Beantwoord

Internet buitenland Roaming.

  • 20 January 2019
  • 7 reacties
  • 114 keer bekeken

Ik heb met Auto Android problemen in Duitsland, omdat de voorkeur provider van KPN geen landelijk dekking biedt. Ondanks dat mijn mobiel op automatisch zoeken staat, schakelt hij niet door naar een andere provider. Handmatig gaat dit wel.
In het kort als ik buitenbereik van de KPN voorkeur bent, moet hij naar een niet voorkeur van KPN schakelen, om dekking te houden. Dit werkt niet!!
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 29 January 2019, 12:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Als je de telefoon hebt ingesteld op automatisch zoeken zou hij het netwerk met het sterkste bereik moeten pakken als het voorkeursnetwerk er niet is. Om welke telefoon gaat het? Vul ook je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan controleer ik in ieder geval je netwerkinstellingen.
Alles ingevuld. Onder prive de instellingen betreffende roaming.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Charles. Ik heb de instellingen nagekeken en die zijn in orde, zowel degenen die jij in je profiel hebt vermeld, als de netwerkinstellingen aan onze kant.

Je toestel is een reguliere telefoon, dus ik neem aan dat jij de losse Android Auto app gebruikt. Had je, voor je die app installeerde, ook dit probleem met het wisselen van netwerk? Mocht je dat niet meer weten, zou je dat eens willen testen door de Android Auto app te verwijderen en je toestel te herstarten de volgende keer dat je in Duitsland bent?.
Dat wordt pas van de zomer. In oktober 2018 via Belgie naar Saarbrucken in Duitsland heen en terug. In Belgie geen enkel probleem, maar in Duitsland wel. Alles via snelwegen. Of hier de dun bevolkte gebieden een rol in spelen, weet ik niet. De losse Android Auto app gebruik ik. Deze houd ik up to date. Nu versie 3.9.
Op hun forum heb ik niets over dit soort problemen gelezen.
Vergeten in de berichten: in augustus 2018 via de autobahn heen en terug naar Oostenrijk. Dus aparte periodes en aparte ritten.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de toelichting, Charles. Ik vermoed dat het een combinatie is van dunbevolkt gebied (qua masten) en Android Auto. Omdat de kern van Android Auto is om je te ondersteunen tijdens het rijden verwacht ik dat die ervoor zorgt dat je zo lang mogelijk verbonden blijft met hetzelfde netwerk, zodat er zo weinig mogelijk geswitcht hoeft te worden. En als hij dan toch wil gaan switchen, hij van de overige netwerken vindt dat die niet genoeg bereik geven.

Op dit moment heb ik hier geen oplossing voor. Wat je het beste kunt doen, om toch problemen met je aansluiting uit te sluiten, is om de volgende keer dat je in Duitsland bent en dit ervaart, contact op te nemen met de klantenservice. Bel dan (06-1200 1200), dan kun je doorverbonden worden met de technische dienst.
Dank je wel.