Vraag

Foutmelding bij bellen op Oppo CPH2067: "onjuiste getalnotatie: het nummer dat u hebt gekozen is onvolledig"

  • 28 November 2021
  • 6 reacties
  • 143 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb nu al een paar maal op mijn mobiel de melding gezien: 

"onjuiste getalnotatie: het nummer dat u hebt gekozen is onvolledig".

Het is een volkomen legitiem nummer dat ik dan bel, bestaat echt uit 10 cijfers, en toch krijg ik die melding. Ik heb geprobeerd de betekenis van die melding op internet te vinden: niks, noppes, nada!

Wie kan mij vertellen wat die melding precies betekent en hoe ik die kan vermijden?

Mijn telefoon is een OPPO CPH2067 en ik heb een abonnement bij KPN.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @fkuipers, welkom op het KPN Forum!

Poeh, deze melding komt mij ook niet bekend voor en inderdaad: Google weet er ook niets over te vertellen… :thinking:

Ik ben even benieuwd of je nummers handmatig intoetst of vanuit je contactenlijst belt? Maakt dat een verschil; heb je dat al uitgeprobeerd? En kun je, ondanks deze melding, de nummers wel bereiken? Een andere tip is om ook contact te leggen met Oppo: misschien dat zij deze melding wel vaker gehoord hebben?
De contactgegevens van Oppo vindt je links onderaan de pagina!

Reputatie 1

Hoi Shirin,

Bedankt voor je reactie. De antwoorden op je vragen:

  1. Ik toets ze handmatig in. Deze nummers staan niet in mijn contactenlijst.
  2. Nee, ik kan die nummers verder niet bereiken.

Goeie tip om contact te zoeken bij Oppo. Bedankt voor de contactgegevens.

Groetjes, Freek

Reputatie 1

Hoi Shirin,

Contact gehad met Oppo, degene aan de andere kant van de chatlijn kon ook niet meer dan de letterlijke betekenis verder vertellen. Dat schiet dus niets op. Wel uitte hij/zij het vermoeden dat het zou kunnen betekenen dat het nummer niet meer bestaat. Maar waar deze melding vandaan komt is mij nog steeds een raadsel. Niet uit jullie netwerk, niet uit het Oppo apparaat? Waar dan wel vandaan?

Groetjes @fkuipers

Reputatie 1

@Shyrin_  Sorry, dat werkt beter denk ik. Zie bovenstaande post.

Reputatie 7
Badge +16

Ja, gelezen! :slight_smile:
Je krijgt de melding te zien in het display van het toestel, toch? Dan is het sowieso geen melding vanuit ons netwerk (anders had je te horen gekregen dat het nummer onbekend, onbereikbaar oid is). Gaat het om één of meerdere nummers en kun je überhaupt wel andere nummers bereiken?

Vermoeden van Oppo vind ik ook een goede:

Wel uitte hij/zij het vermoeden dat het zou kunnen betekenen dat het nummer niet meer bestaat.

Als je de nummers die je nu niet kunt bereiken, probeert te bellen met een ander toestel (bijvoorbeeld een vaste telefoon of een toestel van een huisgenoot/ iemand in je omgeving), lukt het dan wel om contact te krijgen?

Reputatie 1

@Shyrin_ 

Is een goeie. Ik moet nog even kijken waar/hoe ik dat kan doen.