Beantwoord

Handmatig selecteren netwerk operators in buitenland ivm wegvallend internet

  • 2 August 2020
  • 4 reacties
  • 244 keer bekeken

Beste KPN,

Ik ben in het buitenland (Oostenrijk) en internet valt regelmatig weg. Hoe kan ik dit oplossen?

Automatisch geselecteerd netwerk is Magenta-T

Al geprobeerd:

  • opnieuw opstarten. Dan werkt internet meestal kort na de herstart maar ben niet van plan om dat iedere keer te doen en zeker niet tijdens het rijden ;)
  • namen toegangspunten ingesteld volgens advies van kpn
  • Geprobeerd  handmatig netwerkoperators te selecteren. Echter na te klikken op deze optie blijft dit laden maar er gebeurt vervolgens niets.
  • Bij 'alleen 2g' of 'alleen 3g' kan ik wel netwerkoperators handmatig selecteren echter het zou fijn zijn als 4g werkt

Simkaart is onlangs vernieuwd. Telefoon is ook nieuw.

Graag hoor ik of jullie ideeën hebben.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 August 2020, 13:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @G_NL . Welkom op het forum.

Wat jammer dat je aldoor onderbrekingen hebt in Oostenrijk.  Had je dat ook in de reis er naartoe?

Het zal waarschijnlijk met de provider en het bereik daar te maken hebben.  Als het switchen niet werkt vermoed ik dat er geen overeenkomst is met die andere provider. 

Welke netwerk operators zie je trouwens allemaal? En verschillen die bij 4g en 2g/3g ?

Beste @Erwin_ ,

Wat jammer dat er pas na 8 dagen een reactie komt vanuit Kpn. Best lang als je op vakantie bent.

Ik las in een andere vraag dat dit forum blijkbaar niet de "directe klantingang" is en dat jullie hopen dat andere gebruikers elkaar helpen. 

Echter als ik via de website van kpn op  de pagina service en contact klik, kan ik geen andere directe klant ingang vinden voor mijn vraag. Jullie hebben je directe service kanalen erg goed verstopt..

Ook als ik google op "kpn klantenservice" dan staat er :

"Service & Contact - KPN

Vind eenvoudig en snel het antwoord op jouw vraag! Kom je er niet uit? Neem via Chat, Telefoon of het Forum contact op met de klantenservice."

Echter als ik op de link klik krijg ik geen telefoonnummer of chat te zien om contact mee op te nemen. Het forum wordt in jullie bovenstaande tekst trouwens ook gepresenteerd als klantingang.

Ook kan ik het klantenservice telefoonummer niet vinden op jullie website.

Niet heel erg vindbaar die service van jullie. 

Ik moet notabene via een website die niet van kpn is het telefoonnummer en de chatlink vinden.

Vraag:

A. Via welk directe klantingang kan ik in het vervolg terecht met deze vragen, en B. waar op de kpn website staan deze kanalen (chat en telefoonnummer)? 

 

Tevens stel je een vraag die ik al bewust beantwoord had in mijn eerste reactie waardoor het lijkt alsof je die niet goed gelezen hebt en ik het dubbel moet gaan uitleggen waardoor het allemaal onnodig lang duurt.

 

Kunnen jullie iets met deze feedback?

Gaan jullie aan de hand van deze feedback de onnodige zoektocht naar servicekanalen verbeteren?

Ik kan me niet voorstellen dat de service kanalen van kpn zo slecht vindbaar zijn. Of het moet een bewuste keuze zijn om geld te besparen en klanten het bos in te sturen 

Graag hoor ik waar ik in het vervolg wel terecht kan.

Vriendelijke groet

G_NL

Hoi @G_NL . Ik herken je verhaal en zal proberen uit te leggen wat de gedachtegang is.

Veel vragen kunnen online middels onze geautomatiseerde vraag en antwoord secties opgelost worden. Vandaar dat je daar als eerste uitkomt. https://www.kpn.com/service.htm

Allemaal kleine stappenplannetjes waar vaak oplossingen te vinden zijn.

Onder die rubriekjes staat vervolgens: “Ik heb een andere vraag en wil graag contact.”

Zodra je daar op drukt verschijnt er inderdaad ook het forum.  En ik kan me goed voorstellen dat je dan daarvoor kiest. Dit vind ik zelf ook een beetje onhandig want als je doorscrollt kom je bij de andere kanalen uit.

Hierbij moet ik aantekenen dat de chat optie er alleen staat als er medewerkers beschikbaar zijn. Als al onze medewerkers aan het chatten zijn, dan staat er dus geen chatbutton.

Naast de chat staat ook het contact telefoon nummer.  

 

Samengevat: KPN wil de klant zo zelfredzaam mogelijk maken. Vandaar dat de contact opties als laatste genoemd worden. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.