Beantwoord

Geen SMS kunnen versturen naar specifiek nummer

  • 13 April 2022
  • 5 reacties
  • 495 keer bekeken

Als ik een SMS bericht probeer te versturen naar een specifiek nummer dan komt deze niet aan.

Ik kan desgewenst, via PB, enkele tijdstippen en nummer details geven van de verstuurde berichten, misschien kan hiermee gekeken worden wat hier mis gaat?

Wat extra achtergrond informatie; Ik heb het nagevraagd bij de ontvanger en deze zegt; SMS berichten van KPN en KPN-prepaid nummers worden niet ontvangen, SMS berichten verstuurd vanaf andere providers komt wel aan.

Het is een ex-KPN abbonee (nu T-Mobile), dus misschien dat er in KPN gedeelte iets ‘achtergebleven‘ waardoor ik geen berichten naar dit specifieke nummer kan sturen?
 

icon

Beste antwoord door ingevanderzwet 12 May 2022, 23:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Update; eerst een test uitgevoerd door SMS naar problematische nummer te sturen met tekst ‘*0#test’ (zonder quotes), hiermee kreeg ik een service SMS terug met de melding ‘Bericht met bestemming +316xxxxxxxxx, met identificatie xxxxxxxxxxxx, kon niet worden afgeleverd’.

Naar de klantenservice gebeld (0800-0402) en probleem ingesproken ‘probleem versturen SMS naar specifiek nummer‘, daarna optie 1 en weer optie 1.

Kreeg ik weer service SMS met link en automatische stem het verzoek de verbinding te verbreken en de link te volgen. Ik heb de verbinding NIET verbroken en kreeg na enige tijd een service medewerker aan de lijn.

Probleem uitgelegd en na 20 minuten wachten vanwege onderzoek wat werd uitgevoerd, de eind-mededeling;  “Het is waarschijnlijk een probleem (aan de kant van KPN), echter om dit definitief vast te stellen is een netwerkonderzoek nodig. Een netwerkonderzoek kan enkel worden aangevraagd (procedures) bij een fysieke winkel” (Neem telefoon en ligitimatie mee).

Ik ga een stenen-KPN-winkel zoeken en hier een netwerkonderzoek aanvraag doen, wordt vervolgt….

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@ingevanderzwet Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je geen sms'jes kunt sturen naar dit ene specifieke nummer. 

Ik begrijp dus dat dit nummer van KPN helemaal geen sms'jes kan ontvangen? Mocht het om een KPN nummer gaan dan zou ik vanuit hier actie kunnen ondernemen. 

Omdat het hier om een T-mobile nummer gaat kan ik geen gegevens inzien of onderzoek doen. Dit zal dan ook vanuit T-mobile moeten gebeuren normaal gesproken. 

Wij kunnen alleen onderzoek doen op onze eigen nummers, en als ik het goed begrijp gaat het verzenden naar alle andere ontvangers wel goed? Klopt dat?

@Rutger_ 

Ik begrijp dus dat dit nummer van KPN helemaal geen sms'jes kan ontvangen? Mocht het om een KPN nummer gaan dan zou ik vanuit hier actie kunnen ondernemen.

Ik maak deze melding omdat ik geen SMS kan versturen vanaf mijn KPN nummer, waarbij KPN aangeeft dat dit een probleem is, zie ook de melding met bij de ‘test SMS’.

 

Omdat het hier om een T-mobile nummer gaat kan ik geen gegevens inzien of onderzoek doen. Dit zal dan ook vanuit T-mobile moeten gebeuren normaal gesproken. 

Zoals ik aangaf is het onderzoek aan de kant van T-Mobile afgerond (aangevraagd door de ontvanger), deze gaven aan dat het probleem aan de kant van de KPN ligt.

 

Wij kunnen alleen onderzoek doen op onze eigen nummers, en als ik het goed begrijp gaat het verzenden naar alle andere ontvangers wel goed? Klopt dat?


Verzenden naar andere ontvangers gaat wel goed, echter als ik zowel een KPN abonnement als KPN prepaid op een ander toestel leveren problemen op met verzenden van SMS naar dit specifieke nummer.  Dit doet mij vermoeden dat het wel degelijk aan de kant van KPN iets fout gaat (mede vanwege de melding met de test SMS) en vandaar mijn vraag of er nagekeken kan worden wat er aan de KPN kant fout gaat.

Reputatie 7
Badge +15

@ingevanderzwet Bedankt voor je reactie. 

Ik heb op basis van het niet kunnen versturen van een sms naar 1 specifiek nummer de situatie naar mijn collega's van de mobiele technische dienst. 

Zij zullen dit normaal gesproken naar je terugkoppelen! 

Opgelost!

Het voorgenomen bezoek (nog voor het antwoord van Rutger) aan de stenen-KPN-winkel en hier een netwerkonderzoek aanvraag doen, was geen succes. De medewerkers (winkel Leiden) hadden geen idee wat een netwerkonderzoek was. Ze konden hooguit een klacht indienen en daarmee was de ik nog niet geholpen.

Ik ben naar aanleiding van de melding van Rutger_ gebeld door de technische dienst. Deze wisten samen met mij het probleem te her produceren, ik zou binnen 5 werkdagen hier antwoord op krijgen.

Na 5 werkdagen kreeg ik de melding dat dit was opgelost, bij navragen van de oorzaak bleek dat er een oude ‘routering’ voor het problematische nummer bestond waardoor het SMS verkeer naar de verkeerde provider (Tele2) werd gestuurd daarom nooit aankwam.

Navraag (bij de eigenaar van het problematische nummer) leert mij dat deze eerst op het KPN netwerk zat, daarna naar Tele2 verhuisd en daarna naar T-Mobile (KPN → Tele2 → Mobile). Het klinkt dus als een zeer logisch verklaring van het probleem. Waarom deze technisch/administratieve handelingen niet goed zijn doorgevoerd is weet ik niet, dat het een lastig en ingewikkeld probleem was dat wel.
 


@Rutger_  en mensen van de technische dienst i.g.g. dank voor het oplossen van het probleem en het nemen van de tijd voor een duidelijke uitleg wat/waarom het fout is gegaan. Ik ben blij dat het opgelost is 👍.