Ik heb een hoge dunk van het bedrijf KPN en zijn dienstverlening, maar mijn recente ervaring ligt niet in het verlengde van het (oude?) imago van KPN. In dit perspectief hoop ik dat KPN zich geïnspireerd voelt om de volgende case naar behoren af te willen handelen.
Na diverse sales-aanbiedingen heb ik uitgebreid de tijd genomen voor het uitzoeken van KPN Hussel product. Een sales medewerker voorzag mij van alle details voor een weloverwogen consideratie. Van alle ins and outs heb ik nauwgezet verslag gedaan. Ik was UITERST tevreden met mijn mobiele provider Simyo en ik zag geen aanleiding voor beëindiging met deze leverancier, maar het kleine financiële voordeel bij aan het afsluiten van een combideal van KPN Hussel en een mobiel contract bij KPN wilde ik wel aangaan. Ook speelde gunfactor een rol.
Nu blijkt dat er op diverse fronten het overeengekomene niet wordt nageleefd;
- Er wordt geen €5 korting gegeven op het Husselpakket naar aanleiding van de cross sell met het mobiele product
- Er wordt uitgegaan van een mobiel abonnement van € 25 terwijl € 15 is toegezegd, maar er wordt € 17 doorberekend.
- Ook zouden de eenmalige € 25 aansluitingskosten worden gecrediteerd, waaraan niet is voldaan. Deze creditering zou plaatsvinden na de bedenktijd, bij de tweede facturatie. (Door dit verzuim ontstaan nu -mogelijk onterecht- verdenkingen van misleiding bij deze ‘creditering na bedenktijd’.)
De klantenservicemedewerker blijft stug volhouden dat het systeem de feiten anders weergeeft en dat zij voor mij ‘voor nu’ niet verder kan helpen. Na mijn aanhoudende en dringende verzoek voor een oplossing meldt zij mij dat de desbetreffende sales medewerker die de overeenkomst met mij heeft afgesloten, is geïnformeerd en mij zal terugbellen.
Ik spreek hier mijn wens uit dat KPN zijn verantwoordelijkheid neemt voor zijn sales agenten en dat we op basis van de mondeling overeengekomen verder zaken kunnen blijven doen. Ik hoop dat men weg kan blijven van een redetwist wiens systeem de ware overeengekomen contractgegevens weergeeft. En dat het vertrouwen in een A-merk als dat van het Koninklijke KPN ongeschonden blijft.