Mobiel bellen vanuit Italië geeft rare verbindingen

  • 1 May 2024
  • 12 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik zit met mijn gezin in Italië. Ik bel een nummer uit mijn contacten maar krijg elke keer heel iemand anders aan de telefoon terwijl ik echt 0031 ervoor doe. Ik maak gebruik van WindTre

Wat is er aan de hand?

Ik heb 'n iphone x


12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Sswagemakers ,

Je dient +31 te gebruiken. En dan het telefoonnummer zonder de eerste 0. 
 

bv

+31612345678 voor een mobiel nummer. 
 

of

+31201234567 voor een vast nummer in (dit voorbeeld) Amsterdam.

Natuurlijk heb ik dat gedaan😉

Reputatie 7
Badge +28

Natuurlijk heb ik dat gedaan😉

Haha, maar je schreef 0031

Reputatie 7
Badge +21

Laat dat nou niets uitmaken 😂 Om vanuit Italië naar een Nederlands telefoonnummer te bellen of sms'en, toets je vóór het telefoonnummer de landcode in van Nederland: 0031 of +31

( 00  of  +  is “buitenland”  en 31 is Nederland)

Reputatie 7
Badge +28

@Sswagemakers 

Probeer anders eens om het telefoonnummer in jouw Contacten te veranderen. Dus daar al +31 voor te zetten en de eerste 0 weg te halen. 
 

En dan even uittesten….

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Sswagemakers 

Krijg je wel verbinding met een Nederlands nummer? Of kom je heel ergens anders terecht?
Ik herinner me dat eerder (vorig jaar 🤔) mensen verbinding kregen met een ander land.

Ik heb al mijn contacten standaard met +316….staan dus dat is het echt niet.

Heb mijn telefoon die van mijn vrouw en kinderen opnieuw gestart en dat lijkt te helpen. 
Misschien moest ie opnieuw een  verbinding leggen met netwerk hier.
We gaan 't merken.
Ben benieuw waar de moderator van kpn mee komt.

Maar bedank vast.

Grt 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Sswagemakers 

Je hebt het over Windtre. Is dat een lokale oplossing voor goedkoop bellen/internet op vakantie?
Misschien moet je daar dan eens navragen.

Thanks
WindTre of Vodafone IT of Iliad zijn de lokale providers.

Kpn schakeld hier in Italië automatisch naar WindTre.

Reputatie 7
Badge +21

Ok, dan is Windtre dus het netwerk van de lokale provider waar je verbinding mee maakt.
Helpt het om het netwerk van één van de andere providers te kiezen?

Nog een keer mijn eerdere vraag:

Krijg je wel verbinding met een Nederlands nummer? Of kom je heel ergens anders terecht?
Ik herinner me dat eerder (vorig jaar 🤔) mensen zelfs verbinding kregen met een ander land.

 

Reputatie 7
Badge +28

@Sswagemakers

Ik heb hier op het forum een paar topics teruggevonden over Windtre. Daarin werden uiteraard problemen gemeld, want anders kom je hier niet op het forum. 

Maar je zou eens kunnen proberen om te bellen via een ander mobiel netwerk. Dan even handmatig dat andere netwerk selecteren. 

Reputatie 7

Welkom op de community @Sswagemakers, dat is een rare situatie. Als je iemand belt verwacht je diegene ook aan de lijn te krijgen. Net als Ruud en Noordzee ben ik ook benieuwd wat er gebeurt als je een andere lokale provider gebruikt. Merk je daarbij hetzelfde, of gaat het dan wel goed?

Reageer