Beantwoord

klacht verwerking annulering bestelling IPhone

  • 2 December 2021
  • 9 reacties
  • 300 keer bekeken

Op 16 november jl. heb ik een bestelling (IPhone) geretourneerd naar antwoordnummer 17008 te 2501 VG Den Haag. Op 17 november 2021 is het betreffende pakket bezorgd in een postbus van KPN te Bleiswijk. KPN heeft met PostNL een werkwijze afgesproken voor de verwerking van retouren (bleek uit een gesprek met PostNL).  Volgens PostNL is het risico van deze werkwijze voor KPN.
In track&trace van PostNL is te zien dat het pakket is bezorgd op 17 november 2021 om 21.30 uur.

Echter tot op heden heb ik geen bericht van KPN gekregen dat de bestelling is geannuleerd. Had volgens een medewerker binnen 72 uur na ontvangst moeten geschieden.

Sinds anderhalve week ben ik bezig om uitsluitsel te krijgen van KPN waarom ik nog geen bevestiging heb ontvangen. Ik heb ondertussen zo’n 7 klantenservice medewerkers aan de telefoon gehad. Zijn er twee retourmeldingaformulieren in gevuld. De eerste anderhalve week geleden. Hierop had binnen 5 werkdagen antwoord moeten komen. Dus niet! 
Is meerdere keren beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Dus niet!

Vanuit KPN is een onderzoek ingesteld naar de verzending van KPN naar mijn adres. Hoe slim, dat is toch niet het probleem. 

Zoals het nu staat gaat KPN volgende week ca. € 480 ten onrechte van mijn bankrekening afschrijven. Als ik het bedrag terug laat storten, wordt na een aantal aanmaning mijn abonnement opgezegd en ben ik mijn telefoonnummer kwijt.

Zo heeft KPN mij in een wurggreep en word ik door KPN uiteindelijk voor een kleine € 500 opgelicht, want ik kan mijn telefoonnummer niet missen. Een nieuw nummer is nl. geen optie, zou teveel maatschappelijke schade opleveren.

Wat straks rest is het starten van een civiele procedure bij de kantonrechter om uiteindelijk mijn geld terug te krijgen!

Wat een gedoe en kosten (rechtszaak) door bureaucratische starre houding van KPN.

Een en ander is cq was te voorkomen door eenvoudig de track&trace code te checken en in de eigen organisatie een onderzoek in te stellen.

icon

Beste antwoord door Johanna3 8 December 2021, 14:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Bijzonder, zelfs op het eigen forum wordt dit probleem niet door KPN opgepakt.

Hoe kan ik schriftelijk een klacht indienen bij KPN?

Maar vooral hoe krijg je dit logge starre bedrijf in beweging?

Moet ik hiervoor met deze kwestie viraal gaan via social media en consumentenprogramma’s als Radar en Kassa?

You can ask for it. No problem at all.

 

Badge +19

Ja zeker wordt dat opgepakt.  Op het forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij als we er niet uitkomen.  De wachttijd op een moderater is ca 2 dagen.

Twee werkdagen?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Johanna3 Welkom op het forum. 

Wat een ontzettend vervelende situatie met de Iphone. Ik controleer graag wat op dit moment de stand van zaken is en wat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje willen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of er iets is dat ik kan doen. 

@Rutger_  goedemorgen,

Profiel met relevante gegevens ingevuld.

Het blijkt dat er een grote bulk aan retourzendingen binnen was gekomen, waardoor de verwerkingstijd langer is.

Hoe het met mijn geretourneerde iPhone is, weet ik niet. Zo’n drie weken na ontvangst is wel behoorlijk lang, naar mijn mening.

Reputatie 7
Badge +15

@Johanna3 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik zie de contacten die je hebt gehad inderdaad terugkomen, ik ben ook met je eens dat 3 weken lang is in deze situatie! 

De laatste update die ik zie is van afgelopen zaterdag, daaruit begrijp ik dat er nog een handeling nodig is. Wat precies durf ik niet te zeggen. 

Ook zie ik dat de factuur waar het om gaat vooralsnog uitgesteld is, dat geeft gelukkig meer tijd om de situatie op te lossen. 

Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier zo snel mogelijk delen! 

 

@Johanna3 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

(…..)

De laatste update die ik zie is van afgelopen zaterdag, daaruit begrijp ik dat er nog een handeling nodig is. Wat precies durf ik niet te zeggen. 

(…..)

@Rutger_  Is het te achterhalen wat die handeling inhoudt cq is?

Reputatie 7
Badge +15

@Johanna3 Ik zie dat er onderhand alweer contact is geweest met mijn collega's. En dat men nog op zoek is naar het IMEI nummer van het toestel. 

Klopt dat het dat dit inderdaad ook gecommuniceerd is? 

@Rutger_  
Gister een klacht ingediend en vandaag gebeld door de afd klachten, heb ik zojuist de bevestiging ontvangen dat de bestelling is geannuleerd!

Eind goed, al goed.