Beantwoord

Hoe kan ik een mobiel data only Unlimited bestellen?

  • 26 March 2024
  • 9 reacties
  • 116 keer bekeken

We willen 2 routers via een 097 unlimited sim card op het internet aansluiten. Ik kan nergens een bestel pagina op jullie site vinden. Het is geen zakelijke abbo. Hoe pakken we dit aan?

Alvast bedankt voor de moeite,

 

icon

Beste antwoord door RBxx 26 March 2024, 22:50

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @XS4ever 

Een data simkaart kan je hier vinden → Mobiel Internet abonnement bestellen | KPN.com 

Unlimited data is niet beschikbaar, je kan kiezen tussen 1 of 10 GB per maand.
Combivoordeel verdubbelt dat naar 2 of 20 GB per maand en je krijgt ook €5,00 korting.

Dat er maar max 20Gb op kan staan is wel heel erg weinig.

Zakelijk kun je unlimited 50 bestellen, waarom kan dat niet bij niet-zakelijke klanten?

 

Reputatie 7
Badge +21

Dat is een keuze van KPN. Ik ben KPN klant en kan je alleen wijzen op de mogelijkheden.

Dat er maar max 20Gb op kan staan is wel heel erg weinig.

Zakelijk kun je unlimited 50 bestellen, waarom kan dat niet bij niet-zakelijke klanten?

 

Voor een internet-only abo met 097-nummer @XS4ever ?

Ben je niet in de war met een 06-abo?

in plaats van me zo af te zeiken zou je beter eerst de hele conversatie kunnen lezen. Dan weet je waar het over gaat.

Het gaat over een niet-spraak device dat op internet moet worden aangesloten met een unlimited abbo. Volgens de ACM moet dat met een sim-card met een 097 nummer.

Trouwens, zo’n nummer mag je ook gebruiken voor alle spraakdiensten die nu met een 06-nummer worden bediend. Binnenkort kan dat trouwens anders, omdat de 06-nummers bijna op zijn. Ik heb geen zin om daar op te wachten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Providers willen niet dat mensen hun thuis abonnement opzeggen en vervolgens een 4G router gaan gebruiken met een mobiel abonnement wat veel goedkoper is dan een thuis abonnement. 

Providers willen dat niet omdat ze daar flink minder mee zouden verdienen. En ook niet omdat het 4G netwerk het überhaupt niet eens aan zou kunnen als veel mensen dat zouden doen.

Daarom bieden providers geen dienst aan waarmee dat enigzins fatsoenlijk zou kunnen. 

Zakelijk zijn er wel mogelijkheden misschien. Maar dat is dus niet bedoeld voor consumenten. 

Reputatie 7
Badge +24

Op het kaartje van KPN heeft u elke maand 20 GB data. De duurste variant. In combinatie met een thuis abonnement. 

Als u daarnaast nog een mobiel abonnement van KPN heeft, dan kunt u vanaf dat mobiele abonnement data delen naar dat mobiel internet kaartje.

Bij een SuperUnlimited abonnement kunt u tegenwoordig 75 GB data delen. Als u dat zou doen, dan zou u dus 95 GB data op het data kaartje beschikbaar hebben elke maand. 

Als er in het huishouden 2 SuperUnlimited abonnementen zijn, dan kunt u zelfs 2 × 75 GB data naar het data kaartje toe delen. Heeft u 170 GB per maand.

Nick, geweldig. Hier zat ik op te wachten. Het is me nu duidelijk. Ik zal me eens verdiepen in dat Super unlimited abbo. Bedankt voor het advies.

Overigens, heb je wel eens de G4/G5 prijzen vergeleken met buitenlandse providers? Zit momenteel in Spanje. Het is echt lachwekkend hoe goedkoop het hier allemaal is. Het was me al een tijdje duidelijk dat je in NL altijd de hoofdprijs betaald. Maakt niet uit of het nu G4 is of benzine, we zijn altijd het duurst uit.

Ik heb even overwogen een Spaanse abbo te nemen, maar dat bleek wat problemen te geven;-)

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik weet dat je er waarschijnlijk niks aan hebt alleen zakelijk bieden wij data-only simkaarten aan tot 250GB per maand.
https://www.kpn.com/zakelijk/kpn-een-mkb/mobiel/data-only.htm

Kosten zijn volgens mij wel rond de 80/90 euro excl btw. Maar ben geen verkoper dus durf dat niet met zekerheid te zeggen. 

 

Reageer