Vraag

garantie mobiel abonnement

  • 31 August 2020
  • 3 reacties
  • 2729 keer bekeken

Waar kan ik de garantievoorwaarden vinden met betrekking tot mijn Mobile abonnement met betrekking tot schade en fabrieksgarantie

En hoe zit het met het doorbetalen van abonnement als het toestel niet meer gerepareerd kan worden

M.v.g Gerard


3 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Hoi @Gerardz, 

Welkom op het Forum van KPN. Balen dat er (naar ik begrijp) kennelijk een probleem is met je toestel. Op een nieuw aangeschaft toestel zit vanaf aankoop 2 jaar fabrieksgarantie. Dit is (zoals de naam al zegt) dus garantie van de fabrikant en gebaseerd op de bepalingen van de fabrikant. Fabrieksgarantie is dus geen onderdeel van je mobiele abonnement en vandaar dat je garantievoorwaarden ook niet terugvindt in de voorwaarden van je mobiele abonnement. 

Specifieke informatie over het garantiebeleid, kan verschillen per fabrikant. Wil je gedetailleerde informatie, dan kan je even contact opnemen met de betreffende fabrikant. In het algemeen kan ik je wel vertellen dat alle vormen van schade (alle defecten die veroorzaakt worden door onjuist of onzorgvuldig gebruik) nooit onder de garantie zullen vallen. 

Ervaar je een probleem met je toestel en wil je dit gerepareerd hebben, dan kan je je toestel bij ons ter reparatie aanbieden. Op basis van het garantiebeleid van de fabrikant, zal vervolgens beoordeeld worden of het defect onder de fabrieksgarantie valt, of dat het een gebruikersschade betreft. Bij een defect onder de fabrieksgarantie, zal het kosteloos hersteld worden of zal je toestel kosteloos vervangen worden. Valt het defect niet onder de garantie, maar gaat het om een gebruikersschade, dan ontvang je een prijsopgave voor reparatie/vervanging.

Mocht je toestel niet gerepareerd kunnen worden, dan loopt je mobiele abonnement wel gewoon door. Met ieder willekeurig toestel kan immers gebruik worden gemaakt van een mobiel abonnement. Een defect toestel is geen reden om een contract vroegtijdig te ontbinden. Is de looptijd van je contract al verstreken, dan kan je natuurlijk wel opzeggen, er geldt in dat geval één maand opzegtermijn. 

Ik hoop je zo wat meer toelichting te hebben gegeven. Mochten er nog vragen zijn, geef het gerust aan. In ieder geval succes gewenst met het probleem met je toestel. 

Dank voor de reactie maar mijn telefoon laad niet meer op en er zit een nieuwe batterij in oplaadpunt is vernieuwd en de software is ook niks mis mee dus kort om hij is overleden maar heb geen toestel verzekering maar is Samsung nu mijn aanspreekpunt of kpn omdat ik daar een abonnement heb afgesloten! Want ik ga natuurlijk niet nog 1jaar door betalen aan telefoon aflossingen als ik hem niet meer kan gebruiken hoe zit dat dan? Gaat kpn mijn een nieuw toestel doen of Samsung heb al contact gehad met klantenservice maar die man die kon me daar het antwoord niet op geven wat ik trouwens bijzonder vind want dat hoort hij tenslotte toch te weten en het lijkt mij niet zoon ingewikkeld vraag!

Reputatie 5
Badge +10

Erg vervelend dat je telefoon niet meer oplaadt. Je kan zowel bij ons terecht via de reparatieportal, als bij de fabrikant (Samsung). Wij voeren als verkoper het garantiebeleid uit namens de fabrikant. De keuze ligt dus bij jou. 

Wat betreft de aflossingen voor je toestel: die lopen uiteraard gewoon door. Zoals je zelf aangeeft, heb je geen verzekering. Je bent dus niet verzekerd van gebruik, maar koopt enkel een product op afbetaling. Met andere woorden: je hebt het aanschafbedrag gefinancierd. Had je het toestel niet gespreid maar in één keer betaald, zou je bij een schade of defect immers ook geen geld terug krijgen van een in het verleden betaald aanschafbedrag. 

Reageer