Vraag

Kind gebruikte per ongeluk geen whatsapp om te bellen en nu hoge telefoonrekening

  • 16 April 2021
  • 3 reacties
  • 154 keer bekeken

Mijn zoon is vaak online met vriendjes aan het gamen en ze bellen daarbij via whatsapp. Waarschijnlijk is er iets mis gegaan waardoor hij ongemerkt gewoon gebeld heeft. Hij had 300 belminuten maar heeft ruim 700 minuten buiten zijn bundel gebeld. Ik heb het abonnement al gewijzigd in onbeperkt maar ik baal wel enorm dat ik daar geen bericht van heb gekregen. €150! Ik keek toevallig. Anders wat het waarschijnlijk nog meer opgelopen. Zoals al vermeld is het abonnement al aangepast maar kan er niks meer met die kosten gedaan worden? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Erg vervelend zo'n onverwachte rekening.

Klopt. Alleen bij het bereiken van 75 % van de internetbundel krijg je daar bericht van. Niet bij de belminuten. (mede daarom heb ik tegenwoordig onbeperkt bellen. Dat doe ik niet via Whatsapp… iets met privacy, gek hè?).

Buiten bundel is het (maar liefst) 23 cent per minuut. Dus dat tikt nogal aan inderdaad.

Verder mag een moderator hier naar kijken en beoordelen. Zou je daarvoor de gegevens van het abonnement in willen vullen in je forumprofiel. Daar zijn ze onleesbaar voor de rest van de wereld (behalve moderators en jijzelf).

Naam, adres, klantnummer v.h. mobiele abonnement. En het betr. 06 nummer ook even in het vakje Persoonlijke opmerkingen plaatsen. Een kpn moderator kan en zal dit dan verder behandelen.

Dag Peter,

bedankt voor de reactie. Ik heb het formulier ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +15

@Manon81 Welkom op het forum. 

Inderdaad super vervelend dat dit is gebeurt, en goed dat het abonnement direct aangepast is. 

Voor wat betreft de belkosten ben ik bang dat ik in dit geval niets voor je kan betekenen. De minuten zijn gemaakt en benut, en het klopt zoals Peter zegt dat je bij bellen hier geen notificatie van krijgt.