Vraag

Is hier sprake van misleiding?

  • 19 March 2021
  • 12 reacties
  • 261 keer bekeken

Ik heb een hoge dunk van het bedrijf KPN en zijn dienstverlening, maar mijn recente ervaring ligt niet in het verlengde van het (oude?) imago van KPN. In dit perspectief hoop ik dat KPN zich geïnspireerd voelt om de volgende case naar behoren af te willen handelen.

Na diverse sales-aanbiedingen heb ik uitgebreid de tijd genomen voor het uitzoeken van KPN Hussel product. Een sales medewerker voorzag mij van alle details voor een weloverwogen consideratie. Van alle ins and outs heb ik nauwgezet verslag gedaan. Ik was UITERST tevreden met mijn mobiele provider Simyo en ik zag geen aanleiding voor beëindiging met deze leverancier, maar het kleine financiële voordeel bij aan het afsluiten van een combideal van KPN Hussel en een mobiel contract bij KPN wilde ik wel aangaan. Ook speelde gunfactor een rol.

Nu blijkt dat er op diverse fronten het overeengekomene niet wordt nageleefd;

  • Er wordt geen €5 korting gegeven op het Husselpakket naar aanleiding van de cross sell met het mobiele product
  • Er wordt uitgegaan van een mobiel abonnement van € 25 terwijl € 15 is toegezegd, maar er wordt € 17 doorberekend.
  • Ook zouden de eenmalige € 25 aansluitingskosten worden gecrediteerd, waaraan niet is voldaan. Deze creditering zou plaatsvinden na de bedenktijd, bij de tweede facturatie. (Door dit verzuim ontstaan nu -mogelijk onterecht- verdenkingen van misleiding bij deze ‘creditering na bedenktijd’.)

De klantenservicemedewerker blijft stug volhouden dat het systeem de feiten anders weergeeft en dat zij voor mij ‘voor nu’ niet verder kan helpen. Na mijn aanhoudende en dringende verzoek voor een oplossing meldt zij mij dat de desbetreffende sales medewerker die de overeenkomst met mij heeft afgesloten, is geïnformeerd en mij zal terugbellen.

Ik spreek hier mijn wens uit dat KPN zijn verantwoordelijkheid neemt voor zijn sales agenten en dat we op basis van de mondeling overeengekomen verder zaken kunnen blijven doen. Ik hoop dat men weg kan blijven van een redetwist wiens systeem de ware overeengekomen contractgegevens weergeeft. En dat het vertrouwen in een A-merk als dat van het Koninklijke KPN ongeschonden blijft.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Welkom op ons forum @Rooisje en goed dat je een topic opstart. Ik wil graag eens met je meekijken hoe het nu precies zit. Zou je hiervoor je forumprofiel kunnen invullen? Als je dan bij het opmerkingenveld de laatste 3 cijfers van je IBAN zou willen neerzetten ter verificatie. Geef je hier nog een gil zodra je klaar bent zodat ik op onderzoek kan gaan voor je? :mag_right:

Hallo Nico, bij deze een bevestiging.

Reputatie 6
Badge +10

Top dankje @Rooisje.

Ik heb alles eens onder de loep genomen en zag dat jouw abonnementen nog niet waren gehusseld. Ik heb dit voor jou in orde gemaakt (je hebt hiervan nog een SMS en e-mail gehad ter bevestiging) Ik heb de gemiste husselkorting en de beloofde creditering van de aansluitkosten van je mobiel via je mobiele facturen verrekend en de gemiste Entertainmentkorting verrekend via je vaste facturen. Op de eerstvolgende facturen kun je deze crediteringen terugvinden.

Zo is alles toch weer zoals is aangegeven tijdens het verkoopgesprek? En anders verneem ik dat graag van jou.

Hallo Nico, dit klinkt hoopgevend. Een tekstbericht over korting op Mobiel heb ik ontvangen. Een bevestiging via de mail niet. Ik zal de desbetreffende facturen even moeten afwachten. Desalniettemin waardeer ik de bereidwilligheid, deze ware klantenservice en de toegezegde aanpassingen.

Het spijt mij dat een forum hiervoor nodig is; het zou fijn zijn als dit soort zaken al opgevangen kunnen worden via het telefonisch klantcontact. Het is niet sjiek om ‘vieze was’ buiten te hangen -niet als pressiemiddel of als teken van overmacht - als het intern afgehandeld kan worden. 

Voor nu grote dank. Ik kom nog terug voor een finale afhandeling als de bevestiging binnen is.

Reputatie 6
Badge +10

Gaat helemaal goed komen @Rooisje!

Het spijt mij dat ik wederom weer KPN moet attenderen op fouten en ogenschijnlijke misleiding.

Ruim anderhalf jaar geleden heb ik een husselcontract afgesloten voor 1 jaar. Nu blijkt dat binnen dit contract een mobiel contract voor 2 jaar is afgesloten, terwijl ik geen toestemming heb gegeven (en nooit zal doen!) voor een tweejarig mobiel abonnement. 

De klantenservice van KPN heeft net als bij mijn eerdere klachten geen antwoord of oplossing, en dien ik het helaas wederom weer via deze weg een poging te doen.

Beste KPN, wilt u alstublieft dit rechtzetten?

Hallo @Rooisje als je een (mobiel) contract afsluit met een partij krijg je in de regel een contract toegestuurd per mail of post, waarin alle details staan beschreven, daar staat ook de looptijd in van het contract, dus je had toen al kunnen zien dat het, volgens jouw zeggen, niet goed zou zijn en meteen kunnen reclameren.

Ik heb net even bij de sim-only aanbiedingen gekeken en je kunt kiezen voor 1 jaar, 2 jaar of maandelijks opzegbaar.

Dus ik zou zeggen, kijk je contract(en) er even op na.

 

Hallo JanD,

Ik mag ervan uitgaan dat koninklijke KPN vlekkeloos werkt. En als een klant met een klacht komt, dat deze serieus genomen wordt en de oorspronkelijke mondelinge overeenkomst wordt nagegaan. 

KPN heeft ook een jaar na dato diverse andere contractfouten binnen deze overeenkomst al moeten corrigeren, dus er is geen enkel excuus om dat bij deze ook niet te verzorgen. Deze geschiedenis bevestigd het rammelende contract in het beginsel.

Nogmaals: een husselcontract met mobiel tegelijk verkopen met een looptijd van 1 jaar, en dan (‘sluiks’?) mobiel op 24 maanden zetten, is een duidelijke inconsistentie en vraagt om correctie.

Vriendelijke groet,

Rooisje

Badge +19

Je hebt toen toch een bevestiging gehad neem ik aan? Als daarop twee jaar staat en je hebt niet gereageerd dan is het dus twee jaar. Mondeling is natuurlijk niet meer te achterhalen. Effe doorbijten nog dus.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Rooisje, welkom terug!

Nogmaals: een husselcontract met mobiel tegelijk verkopen met een looptijd van 1 jaar, en dan (‘sluiks’?) mobiel op 24 maanden zetten, is een duidelijke inconsistentie en vraagt om correctie.

Dit gebeurt heel geregeld en is daarom ook niet zo vreemd. Een mobiel abonnement is een ander contract dan een vast abonnement. 

 

Dat gezegd hebbende: ik zie dat je inmiddels contact met onze klachtenafdeling hebt gehad en dat het opgelost is voor je.

Reputatie 6
Badge +6

Dat gezegd hebbende: ik zie dat je inmiddels contact met onze klachtenafdeling hebt gehad en dat het opgelost is voor je.


Hoi @Marcia_ Ik ben wel benieuwd wat dan de oplossing is geweest. Misschien kunnen we hier als community wat van leren en adviseren. Kan hier wat over gezegd worden?

Reputatie 7
Badge +30

In dit geval is op basis van de historie en de bij ons gelogde gesprekken met @Rooisje, de looptijd verkort, zodat het abonnement verlengd kon worden.