Vraag

Kan niet internetten tijdens bellen

  • 4 September 2020
  • 14 reacties
  • 3224 keer bekeken

Hoi,

sinds een paar weken ik kan niet internetten tijdens bellen. 

Als ik in gesprek ben, vaalt de mobiele verbinding naar H + (zoals verwacht), maar de webpagina's, de berichten en de e-mails werken pas nadat ik de oproep heb opgehangen.
Ik heb geprobeerd de APN-instellingen te wijzigen van de telfort-instellingen naar KPN (ik was vroeger een telfort-abonnee), maar het werkt niet - de instellingen worden niet opgeslagen.
kan je hierbij helpen?
bedankt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hallo @tuniel , gebruik je nog de Telfort-sim, zo ja, dan kun je in de lokale KPN-winkel een gratis KPN-sim ophalen, wel even legitimeren. Je kunt de wissel via MijnKPN ook online regelen.

 

hallo,

 

Ik constateer vandaag hetzelfde probleem. Eerder nooit last van gehad. Als ik gebelt wordt of aan het bellen ben verdwijnt mijn internet en zo gauw ik ophang komt die weer terug.

 

Hoe kan dit? Nooit eerder gehad!

Mvg. Dylan

Reputatie 7
Badge +30

Beste @tuniel en @Dylanvd93, welkom! Dit is wel vreemd inderdaad! Hebben jullie allebei nog een oude Telfort simkaart? Dan is de tip van JanD om deze om te wisselen helemaal niet gek. Dit kan gemakkelijk vandaag nog in een KPN winkel en anders via MijnKPN. Je hebt 'm dan binnen een dag of twee in huis. Mocht dit niet het geval zijn, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag met je mee. 

Ik ben al vanaf dat ik een mobiel heb klant bij Kpn, dus nee voot mij is het geen telfort simkaart wat het probleem kan zijn... 

 

Beste @tuniel en @Dylanvd93, welkom! Dit is wel vreemd inderdaad! Hebben jullie allebei nog een oude Telfort simkaart? Dan is de tip van JanD om deze om te wisselen helemaal niet gek. Dit kan gemakkelijk vandaag nog in een KPN winkel en anders via MijnKPN. Je hebt 'm dan binnen een dag of twee in huis. Mocht dit niet het geval zijn, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag met je mee. 

Hoi Marcia,

Ik heb een nieuwe simkaart besteld en mijn forumprofiel bijgewerkt. 

Bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +30

@Dylanvd93 zou jij dan je forumprofiel ook aan willen vullen met je gegevens? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee.

 

@tuniel ik zie dat jij inderdaad oud-Telfort klant bent. Ik ga er even vanuit dat het met de nieuwe simkaart opgelost is. Als dat niet het geval is, trek je dan weer aan de bel? 

@Dylanvd93 zou jij dan je forumprofiel ook aan willen vullen met je gegevens? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee.

 

@tuniel ik zie dat jij inderdaad oud-Telfort klant bent. Ik ga er even vanuit dat het met de nieuwe simkaart opgelost is. Als dat niet het geval is, trek je dan weer aan de bel? 

De simkaart zal morgen bezorgd worden. Ik zal ji laten weten als het het probem opgelost is

@Marcia_ ik heb mijn profiel gegevens bij gewerkt.

H+ mag helemaal niet “verwacht” worden.

Maar de nieuwe sim zal het oplossen. Hier ook direct van H+ (= 3.75G) naar 4G en soms zelfs 4G+ direct na plaatsen nieuwe sim. H en H+ maken deel uit van 3G, wat er volgend jaar uit gaat.

Even ter verduidelijking

3G = 3G

H = 3.5G

H+ = 3.75G

Een Apple iPhone maakt geen onderscheid, die geeft altijd 3G aan ook bij H en H+.

(bron1)(bron2)

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor het aanvullen! Ik zie op het eerste gezicht geen problemen, @Dylanvd93. Dus ik wil je toch vragen om eens een nieuwe simkaart te bestellen. Dit kan gewoon gratis via MijnKPN. Als dit uiteindelijk toch niet het probleem oplost, laat je het dan weten? Dan help ik je verder zoeken naar de oorzaak. 

Bedankt voor het aanvullen! Ik zie op het eerste gezicht geen problemen, @Dylanvd93. Dus ik wil je toch vragen om eens een nieuwe simkaart te bestellen. Dit kan gewoon gratis via MijnKPN. Als dit uiteindelijk toch niet het probleem oplost, laat je het dan weten? Dan help ik je verder zoeken naar de oorzaak. 

ik heb een nieuwe simkaart ontvangen, maar daarmee is het probleem niet opgelost. Maar sinds vandaag blijft de lijn tijdens het bellen op 4g, in plaats van terug te vallen naar H +. nu werkt het.

Reputatie 7
Badge +30

Ik twijfel een beetje hoe ik je reactie moet lezen, @tuniel. Kan je nu wel of niet internetten tijdens het bellen?:sweat_smile:

Ik twijfel een beetje hoe ik je reactie moet lezen, @tuniel. Kan je nu wel of niet internetten tijdens het bellen?:sweat_smile:

Ja, Ik kan, maar de oplossing was niet de nieuwe simkaart. 

Reputatie 7
Badge +30

Vreemd! Wel fijn dat het nu in ieder geval opgelost is!