Vraag

Geen mobiele dataverbinding in het buitenland

  • 3 August 2023
  • 7 reacties
  • 79 keer bekeken

Hallo,

 

ik heb geen 4g in het buitenland en stappen gedaan.

  1. Opnieuw aanzetten
  2. Roaming staat aan
  3. 4g/5g aan
  4. Android: "Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerken Zoeken", 
    iPhone: "Instellingen" - "Aanbieder" - "Automatisch" uitschakelen, en kies handmatig een andere provider)
  5. Test of het zonder 4G wel werkt (niet alle netwerken ondersteunen 4G)
  6. Controleer of de APN staat ingesteld op portalmmm.nl of internet (APN instellingen voor 4G KPN)

ik ben in april/mei buiten Europa op Vakantie geweest en zat toen aan mijn limiet. En kreeg toen volgende melding;:

 

******

Beste klant, u hebt 100% van uw limiet van xxx

euro voor internet buiten de EU gebruikt. We hebben ter bescherming uw internet buiten de EU afgesloten tot het eind van deze factuurperiode. Wilt u doorgaan met internet, SMS dan "DOORGAAN" naar 1330. Als u doorgaat met internet betaalt u het standaard buitenbundel tarief voor data van het land waar u bent. Bevindt u zich in een vliegtuig of op zee, dan kunnen deze kosten zeer hoog oplopen. Kijk op kpn.com/dataroaming voor meer info. Groet, KPN
 

******
 

kan het zijn dat mijn buitenland limiet niet is aangezet na de facuurperiode?

 

vriendelijke groet, Marlies


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Staat "mobiele gegevens" van je telefoon ook aan?

Ja die staan aan! 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Marlies 77 en welkom hier op ons forum :)

Waar bevind jij je precies, in Europa of buiten Europa? En heb je misschien de mogelijkheid om jouw simkaart eens in een ander toestel te testen (wellicht van een reisgenoot) om te kijken of je dan nog steeds tegen hetzelfde probleem aanloopt? Verder kan ik je aanraden om dit artikel op onze kennisbank over roaming eens door te nemen. Indien nodig kijk ik ook graag even met je mee; zou je in dat geval je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?

Beste Jan, Ik ben in Italie, Duitsland, Frankrijk geweest. Inmiddels  weer terug en zodra grens over doet 4g/5g  het weer. Maar in buitenland dus niet.

als je zou willen meekijken graag

Marlies

Reputatie 7
Badge +12

Beste Jan, Ik ben in Italie, Duitsland, Frankrijk geweest. Inmiddels  weer terug en zodra grens over doet 4g/5g  het weer. Maar in buitenland dus niet.

als je zou willen meekijken graag

Marlies

Bedankt voor de toelichting @Marlies 77 :)

Ik heb net even voor je gekeken en het lijkt erop dat een instelling aan onze kant niet goed stond :( Dat heb ik net voor je aangepast en dat zou er voor moeten zorgen dat je in het buitenland weer gewoon gebruik kunt maken van je mobiele aansluiting. De reden dat deze instelling aan onze kant nier (meer) goed stond, kan ik helaas niet voor je verklaren, het spijt me!

Beste Jan,

Bedankt! Ik ben benieuwd als ik over paar maanden weer in buitenland ben!

Marlies

Reputatie 7
Badge +12

Beste Jan,

Bedankt! Ik ben benieuwd als ik over paar maanden weer in buitenland ben!

Marlies

Graag gedaan @Marlies 77 :)
Ik verwacht bij een volgend bezoek aan het buiteland geen problemen. Mocht dit onverhoopt toch het geval zijn, meld je dan vooral hier weer!