Beantwoord

Geen mobiel internet via KPN in Zuid-Afrika

  • 25 February 2024
  • 9 reacties
  • 225 keer bekeken

Hoi allen

Ondertussen is het eind van mijn vakantie in Zuid-Afrika alweer in zicht, maar de verdraaide KPN mobiele internet doet het nog steeds niet.

Het maakt eigenlijk niet meer uit, maar ik kan het niet laten om nog een ultieme poging te wagen. En toekomstige reizigers te waarschuwen: vertrouw liewer op uw oude TomTom dan KPN voor navigatie in ZA.

Hier betreft het twee toestellen, mijn Samsung A21S en de iPhone XR van mijn vrouw. Op beiden toestellen hebben we roaming áán staan en “VOORDEEL 100 AAN” gesms naar 1266. En beiden kreeg een positief reactie (bestelling verwerkt).

Wij zaten ook al te klooien met 4G instellingen en heeft gebeld met klantenhulp.

Tot twee keer toe begon mijn internet het ineens te doen, nogal op 4G, met 51MB aan data verbruik tot gevolg. Het maakt verder niet uit of wij in Johannesburg of de Kruger rondlopen.

Mijn Zuid-Afrikaanse medereizigers had altijd en overal bereik op hun Vodacom (niet Vodafone) toestellen

Overigens werkt mijn mobiele internet als een zonnetje in Nederland, Spanje en Frankrijk.

Indien iemand nog raad weet hoor ik het graag.

icon

Beste antwoord door Noordzee 25 February 2024, 07:48

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Quagga_op_reis ,

De storing is bekend en in onderzoek. Daar ga jij waarschijnlijk niets meer aan hebben, want de oorzaak ligt waarschijnlijk aan de providers daar aangezien er uit de rest van de wereld geen klachten komen. 
 

 

Hoi allen

Ondertussen is het eind van mijn vakantie in Zuid-Afrika alweer in zicht, maar de verdraaide KPN mobiele internet doet het nog steeds niet.

Het maakt eigenlijk niet meer uit, maar ik kan het niet laten om nog een ultieme poging te wagen. En toekomstige reizigers te waarschuwen: vertrouw liewer op uw oude TomTom dan KPN voor navigatie in ZA.

Hier betreft het twee toestellen, mijn Samsung A21S en de iPhone XR van mijn vrouw. Op beiden toestellen hebben we roaming áán staan en “VOORDEEL 100 AAN” gesms naar 1266. En beiden kreeg een positief reactie (bestelling verwerkt).

Wij zaten ook al te klooien met 4G instellingen en heeft gebeld met klantenhulp.

Tot twee keer toe begon mijn internet het ineens te doen, nogal op 4G, met 51MB aan data verbruik tot gevolg. Het maakt verder niet uit of wij in Johannesburg of de Kruger rondlopen.

Mijn Zuid-Afrikaanse medereizigers had altijd en overal bereik op hun Vodacom (niet Vodafone) toestellen

Overigens werkt mijn mobiele internet als een zonnetje in Nederland, Spanje en Frankrijk.

Indien iemand nog raad weet hoor ik het graag.

 

Ik moest zakelijk een maand naar Zuid-Afrika en ik kan alleen onderschrijven wat jij hebt geschreven; DRAMA, de 4 weken dat ik er was totaal geen verbinding.

Mijn bankpas moest met spoed worden geblokkeerd en dit was onmogelijk met mijn verbinding….oftewel er is veel gestolen van mijn bankrekening…...IK GA OVER NAAR VODAFONE, ben er klaar mee.

@Hank62 Tjonge, dat klinkt verschrikkelijk! Hoop dat het goed afliep met je bankrekening... Ik ben trouwens ook van plan om over te stappen na Vodafone. Was een keer in Schotland op Islay en mijn maat met een dergelijke contract had overal bereik terwijl ik steeds zat te klooien.

@Noordzee Dank voor je reactie en fijn om te horen dat de probleem bekend is. Laten wij hopen dat toekomstige reizigers onze problemen gespaard blijven.

@wjb heeft meen ik veel ervaring met bellen in Zuid-Afrika @Quagga_op_reis , misschien dat hij iets voor je kan betekenen.

 

Reputatie 7

@wjb heeft meen ik veel ervaring met bellen in Zuid-Afrika @Quagga_op_reis , misschien dat hij iets voor je kan betekenen.

Ik heb een tweede simkaart van MTN SA (South Africa) in mijn telefoon en dus heb ik hier geen ervaring mee. Daarbij komt ook nog eens dat ik mijn mobiele telefonie bij Odido heb ondergebracht.

In Zuid Afrika is de 4G dekking uiteraard niet op hetzelfde niveau als in Nederland. Dat geldt voor alle netwerken al hebben MTN en Vodacom wel de beste dekking maar ook die beperkt zich veelal tot het hoofdwegennet en de grotere (rijkere) plaatsen.

Geen 4g/5g dus geen navigatie. Vandaag compleet gestoord geworden in het verkeer van Kaapstad. Morgen naar verhuurder van auto om navigatie te huren. 60 km heen (Zonder navigatie) en 60 weer terug. Alleen om dat KPN al dagen een probleem heeft met z’n partners. Dit kan toch niet waar zijn in deze tijd?

Reputatie 7

Ik heb navmii op mijn telefoon staan en daarmee kan je offline navigeren, ook in Zuid Afrika.

Top! Geïnstalleerd werkt prima. Straks ook voor Namibië. Zo leer je nog eens wat.

 

.

Reageer