Beantwoord

Kosten voor apps via KPN Pay bij Kids abonnement

  • 25 August 2023
  • 3 reacties
  • 85 keer bekeken

Ook ik ben gisteren tegen hetzelfde probleem aangelopen. Mijn zoon heeft een kids abonnement en voor bijna 250 euro aan apps gedownload en dat moet dan maar betaald worden via de factuur van zijn abonnement (KPN pay, waar ik overigens nog nooit van gehoord had). Bij het aangaan van het kids abonnement ben ik er van uit gegaan dat er onbeperkt gebeld en ge-sms kan worden en dat er een 1 gb bundel is. Alle andere opties en bundels zijn geblokkeerd, net als 0900 nummers. Zie deze link.

Klik ik een pagina verder, zie ik inderdaad dat aankopen in de play store wel gedaan kunnen worden.

Toch vind ik (en kennelijk ook andere consumenten) dit heel erg onduidelijk.

Dus KPN, waarom hier niet duidelijker en eerlijker over communiceren?

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 29 August 2023, 12:26

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Cxxxxxx, welkom op ons forum!
De playstore is niet automatisch geblokkeerd inderdaad, als je die toch graag wilt blokkeren kun je hierover met ons bellen op 0800-0402.
Voor de gemaakte kosten kun je terecht bij de playstore

Meer informatie over Kids sim kun je vinden op onze website: Abonnementen voor kinderen
Meer informatie over KPN Pay kun je vinden op onze kennisbank:

Dit is ook het probleem waar ik tegenaan ben gelopen.

Ik vind het onacceptabel van kpn dat ze het beeld schetsen een veilig Kids abonnement aan te bieden waar allerlei zaken geblokkeerd zijn om onverwachte hoge kosten zo te voorkomen. Maar online aankopen kan een kind wel doen ?? Zonder dat de ouder hiervoor toestemming hoeft te geven. Ik ga dit uitzoeken of dit wettelijk gezien zomaar mag.  Mijn vertrouwen in kpn is hiermee wel naar een triest dieptepunt gezakt. 

Mijn zoon heeft ook voor een kleine euro 200 via KPN Pay betaald (onder druk van een crimineel). Ik heb hier de afgelopen twee maanden over gebeld met KPN. Ze verwijzen naar de store, maar die vergoed het zeker niet. Die hebben we direct gebeld. Eind februari KPN hierover gebeld en zouden dit in behandeling nemen. Omdat ik een aanmaning kreeg, heb ik nu weer KPN gebeld.

 

Antwoord was nu wel helder:

KPN heeft niet terug gebeld, omdat in de algemene voorwaarden staat dat KPN Pay automatisch bij het hele gezin er op gezet wordt. Dit wordt niet standaard  bij een advies verteld als je met je kind zo'n abonnement afsluit.. Ik schrok er ook van. Goed om te delen, want er zullen veel meer kinderen zijn die deze fout onder druk gaan maken! Criminelen weten hier namelijk van en maken er volop gebruik van.

 

Reageer