de specificatie die er bijhoord.

Ik vermoed dat door de wijziging van je abbo er een stukje rectificatie van de oude maand bij is gekomen omdat je de abonnementskosten altijd vooruit betaald.

En was de 19.50 niet gecommuniceerd dat je de Hussel korting zou krijgen en deze niet is aangezet waardoor je die misloopt?

De mods zullen dit ongetwijfeld snel boven water hebben.

De factuur specificeert helaas niet meer als '’vaste kosten'’ ook was me verteld dat dit pas begin nieuwe maand in zou gaan (in theorie zou het dus kunnen kloppen als ik ook de data al gelijk had gehad maar dit was niet het geval) ook lijkt dit een vast bedrag per maand te worden met inderdaad volgens mij nog 2,5 husselkorting eraf maar hiermee voldoen ze nog steeds niet aan de toezeging. 

Reputatie 7
Badge +17

Dag @svanhoutert! Bedankt voor je gegevens. Ik heb even meegekeken en zie dat je ook al een antwoord hebt gehad van een collega via de chat. Mijn collega schrijft dat je wegviel uit de chat, dus wellicht heb je de uitkomst niet meegekregen. Dit is de uitkomst van een chat op 16 april: 

Log: Ik zie dat je op je vorige bundel (5GB) inderdaad 2,50 p/m welkomstkorting had lopen, maar die vervalt helaas bij een upgrade naar 15GB omdat de welkomstkorting niet voor het 15GB abonnement geldt. Dus vandaar dat je nu hoger uitkomt. 

De welkomstkorting geldt niet voor een ander abonnement dan het 5GB abonnement. Desondanks zie ik dat je de afgelopen maand 5 euro compleet korting hebt misgelopen. Dit zal ik rechtzetten door de 5 euro in mindering te brengen op je eerstvolgende factuur. 
Je abonnement kost nu: 

€32,16 (incl inflatie en btw)

-€5,00 compleet korting

-€5,00 zolang je abonnement loopt

Totaal: €22,16 De missende welkomstkorting maakt dat je nu duurder uitkomt. :disappointed_relieved: 

 

Ik zie trouwens dat je afgelopen maand een 250 MB/sms/min bundel hebt gekocht t.w.v. €2,99. Mocht je dit vaker nodig hebben. Onbeperkt bellen kost €1,00 p/m extra. 

 

 

Dit is natuurlijk eindelijk een keer goed bekeken maar ik ga hier niet mee akkoord. Jullie medewerker maakt een voorstel en jullie komen het dan niet waar. Dit komt bovenop eerder fouten en jullie boodschap blijft dat ik dit soort dingen moet slikken zonder enige vorm van correctie en of compensatie. Ik zou dan ook graag nu in contact gesteld willen worden met iemand die me contract kan ontbinden aan jullie zijde want ik ben het moeten bellen volledig zat samen met de houding die hier bij gepaard gaat.

Reputatie 7
Badge +17

Dag @svanhoutert! Ik ga een klacht voor je indienen met dit verhaal en de ervaringen. Ik kan me voorstellen dat je het mondelinge aanbod wilt ontvangen. Ik kan dit helaas niet voor je in orde maken, want dit aanbod bestaat niet. Ik zal je wens doorgeven, maar ik kan niet garanderen dat dit er daadwerkelijk gaat komen. Het ontbinden van het contract zal geen optie zijn. Ik ga er vanuit dat het terugdraaien van de wijziging wel kan, dus met de welkomstkorting. Je wordt binnen 2-3 werkdagen teruggebeld. Ik heb het contactnummer dat bij ons bekend is doorgegeven als contactnummer. Dit nummer eindigt op 06*******81. Als tweede contactnummer heb ik het nummer van het betreffende abonnement doorgegeven. 

Ik ga er van uit dat jullie er onderling uitkomen. Bij vragen kun je altijd hier terecht. :blush:

Â