Beantwoord

Geen of slecht bereik in Rotterdam

  • 9 August 2020
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Ik woon in Rotterdam, heb de laatste maanden bizar slecht bereik. Zelfs een gesprek met de klantenservice werd meerdere malen verbroken (met als gevolg weer de zoveelste in de wachtrij te zijn) Probleem werd niet opgelost met instellingen. Volgens ‘de kaart’ voldoende bereik in het gebied. 

Zou teruggebeld worden, is niet gebeurd. 

Nieuwe tel, nieuwe simkaart, geen verbetering.

(Achterin de tuin (ong 15 meter van huis zelfs maar 1 streepje). Buren hebben hetzelfde, alleen die Vodafone hebben niet.  

Ik heb een mobiel abonnement van 2 jaar, onlangs weer vernieuwd (heel dom inderdaad) maar kan ik eigenlijk eisen van KPN dat ik voldoende bereik heb? Dat is toch waar ik me op abonneer? Heb ik door de slechte verbinding recht op ontbinding van het contract met KPN?  

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 20 August 2020, 09:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ibbie, welkom op het forum!
Allereerst wil ik je een tussenoplossing aanraden zodat je in ieder geval bereikbaar bent en een beetje normaal kunt bellen! Als je vaak last hebt van slechte dekking is het advies om wifibellen aan te zetten op je telefoon. Hiermee bel je via wifi als je daarmee verbonden bent.


Ik zie dat je gegevens al ingevuld hebt in je profiel dus ik heb alvast even meegekeken in je dossier.
Opzich zou er aardige dekking bij jou in de buurt moeten zijn. Ik zie dat je een mast op 600m hebt ten zuiden van je woning. Daar heb je het meeste bereik van.
Eind juni zie ik dat er een simwissel is aangevraagd, is dat ook al helemaal gelukt toen? Omdat je van Telfort komt kan dat een heel verschil maken. 
Helaas kunnen we dekking niet overal garanderen en binnenshuis al helemaal niet. Ieder huis is verschillend en mobiel signaal gaat helaas niet overal even goed doorheen.

SImwissel en andere telefoon gaf geen verandering helaas.

Ik heb nagevraagd bij de buren, velen hebben er last van en hebben ook geklaagd bij KPN. 

Sommigen kunnen niet eens thuis werken vanwege het slechte bereik. 

Dat er op zich een aardige dekking in de buurt is klopt dus niet. Ook achterin de tuin heb ik soms 1 streepje bereik., dus het binnenshuis verhaal gaat niet op. Het is echt heeeel erg slecht. 
Vodafone heeft beter bereik in de straat, vandaar mijn vraag of ik onder mijn abonnement uit kan komen omdat KPN niet levert wat het belooft. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan je niet helpen met het ontbinden van je contract, slechte dekking thuis is ook niet iets waar de afdeling opzeggingen iets mee kan vrees ik.
In dit geval zou wifibellen voor nu de beste oplossing zijn om mobiel bereikbaar te zijn!
Ik maak wel een dekkingsklacht voor je aan. Mijn collega's van de technische dienst zullen hierover nog contact met je opnemen!

Edit:
Ik heb hiervoor nog wel een paar gegevens van je nodig:
Sinds wanneer speelt dit probleem?
Werkt het wifi-bellen wel?

Reputatie 7
Badge +20

@Ibbie ik heb niets meer van je gehoord. Ervaar je deze problemen nog steeds?

Dag Thomas, 

Ja de problemen zijn er nog steeds. 

Oke, geen garantie dat je in huis goed bereik hebt, snap ik. Maar 15 meter voor mijn huis of achter mijn huis is toch een ander verhaal. 

Bereik is gewoon slecht en ik woon gewoon in een grote stad.  Door iedereen van KPN krijg ik hetzelfde antwoord, zonder echte oplossing. Ik ben zeer teleurgesteld in KPN, en zal andere keuzes gaan maken. Helaas.

(trouwens ook over KPN tv, KPN weet steeds meer te rekenen voor de service, zonder duidelijke reden onlangs weer een prijsverhoging, maar de kwaliteit gaat achteruit}

Met groet en binnenkort bye bye