Beantwoord

Meermaals gebeld door mogelijke frauduleuze KPN-nummers

  • 8 May 2024
  • 2 reacties
  • 84 keer bekeken

Beste,

In de afgelopen weken wordt ik bijna dagelijks gebeld door het nummer: 088-7751713.
Mijn telefoon classificeert dit nummer als "Mogelijke fraude” aan.

Wanneer ik dit nummer opzoek kom ik uit op onderstaande vraagstelling die enkele maanden geleden al in een KPN-forum is gesteld:

Het nummer in bovengenoemde Forum is identiek aan het nummer waar ik dagelijks door wordt gebeld. Volgens user @RBxx is dit nummer NIET in gebruik van KPN. Echter, als ik kijk naar de "Veelgebruikte Telefoonnummers KPN” dan staat dit nummer wel in de telefoonlijst vermeld.

In de afgelopen maanden ben ik meermaals gebeld door 088-nummers. Dit varieert van:
- 088-7751713 (Mogelijk fraude) > Zoals hierboven reeds vermeld.
- 088-7751064 (Vermoedelijk Spam) > Tevens ook terug te herleiden naar KPN.
- 088-4594601 (Mogelijke fraude)

icon

Beste antwoord door RBxx 8 May 2024, 11:34

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Mijn reactie (en het genoemde topic) is ruim 10 maanden oud en was gebaseerd op de toenmalige lijst met veelgebruikte nummers . Kennelijk is de serie 088 775 17xx sindsdien toegevoegd.

Voor het laatste nummer 088-4594601 blijft het oppassen, dat staat niet op de lijst.

Dank voor uw reactie.

Alhoewel de reden achter het contacteren van de KPN-medewerkers mij nog enigszins onduidelijk is kan ik nu wel beter het telefoonnummer plaatsen en waar dit vandaan komt.

Meestal is de duur van het telefoongesprek ook maar luttele seconden. Eer ik goed en wel kan beantwoorden is er vaak alweer opgehangen. Wanneer ik terugbel kan de medewerker in spe mij hierover niet te woord staan.

Nogmaals dank voor uw reactie.

Reageer