Vraag

Loop tegen hele dikke KPN muren aan

  • 7 July 2019
  • 13 reacties
  • 439 keer bekeken

Mijn zoon heeft een abonnement voor zijn mobiel afgesloten. Een paar maanden later besluit hij om voor een jaar naar Nieuw Zeeland te gaan om daar te werken en vakantie te vieren.
Hij neemt voor zijn vertrek in oktober 2018 al contact op met KPN en vraagt of hij zijn abonnement mag afkopen. Alleen met een uitschrijf bewijs. Je moet dus emigreren om van je abonnement af te komen. Ik vind dat nogal ver gaan.
Hij was van plan om na een jaar weer naar NL terug te keren en schrijft zich dus niet uit.
Hij heeft daar wel een simkaart voor Nieuw Zeeland genomen, maar probeert vanuit NZ contact met KPN te krijgen door vele mails daarheen te sturen. Er wordt helemaal NIET gereageerd door KPN. Dan komt zijn vader in beeld en probeert wat dichterbij wat te regelen. Uiteindelijk na heel veel telefoontjes is het mogelijk dat hij een werkgeversverklaring mag opsturen ipv een uitschrijving. Dat doet hij maar krijgt nog steeds geen respons.
Hoe kan mijn zoon of ik als vader door die dikke muren komen. Telefonisch heeft helemaal geen zin want daar zitten dames die alleen zegge: Hij moet zich uitschrijven. Het is inmiddels juli en een groot aantal mail en telefoontjes verder en we schieten niet op.
Nu wil ik een klacht indienen, maar ook dat gaat niet.
Moet ik dan rechtstreeks naar de geschillencommissie??

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Nieuw Zeeland, welkom op het forum.

Dit klinkt inderdaad als een ingewikkelde reis die jij en je zoon hebben doorstaan. Ik denk wel graag met je mee aangezien ik hierin geen inzage heb en dit zelf niet op kan lossen, kan er weinig over zeggen. De kortste klap is om hier een klacht aan te maken waarbij je een duidelijke omschrijving erbij zet en ook de verklaring uploadt. Zo kan ik in ieder geval garanderen dat het bij de juiste mensen terechtkomt die dit in orde kunnen maken zonder nog te moeten bellen of e-mailen. Laat het me weten als dit ook niet lukt voor wat voor reden dan ook.
DIKKE KPN MUREN
Nadat ik op 8 juli een klacht heb ingediend en diverse formulieren mede heb opgestuurd, krijg ik maar niets te horen van KPN. De problemen lopen nu hoog op en het duurt al vanaf oktober 2018.
Ik heb diverse toezeggingen gekregen van medewerkers van KPN, maar er gebeurd niets.
Wat moet ik nu nog meer doen. Het enige wat mij nu overblijft is kennelijk de Geschillen Commissie.
Ik begrijp nu dat ik van KPN niets hoeft te verwachten.
Reputatie 7
Badge +24
Als ik het goed begrijp heb je het formulier via het linkje hierboven al ingevuld? Wanneer heb je dit gedaan?

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken om te kijken waarom dit zo stroef verloopt.

Ik hoor graag van je.
Dit heb ik op 8 juli gedaan en alle formulieren opgestuurd. Ik heb begrepen dat de keren dat ik contact heb gehad gelogd worden. Ik denk dat het dossier inmiddels behoorlijk dik moet zijn, maar nog steeds geen stappen door KPN.
Reputatie 7
Badge +24

Bedankt voor de gegevens.

Dit is wat ik zie. Contract afkopen kan altijd, ook zonder bewijs van verhuizing aangezien er dan een bedrag wordt betaald.

Echter zie ik dat het verzoek is om dit op te zeggen zonder het af te kopen. Het verzoek is door de desbetreffende afdeling afgekeurd omdat de juiste bewijsstukken niet zijn aangeleverd, er is een visa ontvangen. Het gaat om een bewijs van uitschrijving van gemeente en/of werkcontract voorzien van handtekening datum en stempel. Laten we het simpel houden. Als je dit bewijsstuk hebt mag je het rechtstreeks mailen naar *** t.a.v. Alex, dan pak ik dit zelf op. Laat het me ajb hier even weten wanneer je dit hebt gedaan.

Reputatie 7
Badge +24
Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Ik was helaar 2 weken met vakantie waardoor ik niet heb kunnen reageren. Mijn zoon is inmiddels 1 jaar in Nieuw Zeeland. Hij heeft in oktober 2018 al te kennen gegeven dat hij zijn abonnement wil afkopen. Het enige waarom KPN vraagt is een uitschrijf bewijs uit NL. Hij wil na 1 a 2 jaar wwer terugkomen en heeft zich dus niet uitgeschreven. Ik wil nu ECHT dat er stappen worden ondernomen door KPN dat hij zijn abonnement kan afkopen anders stap ik toch echt naar de geschillencommissie. Er worden mij allerlei beloften gedaan door KPN maar GEEN van de beloften worden nagekomen. Ik en KPN heeft inmiddels een heel dossier hiervan dus ik denk dat de geschillencommissie hier wel wat mee kan.
Gaarne hoor ik spoedig van u. Het heeft al veel te lang geduurd.

CWAA Nassy
Nog even een aanvulling: ik heb op 08 juli een klacht ingediend met allerlei bijlagen. Op de website wordt gezegd dat er een reactie komt binnen 10 dagen. Het is nu 31 juli. Alweer zo'n valse belofte.
Mijn vertrouwen in KPN is gedaald tot ver onder het vriespunt.

CWAA Nassy
Reputatie 7
Badge +24
Hoi C,

Volgens mij begrijpen wij elkaar niet. Het afkopen van een contract is altijd mogelijk, daar hoeft geen bewijs voor te zijn aangezien je dat letterlijk afkoopt en het restant betaalt. Dit is ook aan je uitgelegd. Overigens zie ik dat het nummer al is afgesloten vorige maand een slotfactuur van is geweest. Als je zorg draagt dat alles nu wordt betaald is het, zoals ik je begrijp, klaar.

Of zie ik het verkeerd?
Hallo Alex,
Ik denk dat wij idd elkaar niet begrijpen. De belofte die is gedaan is als volgt.
Afgesproken was dat het abonnement afgekocht zou worden vanaf januari 2019. Nu moet hij behalve de afbetaling ook het abonnement betalen.
Reputatie 7
Badge +24
Dan snap ik het nu beter. Dan ga ik zorgen dat je klacht goed wordt doorgezet, dat is namelijk niet iets dat ik kan doen. Zou je mij ook een telefoonnummer willen geven waarop je bereikbaar bent mocht dit nodig zijn?
We zijn nu weer een maand verder en nog niets gehoord van KPN. Uiteindelijk zijn wij een jaar verder zonder resultaat. Bedenkt eer ge begint met een KPN-abonnement. Vele beloften maar echt NIETS waarmaken. Er zijn vele alternatieven voor KPN.
Reputatie 7
Badge +24
We zijn nu weer een maand verder en nog niets gehoord van KPN. Uiteindelijk zijn wij een jaar verder zonder resultaat. Bedenkt eer ge begint met een KPN-abonnement. Vele beloften maar echt NIETS waarmaken. Er zijn vele alternatieven voor KPN.

Hi Declan,

ik wachtte nog steeds op een antwoord op mijn vraag hierboven, of heb ik ergens een privébericht gemist? Ik heb nog steeds alle intentie om dit op te lossen.