Vraag

Kind op wereldreis

  • 23 February 2020
  • 7 reacties
  • 139 keer bekeken

Mijn studentenkind gaat over 4 maanden voor 6 maanden Bavkpacken in Europa en Azië.

Nu heeft ze in Europa natuurlijk gewoon haar bundel.. Maar wat is nou slim om buiten Europa te doen? Daar een simkaart kopen? Of zijn er speciale bundels voor? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Zo dat is spannend…!

Het lijkt me goedkoper om plaatselijke simkaarten (bv prepaid) te gebruiken. De “buiten E.U. bundels” zijn niet goedkoop.

Zie kpn.com/buitenland.

P.S. heeft ze een iPhone? Een in Europa gekochte werkt niet in Azië; dat heeft Apple geblokkeerd.

Zeker spannend. Ze heeft een Huawei. Maar voor ze vertrekt komt er nog een nieuwe telefoon waarschijnlijk. 

Met een plaatselijke simkaart heeft ze dan weliswaar een ander nummer maar internet gebruik is goedkoper dan met een buiten-EU-bundel. En ze kan gewoon Whatsapp met haar Nederlandse nummer blijven gebruiken, dat geeft geen extra kosten.

Openbare wifi zal niet overal erg veilig zijn.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Mariak, welkom hier. Wat een gave ervaring. Voor zo'n lange tijd is een lokale simkaart een stuk handiger inderdaad. Ze kan dan de KPN simkaart gewoon gebruiken zodra ze op WiFi zit bijvoorbeeld, maar zodra ze onderweg is en dat soort dingen, dan is ze wel gewoon bereikbaar op dat tijdelijke nummer. Verder kun je inderdaad de tarieven voor extra bundels vinden op kpn.com/buitenland. Persoonlijk vond ik de reistips van Reisjunk wel handig, en zo zijn er nog veel meer…

Als je nog meer vragen hebt, laat het vooral weten.

Hi @Mariak, welkom hier. Wat een gave ervaring. Voor zo'n lange tijd is een lokale simkaart een stuk handiger inderdaad. Ze kan dan de KPN simkaart gewoon gebruiken zodra ze op WiFi zit bijvoorbeeld, maar zodra ze onderweg is en dat soort dingen, dan is ze wel gewoon bereikbaar op dat tijdelijke nummer. Verder kun je inderdaad de tarieven voor extra bundels vinden op kpn.com/buitenland. Persoonlijk vond ik de reistips van Reisjunk wel handig, en zo zijn er nog veel meer…

Als je nog meer vragen hebt, laat het vooral weten.

Als ze bv een dual sim telefoon heeft is dat dan het makkelijkst? 

Als ze weet hoe ze dan niet per ongeluk toch de kpn sim gebruikt…

Dan blijft de kpn sim in het toestel en kan dat minuscule ding niet makkelijk kwijtraken.

Reputatie 7
Badge +25

Dat is een optie inderdaad, maar niet per se nodig. Het is maar net wat je zelf wil…