Beantwoord

Hoe kan mijn datagebruik 20% hoger zijn terwijl ik slaap?

  • 22 February 2024
  • 1 reactie
  • 22 keer bekeken

hoe kan het dat wanneer ik slaap , volgens de rekening over januari , mijn internetgebruik 20% hoger is dan overdag als ik mn telefoon gebruik ! , daarbij heb ik nachts gewoon wifi 

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 22 February 2024, 13:32

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @arretje nof 

Welkom op het forum van KPN.

In de nachtelijke uren, worden vaak updates uitgevoerd door je smartphone, denk hierbij aan een beveiligingsupdate of het updaten van geïnstalleerde apps.
Dit kan dus zorgen dat je daarom meer hebt gebruikt, terwijl je lag te slapen.

Daarnaast heb jouw smartphone verbonden met je WiFi netwerk, maar dat is nog geen 100% garantie dat jouw smartphone daar doorlopend gebruik van maakt.
Zo zal je smartphone automatisch overschakelen naar het mobiele netwerk (4G of 5G) van KPN, zodra het WiFi signaal weg valt of tijdelijk minder sterk is.
In dat geval gaat het data verbruik via je data bundel bij KPN.

Het beste is om de optie’s mobiele data gebruik en WiFi assistentie in je smartphone uit te zetten, daarmee voorkom je dat je smartphone automatisch overschakelt naar het mobiele netwerk van KPN, bij het wegvallen van je WiFi netwerk of als het WiFi signaal tijdelijk minder sterk is.

Ga je met je smartphone naar buiten, dan moet je mobiele data verbruik weer tijdelijk aanzetten, om ook buitenshuis gebruik te kunnen maken van internet.

Reageer