Vraag

Kan ik mijn abonnementen probleemloos meenemen naar een andere provider?

  • 25 April 2024
  • 10 reacties
  • 121 keer bekeken

Dag allemaal,

ik las net dat KPN wederom de tarieven van hun mobiele abonnementen gaat verhogen en dat is vaak toch even een teken voor mij om al die abonnementen even tegen het licht aan te houden! Jammer want we zijn al jaren klant bij KPN en hebben veel abonnementen lopen alleen nog een prijsverhoging erbij wordt echt te gortig want KPN is al niet goedkoop!

Nu zag ik dat ik 2 abonnementen kan verlengen waaronder 1 Kids sim, kan ik dit nummer probleemloos meenemen naar een andere provider?


10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @EgonArnhem ,

Ik weet niet wat jij gelezen hebt, maar KPN verhoogt de prijs van jouw mobiele abonnement alleen jaarlijks per 1 oktober aan de hand van een prijsindexcijfer.

 

Nu zag ik dat ik 2 abonnementen kan verlengen waaronder 1 Kids sim, kan ik dit nummer probleemloos meenemen naar een andere provider?

Je kunt jouw telefoonnummers probleemloos meenemen naar een andere provider zodra jouw contractperiode voorbij is. Vraag daar dan wel om nummerbehoud.  

De CEO van KPN voorspelt een nieuwe prijsverhoging in 2024. Hierbij zal het gelukkig niet gaan om een wat hogere prijsstijging zoals de recent ingevoerde inflatiecorrectie. De verwachting is dat het zal gaan om een lichte prijsverhoging van waarschijnlijk rond de twee euro per maand.

 

Het gaat misschien niet specifiek over mobiele abonnementen maar ze gaan er komen, vandaar dat ik al mijn abonnementen even check! En mijn mobiele abonnementen zijn vorig jaar al een stuk duurder geworden, ik betaal nu €29.98 ipv van €25 en de abonnementen van mijn kids betaal ik nu ook €3 meer rond de €12 en €15. Terwijl ik bij bijvoorbeeld Simyo voor €9,- klaar ben. Kan ik alleen geen data met ze delen maar 20GB is zat voor die meiden en van 5G hebben ze nog nooit gehoord🤣! Dus het is allemaal wel handig alles bij KPN maar ik ben een dief van mijn eigen portemonnee en zoveel extra's krijg je ook weer niet voor dat geld.

Reputatie 7
Badge +24

Simyo is wel gevaarlijk. Want als de data op is, dan gaat het verbruik gewoon door en moet je er extra voor betalen.

Bij KPN word het verbruik stop gezet, althans, de snelheid heel laag gezet, en betaal je nooit extra. Dat kan bij KPN niet. Niet als je in de Nederland blijft tenminste. 

En het hoeft maar 1 keer te gebeuren, over de bundel heen. Je bent zo 30 of 40 euro verder. Het hele Simyo forum staat er vol mee.

Denk je er wel aan dat andere providers, zoals Simyo, vaak geen gratis onderling bellen hebben met abonnementen binnen één huishouden. 

Onderling bellen gaat dan van de bundels af.

Als je helemaal geen mobiele abonnementen bij kpn hebt vervallen ook combinatie voordelen. Als bijvoorbeeld gratis pluspakket. 

Reputatie 7
Badge +12

Simyo is wel gevaarlijk. Want als de data op is, dan gaat het verbruik gewoon door en moet je er extra voor betalen.

Bij KPN word het verbruik stop gezet, althans, de snelheid heel laag gezet, en betaal je nooit extra. Dat kan bij KPN niet. Niet als je in de Nederland blijft tenminste. 

En het hoeft maar 1 keer te gebeuren, over de bundel heen. Je bent zo 30 of 40 euro verder. Het hele Simyo forum staat er vol mee.

En dat Simyo ook geen data plafond ken en publiekelijk ook aangeeft dit voorlopig zeker niet te doen. De buitenbundel kosten is hun verdienmodel.

Zie ook: forum simyo

Als je Simyo hebt dus zelf instellen dat de mobiele data stopt als je bundel op is om extra kosten te voorkomen. 

Data bundel instellen 

Periode datum vanaf

En dan natuurlijk ook instellen 

Gegevens limiet instellen AAN. De telefoon stopt dan vanzelf met data buiten de deur bij voortijdig 100 % verbruik. 

 

Nou allemaal bedankt voor de info! Zal er nog eens goed over nadenken. Het is ook echt niet dat ik weg moet bij KPN maar zo af en toe baal ik gewoon van de prijzen die ze hanteren wanneer je kan verlengen! Laatst zag ik nog een mooie aanbieding van €250 korting op een mooi toestel bij een KPN abonnement maar dus niet als je gaat verlengen!

Reputatie 7
Badge +24

Laatst zag ik nog een mooie aanbieding van €250 korting op een mooi toestel bij een KPN abonnement maar dus niet als je gaat verlengen!

Dat kan gewoon niet. Dat bestaat niet. Als dat zou gebeuren, dan zou hier het forum vol staan met topics van boze klanten.

Als u nog eens zoiets ziet: onmiddellijk een topic aanmaken hier.

Reputatie 7
Badge +28

Nou allemaal bedankt voor de info! Zal er nog eens goed over nadenken. Het is ook echt niet dat ik weg moet bij KPN maar zo af en toe baal ik gewoon van de prijzen die ze hanteren wanneer je kan verlengen! Laatst zag ik nog een mooie aanbieding van €250 korting op een mooi toestel bij een KPN abonnement maar dus niet als je gaat verlengen!

Dat is alleen als je een toestel inruilt. De korting is dan afhankelijk van de staat van het ingeruilde toestel: 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/telefoons/?icid=quicktile2

Reputatie 7
Badge +13

@EgonArnhem Welkom op de KPN Community! Ik zie dat iedereen je goede tips heeft gegeven. Mocht je nog eens advies op maat willen hebben dan kan je ook altijd even bellen met 0800-0402 of even langs een KPN Winkel in de buurt gaan!

Reageer