Vraag

Mijn dongel werkt niet in buitenland

  • 6 April 2019
  • 5 reacties
  • 518 keer bekeken

Ik heb een dongel van 10 gig. Alleen hij staat niet tussen mijn producten dus ik kan internet buitenland niet inschakelen. Ik dacht trouwens ook dat het automatisch tegenwoordig in de eu doorging.. Help?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Staat de roaming optie in die dongle wel aan?
Ja staat aan
Inderdaad moet het dan eigenlijk zo werken, ik had in ieder geval ook een dergelijk data abo en dat werkte zonder iets te doen in Duitsland, gewoon rijdend de grens over.
Misschien kun je de SIMkaart eens even in een smartphone stoppen en kijken of je dan wel internet verbinding krijgt op die smartphone. En probeer het abo toch toe te voegen aan je KPN ID. SMS ontvangen gaat neem ik aan wel.
Internet doet het wel als de sim in de telefoon zit. Vraag me echt af waarom de dongel dan geen internet heeft. In Nl werkte hij super goed.
Goed om te weten dat de SIMkaart in een telefoon wel internet levert.

In een telefoon leest de telefoon de voorkeurs instellingen van de SIMkaart, als die SIMkaart temminsten nog nooit eerder in de telefoon gezeten en je niks veranderd hebt.

Het kan zijn dat in de dongel wel een instelling is aangepast. Het gaat dan met name om APN.
KPN heeft daaromtrent in het netwerk iets veranderd.

Dus probeer op de interne configuratiepagina van de dongle in te loggen en dan ergens bij profile management te kijken wat er bij APN staat. In geval het een Huawei dongle is, is mij dit wel bekent, anders moet je zelf even kijken.