Beantwoord

KPN Pay werkt niet op iPhone

  • 27 October 2023
  • 4 reacties
  • 443 keer bekeken

Beste KPN,

Ik loop al maanden tegen hetzelfde probleem aan. KPN Pay werkt namelijk op mijn iPhone. Zie ook de bijgevoegde schermafbeelding. Ik heb echt al van alles geprobeerd. Ik heb altijd alle facturen (op tijd) voldaan, dus dat kan het issue niet zijn. Ook heb ik nergens blokkades ingesteld. Kunnen jullie mij helpen?

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 2 November 2023, 09:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Welkom op het forum van KPN @J_VL 

Heel vervelend voor je, dat je al een tijdje tegen dit probleem aan loopt.
Ik begrijp ook, dat je daar niet echt vrolijk van wordt.

Als eerste vraag aan jouw:
Je hebt toevallig geen zakelijke mobiele aansluiting van KPN?
Want bij zakelijk aansluitingen is KPN Pay niet mogelijk.
Het werkt dus alleen samen met particulieren mobiele abonnementen van KPN.

Daarnaast zijn er verschillende oorzaken waarom een betaling via je factuur niet lukt of de betaalmogelijkheid niet getoond wordt in een van de stores:

  • Je wilt een aankoop in een van de (app)stores doen maar hebt een zakelijk abonnement. Deze dienst is alleen beschikbaar voor klanten met een consumenten abonnement.
  • Het maximum voor betalen via je factuur is bereikt. Het maximum voor betalen via je factuur is als volgt: 50,- per aankoop en 300,- per kalendermaand voor de gezamenlijke aankopen in de (app)stores.
     
  • Als je geblokkeerd bent (wegens wanbetaling), dan kun je geen online aankopen doen. Ben je weer actief (omdat je betaald hebt), dan kan je weer online aankopen doen.

Is bovenstaande niet van toepassing voor jouw, dan zou je ook nog de netwerkinstellingen van je iPhone kunnen resetten, zodat alle instellingen weer correct staan.

De netwerkinstellingen opnieuw instellen:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Mocht dit ook niet helpen, dan kan een moderator even in je gegevens kijken, wat er eventueel niet goed gaat.

Vul hiervoor je forum profiel volledig in, met je klantnummer, 06-nummer, postcode & huisnummer en in het veld “Persoonlijke opmerkingen” de laatste 4 cijfers van je IBAN bankrekening.
Deze gegevens zijn ALLEEN voor jezelf een een moderator inzichtelijk!

Houdt er wel rekening mee, dat er een wachttijd is van enkele dagen voordat een moderator antwoord geeft.

Dag Michel,

Dank voor je hulp.

Het resetten van de netwerkinstellingen heeft helaas niet gewerkt. Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.

Ik heb geen zakelijk abonnement en ik heb nooit een betaalachterstand gehad. Ook kom ik niet over de genoemde (maximum)bedragen heen. Sterker nog, daar blijf ik ruim onder.

Ik heb alle gegevens in mijn profiel ingevuld, dus ik hoop dat een moderator mij kan helpen.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @J_VL 

Jammer, dat het resetten van de netwerkinstellingen niets heeft opgeleverd.
Al kun je nu wel zeggen, dat deze instellingen in elk geval weer goed staan in je smartphone, dat is altijd goed om zo nu en dan eens te doen bij problemen.

Ook bedankt voor je antwoorden op mijn vragen terug, die zijn voor mij helder en duidelijk, en kunnen we nu ook een streep door zetten als mogelijk probleem.

Gezien jouw topic al 4 dagen actief staat, zal het niet meer lang duren voordat een moderator je zal gaan helpen.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @J_VL, fijn dat @Michel.uit.Arnhem je al op weg geholpen heeft! 

Aangezien je al het een en ander nagekeken hebt, heb ik je gegevens erbij gepakt. Er staat op dit moment inderdaad een blokkade op KPN Pay. Dit is gebeurd in december 2022, ik zie in de notities dat er destijds een hoog bedrag berekend was via online aankopen op je factuur. Ik zie dat onze afdeling Credit Risk er toen voor je naar gekeken heeft, je geïnformeerd heeft en in verband met de situatie de blokkade erop gezet heeft. 

Hierdoor kan ik de blokkade er helaas niet zelf af halen. Als je belt met onze klantenservice op het gratis nummer 0800-0402, helpen onze collega's je verder. Zij brengen je in contact met Credit Risk, kunnen de juiste verificatie doen en helpen je dan met de blokkade.