Vraag

Geen mobiele data in buitenland, problemen met internet en bellen

  • 15 September 2022
  • 11 reacties
  • 595 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Hallo,

 

Momenteel ben ik weer in het buitenland en ik ervaar nog steeds problemen met internet en bellen.
 

Zie onderstaand de melding:


Uiteraard heb ik mobile data + roaming aan staan. Ik heb ook een voordeel bundel aangeschaft (super voordeellanden buiten EU), maar dit maakt geen verschil.

 

Graag zo spoedig mogelijk een oplossing.

 

Met vriendelijke groet,

 

Daniël

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @DNB, wat vreemd dit! Ik zie dat je er vorige maand ook tegenaan liep. Is het toen wel opgelost? Ik zie dat er geen blokkade op je nummer staat en ik zie ook dat er wel 2 van de 2000 MB verbruikt is. Vanuit onze kant dus geen problemen! Het is belangrijk dat je zowel 2G als ook 4G ingeschakeld hebt. Via KPN kan je in het buitenland niet bellen via 4G en 3G is op veel plekken uitgeschakeld. Dat doe je dus via 2G. Kan je handmatig eens een ander netwerk kiezen? Het kan zijn dat je dit twee of drie keer moet proberen. Ik hoor graag of het dan wel werkt. 

Ik zit vandaag samen met mijn partner in het buitenland (Spanje). Beiden samsung telefoon (S7 en S8) op youfone (op KPN netwerk).

Geen mobiel internet noch teiefoon mogelijkheden. Wel wifi i n het hotel. Erg lastig.. Via de chat van youfone geen oplossing......

Storing netwerk buitenland?? Hopelijk snel opgelost. 

Beste Marcia,

 

Dit probleem ervaar ik al enige tijd, tot op heden is dit niet opgelost. Het probleem ontstaat zodra ik de grens van Nederland over ga, ook bijvoorbeeld in België en Duitsland heb ik geen mobiele data zonder WiFi. Soms lukt het dan wel om te bellen.

 

Meestal heb ik er niet veel last van gezien er (bijna) overal WiFi is. Echter, op dit moment ben ik aan het reizen door Amerika en sterk afhankelijk van mijn mobiele telefoon. 
 

Zoals eerder aangegeven heb ik gelezen dat bij andere personen het probleem opgelost was na het resetten van een instelling aan jullie kant.

 

Ik ben al vele jaren trouwe kant van KPN, maar door deze problemen overweeg ik over te stappen naar een andere provider.

 

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Hoi @DNB . Amerika is een ruim begrip. Zit je in de buurt van de grote steden? Heb je ook al eens geprobeerd om je telefoon op één specifieke provider te zetten? (mits er meerdere in de lucht zitten, uiteraard)

Erwin,

 

Ik heb al jullie tips en suggesties al geprobeerd, niks werkt tot nu toe. Ik begin een beetje moedeloos te worden van het feit dat jullie in herhaling blijven vallen en krijg niet het gevoel dat ik gericht geholpen word. 
 

Ik heb al 100 x geprobeerd om handmatig een andere provider te kiezen, ondanks dat mijn toestel aangeeft dat ik vol bereik heb kan ik nog steeds geen gebruik maken van mobiele data.

 

Amerika is een ruim begrip.. maar ik geef ook aan dat dit probleem ontstaat zodra ik de grens van Nederland over ben. Ook in België en Duitsland ervaar ik problemen.
 

Tot nu toe in Salt Lake City, Las Vegas en Los Angeles zowel rond de vliegvelden en steden geen mobiele data. Ik kan met geen mogelijkheid bellen. Een collega van mij heeft T-mobile als provider en nergens last van.

 

In het verleden heeft het altijd gewerkt met dezelfde telefoon en instellingen, maar sinds een jaar ervaar ik problemen. De enige oplossing is dan maar over te stappen naar een andere provider schijnbaar.

 

Met vriendelijke groet,

 

Daniël

Het is mij gelukt!

Online (youfone.nl) stond alles goed, zoals verkeer buitenland toegestaan.  In MyYoufone blokkades uitgezet. En komt het: niet MyYoufone verlaten, telefoon op vliegtuigstand zetten en telefoon via aan/uitknop opnieuw opstarten. Na opstarten uiteraard de vliegtuigstand uitzetten en alles OK!.

Ik gebruik in het vliegtuig geen vliegtuigstand meer (gewoon uitzetten). Want dat lijkt storingsgevoelig...!?

@DNB : Hebben we het over het nummer dat eindigt op 677?

Erwin,

 

Dat is correct.

 

Met vriendelijke groet,

Heb jij de mogelijkheid om het SIM kaartje (tijdelijk) in een ander toestel te testen, @DNB ? 

P.s. Na bericht naar 1330 ontvang ik keurig bevestiging van KON dat opdracht uitgevoerd is maar.resultaat blijft dus uit. 

Blijft een probleem. Accepteer nu voorlopig maar dat je alleen kunt bellen via WiFi, maar toch echt wel heel erg dat KPN haar klanten zo laat zitten.