Vraag

Kan nummer naar buitenland niet bellen, met andere provider wel.

  • 4 December 2021
  • 15 reacties
  • 632 keer bekeken

Vanaf gisteren lukt het met alle kpn netwerk sim kaarten niet meer om ons toegangshek open te bellen. Hiervoor moeten we bellen naar een telefoon nummer in Frankrijk (0033700003455****) en dan gaat de telefoon normaal over en door de nummer herkenning gaat het hek open. Dit word door veel gebruikers zo gedaan.

Nu krijg je vanaf gisteren bij dit te doen vanaf KPN netwerk melding dat nummer niet in gebruik is. Via andere netwerken zoals vodafone etc werkt het wel.

hopelijk kan het snel opgelost worden


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Jan1975 ,

Probeer het eens eenmalig via 3G. Daarna dan weer 4G. 

@Noordzee bedankt voor je suggestie! Helaas werkt dit ook niet, heb het ook geprobeerd met een oude Nokia telefoon zonder internet mogelijkheid en ook daar zelfde probleem. En ook bij die telefoon werkt het met vodafone wel. Lijkt wel of KPN deze nummers als niet bestaand heeft bestempeld.

Via Youfone een oplossing:
Haal je simkaart uit je eigen GSM en stop hem in een andere GSM.
Bel het franse nummer en het wordt herkend. 
Stop de simkaart weer in je eigen GSM en het franse nummer wordt ook herkend.  
Bij mij werkt het.
Bij navraag vertelden ze dat het opnieuw opstarten van je GSM soms onvoldoende is om alles even te resetten. 
15 minuten je simkaart uit je telefoon is soms ook nodig.
Allen succes.

Ha Louis dank voor je suggestie!

Bij mij werkt het inmiddels ook weer al begreep ik van leverancier nog niet bij iedereen.

 

https://www.intratone.nl/installatie-draadloze-intercom/?utm_term=&utm_campaign=Product+-+Intercom&utm_source=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=9526427556&hsa_cam=9573504178&hsa_grp=125456789948&hsa_ad=493898146029&hsa_src=g&hsa_tgt=dsa-1149083060078&hsa_kw=&hsa_mt=&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&gclid=EAIaIQobChMI3ZGa-rPP9AIVY7R3Ch1IuAGCEAAYASAAEgLlifD_BwE

 

In hun chat staat dan ook standaard: 

 

Mag ik vragen welke van de geadviseerde acties je hebt uitgevoerd? Wij hebben last van dezelfde storing, alle bewoners met KPN komen de parkeerkelder met ook een intratone installatie nu niet in met de telefoon. Als 1 van de opties heeft gewerkt dan kan ik de bewoners dat ook adviseren. Ik hoor graag, alvast bedankt.

Nou helaas het werkte vanmiddag maar helaas vanavond wederom dat het weer niet werkt.

Had geen acties uitgevoerd behalve het te melden bij Intratone en op dit forum hopende dat KPN actief meeleest en actie onderneemt.

Ben er van overtuigd dat het een actie is die KPN kan doen want nummer is zeker wel in gebruik dus bandje wat je krijgt dat nummer niet in gebruik is dat is onjuist. Vodafone en T mobile werken wel gewoon dus is niet aan de hand met het nummer behalve dat KPN het geblacklist en/of geblokkeerd heeft in hun systemen.
 

Maar het is knap beroerd dat mensen met KPN dus heel veel poorten, deuren, hekken etc niet meer kunnen openen.

Dus oproep aan KPN los het op!!

Bedankt. 1 van de bewoners krijgt morgen een nieuwe simkaart van KPN, we hopen dat dat werkt. Zo ja dan zal ik dat hier melden. @Kpn het zou wel fijn zijn.als hier een technische servicedesk medewerker kan reageren in de thread. Kijk op intratone.nl voor fe leverancier en de storingsmelding.

Hai ik verwacht niet dat het in de Sim kaart zit hoor het is bij zeer veel gebruikers een probleem en over heel KPN netwerk dus ook bij youfone en simyo. En het was dus vanmiddag even opgelost om 19:15 heb ik het nog geprobeerd toen werkte het nog en om 19:30 probeerde een huurder het en toen werkte het niet meer. Het zelf toen ook weer geprobeerd en helaas wederom het bandje dat nummer niet in gebruik is dus het werkte niet meer.

@Yur  bij mij werkt het nu om 23:40 weer wel dus wellicht kan je het even proberen hoe het bij jullie is…..

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen Heren, dit probleem is mijn persoonlijk nog niet bekend. Ervaren jullie hier nog steeds problemen mee?

@Thomas bij ons werkt het momenteel sinds gisteravond laat weer hopelijk blijft het nu werken. Zoals gezegd gistermiddag waren bij ons de 0033 nummers van de Intratone units weer bereikbaar maar gisteravond aan begin avond lag het er weer uit en later op avond (en nu) werkte het weer wel. En dat probleem dus alleen vanaf KPN netwerk.

Bij Intratone op de site (chat aanklikken) staat nog wel steeds melding dat er storing bij KPN is 

Reputatie 7
Badge +24

... dus is niet aan de hand met het nummer behalve dat KPN het geblacklist en/of geblokkeerd heeft in hun systemen.

Of de Fransen hebben KPN geblokkeerd. 

Ik vindt het en hele rare constructie om een nummer in Frankrijk te bellen om je eigen hek open te doen…

Maar dat zal vast aan mij liggen.

Ik vindt het en hele rare constructie om een nummer in Frankrijk te bellen om je eigen hek open te doen…

Maar dat zal vast aan mij liggen.

Ha @Nick83 is op zich geen rare constructie hoor het is een perfect product van een Franse leverancier welke via GPRS werkt en voor 10 jaar afgekocht is qua data verbruik. Er komt bij bellen ook geen verbinding tot stand met het over laten gaan van telefoon herkend de software aan ontvangende kant het nummer en bij akkoord zend die via GPRS een signaal dat het hek (of ander iets wat eraan gekoppeld zit) geactiveerd mag worden. Vele duizenden van deze apparaten zijn er actief in Nederland (en rest van Europa) dus zo raar is het nog niet. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik vindt het en hele rare constructie om een nummer in Frankrijk te bellen om je eigen hek open te doen…

Maar dat zal vast aan mij liggen.

Ha @Nick83 is op zich geen rare constructie hoor het is een perfect product van een Franse leverancier welke via GPRS werkt en voor 10 jaar afgekocht is qua data verbruik. 

10 jaar, vanaf wanneer? Je kan dat niet blijven zeggen hé 😉 het werkt via 2G. En dat blijft bij KPN nog tot 2025 in de lucht. Misschien word het het nog een paar jaar verlengd. Maar hoe dan ook, het stopt dan echt wel een keer.

Maar dat doet er verder niet toe. Ik vind het er knullig uit zien dat je een Frans nummer moet bellen. Die Fransen hadden ook gewoon een Nederlands nummer kunnen gebruiken, dat had er in ieder geval al wat beter uit gezien.

Yes ik weet dat 2G stopt maar het is simpel geen andere partij bied tegen deze prijzen en kwaliteit een dergelijk product aan met nog steeds als verkoop argument inclusief 10 jaar afgekocht data dus t/m 2031 moeten ze voldoen aan product conformiteit en zou mij prima passen als het is 2029 eruit gaat ofzo dan beroep ik op non conformiteit en kan zo de koop ontbinden. Maar het kaartje wat erin zit dat is niet van KPN en wellicht blijft ander netwerk wel nog langer. Maar dat is allemaal niet iets wat betrekking heeft op dit probleem wat er was en wat momenteel weer verholpen is en hopelijk blijft het vanaf nu tm dat er geen 2G meer is werken.

Uiteraard ben ik met je eens dat het vreemd is dat er nog steeds massaal 2G producten verkocht worden. Maar zal wel zijn redenen hebben denk ik dan maar zo.