Vraag

Gebelde nummers niet zichtbaar op factuur, hoe kan dat?

  • 3 May 2024
  • 11 reacties
  • 137 keer bekeken

Hoi,

 

ik heb mijn factuur bekeken en kijk altijd even naar de gebelde nummers. Tot mijn verbazing mis ik een 3-tal nummers die ik gebeld heb op 26 april.  Waarom staan deze er niet tussen?


11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Phoenix_1985 , waren dat ‘gewone’ vaste of mobiele nummers?

Er zijn nummers die niet op de factuur terecht komen, bijvoorbeeld 0800 nummers. Die zijn gratis, dus die zie je niet. De factuur toont alleen nummers die kosten (kunnen) opleveren.

Hieronder vindt je een overzicht van de verschillende kosten die getoond worden.

  • Gesprekskosten:
    • Bellen/sms buiten de bundel.
    • Bellen/sms in het buitenland.
    • Gebeld worden in het buitenland.
    • Bellen naar betaalde servicenummers (09xx-nummers).
    • Internetverbruik in het buitenland (zonder buitenlandbundel).
    • Bestelde video's.
    • Betaalde sms-diensten.

Dit zijn gewoon 06-nummers die ik vaker bel, en die op andere dagen wel gewoon te zien zijn, alleen specifiek op deze datum zie ik ze niet. 

Reputatie 7
Badge +21

Dat is dan vreemd. De gesprekken staan dus wel in de belhistorie op de telefoon?
Houd je wel rekening met de factuurperiode? Waren die gesprekken niet “te” recent?
Dan staan ze pas op de volgende factuur.

@RBxx n mijn telefoon kan ik de 3-tal nummers zien (ook dat ik ze heb gebeld) en hebben alle 3 de datum van 26 april 2024, maar op mijn factuur zie ik ze dus niet staan. Het zijn nummers die ik al vaker heb gebeld en dat maakt het zo vreemd. 

Kan het zijn dat de door jou gebelde nummers afgeschermd zijn door de gebelde personen, je kunt namelijk instellen dat je nummer niet in papieren en/of electronische gidsen voorkomt en tevens dat het nummer niet (volledig) zichtbaar op de factuur van de beller terecht komt @Phoenix_1985 

@N.N. de nummers zijn gewoon zichtbaar op andere datums. Het zijn geen incidentele nummers die ik heb gebeld, maar nummers die ik wekelijks bel. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Phoenix_1985 

Zoals hierboven gevraagd: 

Houd je wel rekening met de factuurperiode? Waren die gesprekken niet “te” recent?

Op de factuur staat over welke periode de gesprekken getoond worden. Zie mijn factuur hieronder.

Mijn factuurperiode eindigt op de 15e, maar ik zie de factuur vaak pas rond de 20e van de maand. Gesprekken op 16 april en later zullen daar dus niet opstaan. Kan dat ook bij jou het geval zijn?

Hoi @RBxx nee dat is niet het geval. Mijn periode geldt over het hele maand. Ik zie op 25 april nummers die ik gebeld heb, en vervolgens op 28 april weer nummers maar 26 april is niet zichtbaar. 

Reputatie 7
Badge +28

Kan het zijn dat je die dag bv via whatsapp heb gebeld? 
 

Dat is gratis. En dan komt het niet op de factuur. 

@Noordzee nee het zijn echt uitgaande telefoon gesprekken. Zo staan ze ook in mijn bel historie (in mijn telefoon). 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Phoenix_1985, welkom! Heel gek dit! Je kunt hiervoor het beste even telefonisch contact opnemen met de collega's via de telefonische klantenservice via 0800-0402. Zij kunnen met je meekijken naar de factuur. Heel vreemd dat je het wel in je bellijst ziet! Is het mogelijk dat je bijv. via Facetime o.i.d. hebt gebeld? Voor zover ik weet, staan alle gesprekken die via het netwerk gevoerd zijn, op de specificatie vermeld. 

Reageer