Vraag

Kan simkaart niet verbinden met tracker omdat ik data in moet schakelen

  • 22 March 2024
  • 17 reacties
  • 97 keer bekeken

Reputatie 1

hallo, de kpn simkaart die bij mn gps tracker werd meegeleverd kan ik maar niet verbinden met de app van de betreffende tracker.

blijkbaar moet ik data inschakelen voor de simkaart maar hoe doe je zoiets? ik vind hier nergens informatie over.

niet op de prepaid app en niet op de site van kpn.

mijn vraag luid dus, hoe schakel ik data in voor mijn prepaid simkaart?

bij voorbaat dank.


17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het is dus een prepaid kaartje? Hoe lang heeft u die simkaart al? Staat er wel voldoende tegoed op?

Reputatie 1

@Nick83 ik heb de simkaart pas enkele weken en er staat 19€ bel te goed op. daar ligt het zeker niet aan. 

Reputatie 7
Badge +9

@maxpain De APN zou op prepaidinternet staan.

Reputatie 1

 

@maxpain De APN zou op prepaidinternet staan.

hoe bedoelt u? wat is apn?

Reputatie 7
Badge +9

@maxpain APN is de toegangspunt (Access Point Name) voor internet in mobiel telefoon

Reputatie 1

@maxpain APN is de toegangspunt (Access Point Name) voor internet in mobiel telefoon

maar hoe kan ik dan data inschakelen voor de betreffende prepaid simkaart? dat is me nog steeds niet duidelijk. moet dit gebeuren via “ mijn kpn “ ? ik vindt die activatie alleszins nergens terug.

Reputatie 7
Badge +9

@maxpain Nee, dat moet in de GPS tracker ingesteld zijn, hoe weten we niet als je de merk en model van je gps tracker niet vertel. 

Reputatie 1

@maxpain Nee, dat moet in de GPS tracker ingesteld zijn, hoe weten we niet als je de merk en model van je gps tracker niet vertel. 

de gps tracker is de “ RF-V50-sos noodknop “ en de app daarvoor is “ anyTracking “ 

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +9

@maxpain Ik kan voor jouw model geen instructie vinden maar voor ander modellen zijn 2 manier om APN te instellen

 

RF-V6+, RF-V8, RF-V8S, RF-V13, RF-V16, RF-V18, RF-V20 models are using the same PCB board, thus, the way to configure APN is same as following steps:

  1. Step 1: Bind SOS1 phone number firstly by sending SMS.
    Use your personal phone number to send SMS: password,sos1,phone number# to the device SIM card number.
    For example: the password is 123456, the phone number is 9895111202.
    the SMS text is: 123456,sos1,9895111202#
  2. Step 2: Use your personal phone number (also it’s your SOS1 number) to send APN SMS commands to electronic tracking device SIM card number:
    apn,apndata,user,username,pd,password,network code#
    Please consult your device SIM card operator for correct APN parameters.
    For example:apn:Internet, Username:Not set, Password:Not set, MCC:404, MNC:19
    So your correct APN SMS commands should be:apn,Internet,plmn,40419#

After the above steps were finished, please reboot your GPS tracker, then log in App.
If it shows stationary or moving on the top of App, that’s means APN setting successfully

RF-V26, RF-V26+, RF-V28, RF-V30, RF-V32, RF-V34, RF-V36, RF-V36, RF-V38, RF-V40, RF-V42, RF-V43,RF-V44, RF-V46 models are using the same way to configure APN, so just follow below steps:

  1. Step 1: Bind master number firstly by sending SMS.
    Use your personal phone number to send SMS: pw,password,center,phone number# to the device SIM card number.
    For example: the password is 123456, the phone number is 659812624.
    the SMS text is:pw,123456,center, 659812624#
  2. Step 2: Use your personal phone number (also it’s your master number) to send APN SMS commands to GPS location device SIM card number:
    apn,apndata,username,password,network code#
    Please consult your device SIM card operator for correct APN parameters.

Attention: All commands above use lowercase letters, punctuation marks in English style and end with “#”.
 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @maxpain 

 

Heb je de pincode van de prepaid simkaart ook verwijderd door hem even in een telefoon te stoppen?

De handleiding die ik gevonden hebt is volgens mij uitgebreider dan die jij erbij hebt gekregen: https://media.s-bol.com/q5GxjpZGpOl2/original.pdf

Wellicht krijg je hem met die handleiding wel werkend.

Reputatie 5
Badge +2

Heb je pincode van de simkaart er wel afgehaald?

Je kunt de pincode van een simkaart verwijderen door de simkaart in een toestel te plaatsen en bij instellingen de pincode te verwijderen. Daarna kun je de simkaart weer terugzetten in de tracker. De standaard pincode is 0000.

Je kunt ook controleren of je kunt internetten met je prepaid simkaart door deze in een toestel te plaatsen en kijken of je met je browser kunt internetten. 

Hier de link hoe je een kpn prepaid simkaart moet activeren.

https://www.kpn.com/welkom-prepaid

Ik lees hier dat je tijdens het activeren kunt kiezen voor data.

 

 

Reputatie 1

@maxpain Ik kan voor jouw model geen instructie vinden maar voor ander modellen zijn 2 manier om APN te instellen

 

RF-V6+, RF-V8, RF-V8S, RF-V13, RF-V16, RF-V18, RF-V20 models are using the same PCB board, thus, the way to configure APN is same as following steps:

  1. Step 1: Bind SOS1 phone number firstly by sending SMS.
    Use your personal phone number to send SMS: password,sos1,phone number# to the device SIM card number.
    For example: the password is 123456, the phone number is 9895111202.
    the SMS text is: 123456,sos1,9895111202#
  2. Step 2: Use your personal phone number (also it’s your SOS1 number) to send APN SMS commands to electronic tracking device SIM card number:
    apn,apndata,user,username,pd,password,network code#
    Please consult your device SIM card operator for correct APN parameters.
    For example:apn:Internet, Username:Not set, Password:Not set, MCC:404, MNC:19
    So your correct APN SMS commands should be:apn,Internet,plmn,40419#

After the above steps were finished, please reboot your GPS tracker, then log in App.
If it shows stationary or moving on the top of App, that’s means APN setting successfully

RF-V26, RF-V26+, RF-V28, RF-V30, RF-V32, RF-V34, RF-V36, RF-V36, RF-V38, RF-V40, RF-V42, RF-V43,RF-V44, RF-V46 models are using the same way to configure APN, so just follow below steps:

  1. Step 1: Bind master number firstly by sending SMS.
    Use your personal phone number to send SMS: pw,password,center,phone number# to the device SIM card number.
    For example: the password is 123456, the phone number is 659812624.
    the SMS text is:pw,123456,center, 659812624#
  2. Step 2: Use your personal phone number (also it’s your master number) to send APN SMS commands to GPS location device SIM card number:
    apn,apndata,username,password,network code#
    Please consult your device SIM card operator for correct APN parameters.

Attention: All commands above use lowercase letters, punctuation marks in English style and end with “#”.
 

alvast bedankt voor de moeite hoor. heb het ook opgezocht op YouTube maar inderdaad het model die ik heb is nergens te vinden. ik zal nog wat verder moeten graven vrees ik. komt wel goed.  grtn

Reputatie 1

Hallo @maxpain 

 

Heb je de pincode van de prepaid simkaart ook verwijderd door hem even in een telefoon te stoppen?

De handleiding die ik gevonden hebt is volgens mij uitgebreider dan die jij erbij hebt gekregen: https://media.s-bol.com/q5GxjpZGpOl2/original.pdf

Wellicht krijg je hem met die handleiding wel werkend.

dat is wel degelijk de handleiding die ik volg hoor. heb ze ook van bol.com gehaald. het is echter nog iets ingewikkelder dan ik dacht. alvast bedankt voor uw antwoord. grts

Reputatie 5
Badge +2

@maxpain

Je kunt trouwens ook apn internet gebruiken in plaats van prepaidinternet. Voor mijn kpn prepaid simkaart gebruik ik apn internet. 

Reputatie 1

Heb je pincode van de simkaart er wel afgehaald?

Je kunt de pincode van een simkaart verwijderen door de simkaart in een toestel te plaatsen en bij instellingen de pincode te verwijderen. Daarna kun je de simkaart weer terugzetten in de tracker. De standaard pincode is 0000.

Je kunt ook controleren of je kunt internetten met je prepaid simkaart door deze in een toestel te plaatsen en kijken of je met je browser kunt internetten. 

Hier de link hoe je een kpn prepaid simkaart moet activeren.

https://www.kpn.com/welkom-prepaid

Ik lees hier dat je tijdens het activeren kunt kiezen voor data.

 

 

dank u voor al deze info maar ik had dat alles al gedaan hoor. ik dacht wel dat ik bij activering van de prepaid kaart gekozen had voor “ internet, bellen en sms’en “. maar ik ben het niet helemaal zeker. is er een mogelijkheid om dit te achterhalen op de site van kpn? ik vindt die info alleszins nergens op de site van “ mijn kpn “

Reputatie 5
Badge +2

@maxpain 

 

https://www.kpn.com/prepaid/prepaid-gebruiken

 

 

Reageer