Vraag

Ik ben benaderd door Contractupdate om bij KPN te blijven

  • 26 October 2021
  • 3 reacties
  • 101 keer bekeken

Waarom krijg ik een telefoontje van Contractupdate (ze hebben alle gegevens, telefoon, bank, adres), sturen naar een mail die ik van KPN heb gehad. Ja over infllatiecorrectie. Dat klopt en nu krijg kan ik minder betalen via Lebara en prompt komt er een offertaanvraag via telefoon (sms) en mail. Dan kunnen we dit meteen in het systeem zetten.

Is  dit hoe KPN werkt? Of is dit phishing?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @Hedaar je hebt het over Lebara, wat heeft dat met KPN te maken?

Neem die telefoon niet serieus, ik werd laatst ook door zo'n soort firma gebeld, waarbij het leek alsof ze mijn energieleverancier waren.

Klik vooral nergens op in de SMS of mail, want voor je het weet ben je de pineut en/of de sigaar.

 

Dank je wel. Hoe bizar veel gegevens hebben ze van me (en hoe snel zijn ze met een “offerte aanvraag”). Lebara noemde hij even tussen neus en lippen door en mijn reactie was ook, He?. Ja, Lebara werkt met het KPN netwerk etc. Dan was mijn gevoel toch goed om er verder niet op in te gaan. 

Dank je wel. Hoe bizar veel gegevens hebben ze van me (en hoe snel zijn ze met een “offerte aanvraag”). Lebara noemde hij even tussen neus en lippen door en mijn reactie was ook, He?. Ja, Lebara werkt met het KPN netwerk etc. Dan was mijn gevoel toch goed om er verder niet op in te gaan. 

Hallo @Hedaar ze overrompelen je met gegevens die je a.h.w. zelf aanlevert, in de trant van u bent toch meneer jansen die aan de kanaalweg 35 woont etc. en jij reageert daar dan positief op waar ze weer verder op borduren.

Lebara huurt misschien lijncapaciteit bij KPN WholeSale, de groothandel, maar heeft verder niets met KPN de provider van doen.