Beantwoord

Kan niet meer gebeld worden (kan wel zelf bellen en internetten)

  • 1 November 2022
  • 9 reacties
  • 338 keer bekeken

Sinds ik naast mijn esim ook mijn Apple Watch ook op 4 G heb kan ik niet meer gebeld worden op mijn nummer. Ik kan zelf wel bellen en internetten. 
Voicemail uitgeschakeld. Krijg nu de melding dat nummer niet bereikbaar is. 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 4 November 2022, 09:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi Martijn,

 

Ik heb hetzelfde probleem. 

Gesproken met klantenservice. Konden het (nog) niet oplossen. Werd doorgezet naar ander afdeling. Hoor binnen 1-3 werkdagen….

Ik heb hetzelfde probleem. Van alles al geprobeerd. Toestel uitzetten, updaten, netwerk instellingen aan/uit/automatisch, 4G,5G, helemaal geen G. Niets heeft geholpen. Zowaar een kpn medewerker (mens) aan de lijn gehad. Deze stuurt mij een fysieke simcard op. Heb er geen vertrouwen in dat dit gaat werken/ oplossen. Voor diegenen die dit lezen: ik ben NIET bereikbaar via mijn mobiel. Mijn abonnementskosten lopen wel door overigens. Dat werkt wel weer goed. 

Hoi Hansie54,

 

Helaas gaat dat niet werken. Er gaat iets mis met de handshake en routetable.

Als er naar iemand gebeld wordt er een vertrouwensrelatie gemaakt (dit noemen ze een handshake). Hiernaar wordt in de database gezocht waar een nummer geregisteerd staat bij een zendmast (routetable). Om het de verbinding tot stand te laten komen.

 

Doordat de nummers nu "verdeeld” zijn hebben wij hier nu last van. Ook kan de eventuele extra multi-sim server die hiervoor nodig is overbelast zijn. 

 

Ik verwacht als dit eenmaal opgelost is dat het voor ons allemaal opgelost is. Rond 09:00 ticket aan laten maken en zij moeten dit binnen 48 uur oppakken. Wordt vervolgd.

Hier hetzelfde probleem, na installatie ben ik onbereikbaar. KPN trouwens ook……

Dag Dennis,

Ik weet niet hoe je aan deze kennis komt, maar alvast bedankt voor je reactie!

Vanmiddag, rond 15.00 uur werkte mijn systeem weer naar behoren. Bellen en gebeld worden via smartwatch doet het weer. Bedankt alvast voor de moeite KPN:)

Vanavond weer iemand mijn nummer laten bellen. Helaas werkten en mijn iphoen en mijn smartwatch niet. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen allemaal! 

We krijgen meerdere meldingen binnen dat men onbereikbaar is na het activeren van de Multisim bij KPN. Telefoongesprekken worden direct doorgeschakeld naar de voicemail. 

We hebben dit in onderzoek en updates plaatsen wij in het centrale topic over de Multisim bij KPN. Onze laatste update is:

We zien dat dit alleen voorkomt als je gebeld wordt vanaf een ander KPN nummer. Eerste analyse wijst erop dat dit ook alleen gebeurt als je een eSim gebruikt op het abonnement waar je de Multisim op activeert. Betekent dus dat niet iedereen hier last van heeft. Heb je een fysieke simkaart in je telefoon zitten zou het allemaal goed moeten gaan.

We onderzoeken dit natuurlijk verder. Voor nu raden we aan om de Multisim weer te verwijderen tot we dit opgelost hebben.

Hoe je dit doet staat beschreven in onze Toestelhulp tool. Selecteer jouw model Apple Watch en kies voor ‘Hoe verwijder ik de eSIM op mijn Apple Watch’

Om het overzichtelijk te houden, sluit ik dit topic en wil ik jullie vragen om verdere updates te volgen in het centrale topic:
 

​​​​​