Vraag

KPN Roaming - Altijd een drama in het buitenland

  • 14 September 2023
  • 2 reacties
  • 118 keer bekeken

Het roamen en data gebruik met KPN in het buitenland is een ongeloofelijk drama. Er zijn altijd problemen.

 

Probleem 1:

  • Het kan tot een uur duren voordat je toestel registreert op het netwerk. Tewijl andere passagies in je vliegtuig al allemaal kunnen whatsappen, ben jij naarstig op zoek naar de wifi van het vliegveld om bijvoorbeeld je boarding pass te laten zien.
  • Dit is zelfs zo als je land
  • Dit is nu zelfs zo wanneer ik uit Belgie terug kom in Nederland, mn data doet het al twee dagen niet meer.

Probleem 2

  • Roaming werkt niet in het buitenland zonder een bundel te kopen

Probleem 3

  • De SMS om een bundel te kopen krijg je pas veel later, kan uren  duren.

Probleem 4

  • Je krijg een bevestiging SMS dat je bundel wordt geactiveerd. Echter de SMS dat je bundel is geactiveerd krijg je nooit. 

Probleem 5 

  • Deze SMS komt ook veel te laat. 

Probleem 6.

  • Dan is je bundel op en sta je ergens miden in de stad op een uber te wachten. Je data werkt dan niet meer en moet dan maar ergens op zoek naar een koffieshop om een gratis wifi te zoeken.

Wat een absolute verschikking is KPN Roamen in het buitenland. 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Is dit met prepaid of een abonnement? Mijn vrouw en ik hebben al vele jaren een kpn-abo en écht nog nooit problemen gehad met roaming in b.v. België, Duitsland, Engeland, Finland, Ierland, Oostenrijk of Schotland. Wij proberen altijd zoveel mogelijk om lokale gratis Wi-Fi netwerken niet te gebruiken i.v.m. de veiligheid. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Raoul86 en welkom hier op ons forum :)

Balen dat je zoveel problemen ervaart met de roaming!

 

Is dit met prepaid of een abonnement? Mijn vrouw en ik hebben al vele jaren een kpn-abo en écht nog nooit problemen gehad met roaming in b.v. België, Duitsland, Engeland, Finland, Ierland, Oostenrijk of Schotland. Wij proberen altijd zoveel mogelijk om lokale gratis Wi-Fi netwerken niet te gebruiken i.v.m. de veiligheid. 

Hier ben ik ook benieuwd naar!

 

 

Je geeft aan dat het tot een uur kan duren voordat je toestel registreert op het netwerk; als je gebruik maakt van het wifi netwerk van het vliegtuig dan staat dat verder volledig los van je provider (in dit geval dus KPN). De wifi van het vliegveld is iets waar KPN geen enkele invloed op heeft.

Ook zonder bundel kun je trouwens gebruik maken van roaming. Waarom jij daar problemen mee ervaart, kan ik niet meteen duiden. Het is in ieder geval geen signaal dat ik vaak tegenkom of een bekend probleem is.

Wat ik je in dit geval nog kan aanraden, is om dit artikel op onze kennisbank eens door te nemen. Hier vind je eigenlijk alle informatie met betrekking tot roaming en wellicht dat hier nog iets tussenstaat waar je niet meteen bij stil hebt gestaan.