Vraag

Multisim activeren lukt niet (niet in het land beschikbaar)

  • 27 April 2024
  • 4 reacties
  • 34 keer bekeken

Ik heb een abonnement met een samsung telefoon een galaxy watch5 LTE.

In de WEAR app ga ik naar MOBIELE abonnementen. Want ik wil de E-sim activeren. 

Multisim.. Esim… het zal allemaal wel en begrijp er helemaal niets meer van.

 

Dan krijg ik vervolgens te lezen;

Er zijn in uw land geen mobiele abonnementen beschikbaar voor uw horloge.

Verder kom ik niet.. 4 uur later met een krat bier en een Limburgse vlaai…..

Iemand een idee ?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Pieperrr 

Vervelend dat je deze melding krijgt, dat er geen mobiele abonnementen beschikbaar zijn voor jouw Samsung Watch.

Zou je het volgende eens willen controleren.

Kan ik Multisim voor mijn smartwatch met iedere telefoon gebruiken?

Een Apple Watch met Multisim kan je alleen koppelen aan een iPhone 8 of hoger met minimaal iOS versie 16.1. Je kan een Apple Watch niet koppelen aan een Android toestel.

Multisim voor de Samsung Galaxy Watch series werkt het beste in combinatie met een Samsung telefoonmet Android 8.0 of hoger. Je kan geen andere Android toestellen combineren met deze smartwatch.

 

Is mijn smartwatch geschikt voor Multisim?

De Apple Watch Cellular varianten zijn geschikt voor Multisim als je minimaal een serie 4 hebt met WatchOS 9.1 of hoger. Heb je je Apple Watch buiten de EU gekocht? Dan is Multisim geen optie vanwege een verschil in frequentie. 

Multisim voor Samsung Galaxy Watch wordt ondersteund vanaf de Samsung Galaxy Watch series5 4G.Let hierbij wel op dat het gaat om de 4G (LTE) versie en niet de versie die alleen Bluetooth ondersteunt.

Daarnaast is het ook van belang dat zowel je Samsung smartphone als je Samsung Watch voor de Europese markt bestemd is.

Is dit alle het geval, dan zou je zonder problemen een multisim (esim) voor je Samsung Watch moeten kunnen bestellen.

Volg daarvoor het volgende stappenplan:

Activeer Multisim met je Samsung Galaxy Watch

  1. Open de Wear-app op je telefoon

  2. Tik op ‘Instellingen horloge’ en ga naar 'Mobiele abonnementen'

  3. Tik bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Volgende’

  4. Log in met je KPN ID

  5. Tik op 'Aanzetten' Multisim

  6. Tik op 'Ja, ik ga akkoord' en op ‘Doorgaan’

  7. Tik bij het scherm ‘Geregeld!’ op ‘Sluiten’

  8. Tik vervolgens bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Abonnement gebruiken’

Je Galaxy Watch wordt geactiveerd! Dit kan een paar minuten duren.

Laat even weten of het je is gelukt door middel van mijn bovenstaande adviezen en stappen!

Ik heb met de medewerker van Mediamarkt gekeken en bovenstaande instucties bieden geen uitkomst. 

Hoe kan ik controleren of mijn telefoon van de Europese markt is?  Ik heb deze bij een bedrijf in  Nederland gekocht.

Blijft melding geven met buitenland. 

KPN gebeld en de speciale afdeling was een half uur aan het nadenken en wist het antwoord niet.

Mijn telefoon is model s23 ultra SM-S918B/DS

Deze wilde ik verbinden met Galaxy 5 ultra Watch SM-R915F.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Pieperrr en bedankt voor jouw bericht!

Eerlijk gezegd kan ik die melding wat betreft het buitenland ook niet plaatsen. Waar heb je het toestel aangeschaft, ook bij de Media Markt (omdat je aangeeft dat je hier met een medewerker van de Media Markt naar hebt gekeken)? het bedrijf waar je het toestel hebt gekocht, zou dit (lijkt mij) voor je moeten kunnen achterhalen. 

Reageer