Vraag

Multisim activeren lukt niet, omdat multisim is geactiveerd op een andere watch (die ik niet meer heb)

  • 7 March 2023
  • 21 reacties
  • 700 keer bekeken

Reputatie 1

Goedendag,

Ik had Multisim twee weken terug geactiveerd op een Apple Watch 8, maar begin deze week is de Watch 8 ingeruild voor een Apple Watch Ultra. Ik dacht dat ik op de 8 alles verwijderd had en de Multisim gedeactiveerd, maar dat lijkt niet zo te zijn.

Als ik nu op de nieuw Ultra Multisim probeer te activeren krijg ik de melding ‘Deze Multisim is al in gebruik op een andere Apple Watch'. En instructies om die op te zeggen op de vorige 8. Maar dat kan ik dus niet, want de 8 heb ik niet meer in mijn bezit.

Via 0800-0402 is het al wel gelukt om bij Mijn KPN het Multisim abonnement op te zeggen. Eerst stond er ‘Multisim aan', nu niets meer. Maar ergens in de systemen is de Multisim nog gekoppeld aan mijn 8. Kan die koppeling ongedaan gemaakt worden, zodat ik Multisim kan activeren op de Ultra?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +13

@EBaars Is het inmiddels gelukt? De optie staat nog actief in mijn systeem. Is deze inmiddels wel gekoppeld aan de Ultra?

Reputatie 1

Nee nog niet kunnen koppelen aan de Ultra. Zojuist nog een keer geprobeerd, maar krijg nog de melding dat deze Multisim al in gebruik is op een andere Apple Watch.

Reputatie 7
Badge +13

Ik heb de registratie verwijderd @EBaars. Je ontvangt daar binnen enkele uren een berichtje over. Zou je straks eens kunnen proberen om Multisim te activeren op de Ultra? 

Reputatie 1

Nee, nog steeds dezelfde melding. Ook nog geen bericht (mail of sms) ontvangen.

Reputatie 7
Badge +13

Vreemd @EBaars. Ik heb meteen gekeken en de status van de registratie is nu weer actief in mijn systemen. Voordat ik verdere stappen onderneem, werkt het nu wel?

Reputatie 1

Nee, helaas nog niet. Gisteren en zojuist nog een keer geprobeerd, maar nog steeds de melding dat Multisim al actief is op andere watch.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @EBaars 
Ga naar icloud.com  
login met je appleID
En verwijder daar je Applewatch 8
 

Reputatie 1

Op icloud.com staat alleen de Ultra.

Heb ook nog op m'n iPhone gekeken bij Apple ID instellingen en daar stond nog een oude Apple Watch 4. Verder alleen de Ultra, niet de 8. Hoewel op de oude watch 4 natuurlijk nooit een mobiel netwerk is geconfigureerd heb ik deze watch wel verwijderd.

Reputatie 7
Badge +21

Dan zou ik de service van Apple even bellen als ik je was. @EBaars 

 0800 0200 570.

Reputatie 1

Dan zou ik de service van Apple even bellen als ik je was. @EBaars 

Met welke vraag dan? Ik zie nergens meer een teken van leven van de Apple Watch 8 in mijn accounts. Vragen of zij ‘onderwater’ nog mijn Apple Watch 8 zien en kunnen verwijderen?

En daarnaast, de koppeling van Multisim aan de  Apple Watch 8 ligt toch bij KPN? Wat kan Apple daar aan doen? KPN zou toch (desnoods) geforceerd de koppeling met de Watch 8 moeten kunnen verwijderen? Ongeacht waar de Watch 8 zich fysiek bevindt of aan welk account hij hangt?

Reputatie 7
Badge +21

Zolang de 8 niet correct is verwijderd kun je de nieuwe niet met dezelfde sleutel activeren.
En daar kan alleen Apple je mee helpen, maar ja wie ben ik?  
Ik heb nooit een Applewatch gehad, maar heb verder wel alles van Apple.
Ik heb geen applewatch omdat ik het nut er niet van inzie, maar dat moet een ieder voor zich uitmaken dat is geen kritiek, maar een opmerking.

Reputatie 1

De 8 is wel correct verwijderd, maar de koppeling met Multisim blijkbaar niet. Tijdens het verwijderen van de 8 uit mijn Apple ID werd expliciet gevraagd of mobiel internet ook verwijderd moest worden. Dat heb ik gedaan, maar toch is de koppeling niet verwijderd. Het lijkt er wat mij betreft vooral op dat dit bij KPN ligt en niet bij Apple. Maar ik heb al vaker meegemaakt dat er naar elkaar wordt gewezen.

De watch heeft voor mij veel voordelen, juist door mobiel internet, omdat je je telefoon dan in veel gevallen thuis kunt laten (bij sport activiteiten).

Reputatie 1

Ik heb zojuist uitgebreid contact gehad met Apple. Onze conclusie is dat ik de 8 op juiste wijze heb verwijderd bij mijn Apple ID en dat het abonnement daarmee automatisch ook op de juiste wijze is ontkoppeld/verwijderd van de 8.

Deze ontkoppeling lijkt bij KPN niet goed verwerkt in de systemen. En aangezien KPN de Multisim koppelt aan de watch (en niet andersom), zou KPN in staat moeten zijn om dit te deactiveren. Zeker in dit geval waarbij er iets niet goed lijkt te zijn gegaan is KPN dé partij die (eventueel geforceerd) iets zou moeten kunnen ontkoppelen.

Reputatie 1

Vreemd @EBaars. Ik heb meteen gekeken en de status van de registratie is nu weer actief in mijn systemen. Voordat ik verdere stappen onderneem, werkt het nu wel?

Het werkt dus nog niet @Remco_ . Nog ideeën?

Reputatie 7
Badge +13

Om eerlijk te zijn ben ik er nu ook door mijn ideeën, ik kan dit niet verklaren. Ik heb de storingsdienst aangestuurd en hopelijk kunnen zij dit dan via een andere route weer vlot trekken 

Reputatie 1

Om eerlijk te zijn ben ik er nu ook door mijn ideeën, ik kan dit niet verklaren. Ik heb de storingsdienst aangestuurd en hopelijk kunnen zij dit dan via een andere route weer vlot trekken 

Ok. Ben benieuwd naar (re)actie van de storingsdienst!

Reputatie 7
Badge +13

Ik hou het ook even in de gaten, we houden contact

Reputatie 1

Ik krijg net een bericht/SMS van KPN dat Multisim abonnement is beëndigd. Daarna kon ik wel abonnement opnieuw toevoegen aan mijn Ultra. Opgelost dus!

Misschien wel een idee om intern na te hoe dit is opgelost en dit vervolgens breed bekend te maken bij de helpdesk van KPN. Mijn issue stond wel bij de FAQ’s maar leidde niet tot een oplossing.

Reputatie 7
Badge +13

Ik had net een berichtje terug van de Technische Dienst. Fijn dat alles weer werkt @EBaars! Dit was helaas iets wat echt diep in het systeem vast zat waar de Helpdesk niet direct invloed op heeft. De fix die ik eerder probeerde toe te passen pakte hij ook niet.   

 

Heb ook al een lange tijd het zelfde probleem. Whatever de fix was graag ook uitvoeren op mijn account!

Kpn doet er niets aan geef het op verspilling van energie.. 5 uur mee bezig geweest. Werkt gewoon niet wassen neus 👃 etc etc misschien provider wisselen. 

Dat zou heel zuur zijn. De enige reden voor de aanschaf van een Apple Watch Ultra bij KPN was deze Multisim en ik betaal ook gewoon voor deze dienst. Ik heb @Remco_ ook al persoonlijk een bericht gestuurd en houd vooralsnog hoop dat hij, net als hierboven voor een ander, ook voor mij iets kan betekenen.Â