Beantwoord

Nieuwe telefoon bezorgd in doosje zonder bescherming

  • 25 March 2024
  • 9 reacties
  • 143 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste KPN en community,

Op zaterdag 23 maart heb ik na veel onderzoek mijn abonnement bij KPN aangevuld met een toestel en wel de Samsung S24 Ultra. Afhandeling aan de telefoon goed prima en de medewerker had verstand en was vriendelijk.

De dag daarna kreeg ik een bevestiging dat het toestel is verstuurd, ik natuurlijk blij en kon niet wachten.

Het toestel zou in de ochtend bezorgd worden door PostNL, en dat was ook zo. Ik nam een pakketje in ontvangst, niet wetende dat dit het toestel was. Er stond namelijk geen KPN op en het was niet een verpakking waarvan je zou denken, hier zit een toestel in van € 1.200!

Ik opende het pakketje en zag tot mijn verbazing het toestel erin zitten zonder enige bescherming! KPN, hoe durven jullie dit zo naar de klant op te sturen. De kans op schade is zeer groot!!! Je moet bijna geluk hebben dat je toestel onbeschadigd bij je wordt bezorgd. Ik denk dat de foto voor zich spreekt. Het doosje wordt voornamelijk gebruikt voor brievenbus pakketjes, om te lachen dus. 

Ik met de klantenservice bellen, de eerste medewerker had geen zin in haar werk met herrie op de achtergrond. Die vertelde mij, meneer klachtenformulier en werd brutaal waarna het gesprek werd beëindigd. Op de website staat letterlijk dat je eerst moet bellen, 85% wordt telefonisch opgelost. Ben je niet tevreden, dan pas een formulier en dan wordt je pas NA 10 dagen geholpen! Dus ik weer bellen, tweede medewerkster, begreep mijn verhaal niet en dacht dat ik het had over de doos van Samsung, zinloos om verder het gesprek te voeren. Derde maal dan maar, deze medewerkster begreep eindelijk mijn verhaal en had wat lijntjes uitgezet. Om een lang verhaal kort te houden, toestel terug en dan bestelling opnieuw plaatsen. Retouren bij KPN kun je op vertrouwen, maar niet heus. Forum staat er vol mee dat toestellen zoek raken. Ook de bezorging is triest, mensen krijgen lege dozen of zelfs geen pakketje waar wel voor is getekend en gaan dan een molen in die weken gaat duren.

Ik had dit toestel speciaal uitgekozen voor het horloge die erbij zou krijgen, immers bestellingen gedaan voor 31 maart. Dat zou ik dus niet halen en er was geen oplossing volgens de medewerkster. Probleem van KPN wordt mijn probleem, niets nieuws. Ik weet niet wat er tijdens het transport is gebeurd, vooral met een doosje van dit caliber.

Volgens KPN worden toestellen niet zo verzonden maar praktijk vertelt een ander verhaal, wat zijn jullie ervaringen?

Ik maak me zorgen dat het toestel schade heeft opgelopen door het zo te vervoeren. KPN laat mij gewoon links liggen, slechte after care en wordt de vervoerder wel gecontroleerd over hoe zij de toestellen verpakken?

De klantenservice doet de deur op slot en kan niets voor mij betekenen. 

Wat kan ik nog doen en wat zouden jullie doen? Zouden jullie het pakketje zo accepteren?

Ik ben benieuwd!

* Foto 1 heb ik de gegevens geanonimiseerd, de sticker ziet er dus vreemd uit.

 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 25 March 2024, 20:10

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @F. Kallan ,

 

 

wat zouden jullie doen? Zouden jullie het pakketje zo accepteren?

Ik ben benieuwd!

 

Ik zou nooit een mobiele telefoon bestellen via internet. Die koop ik altijd in een stenen winkel. Dan krijg je ook nog eens de service dat ze alles van jouw oude telefoon voor jou overzetten naar het nieuwe toestel. 

Maar voor nu (in jouw situatie) zou ik het wel accepteren. 

 

 

Wat kan ik nog doen

Ik zou zo snel mogelijk jouw gratis watch bestellen bij Samsung. Dan kun je hier doen :

https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=6B85STMB26Z5E

 

Bijzondere actievoorwaarden – KPN promotie: Ontvang de Galaxy Watch6 LTE 44mm bij aankoop van een S24 Series

Promotie

Bij de aankoop van een deelnemend model Galaxy S24 series bij KPN ontvang je tijdelijk een Galaxy Watch6 LTE 44mm.

Deze promotie loopt van 18 maart tot en met 31 maart 2024 (aankoopdatum) en zolang de voorraad strekt. Je kunt maximaal één keer deelnemen per aangekocht product en maximaal drie keer deelnemen per huishouden. Deze promotie is alleen geldig voor deelnemers vanaf 18 jaar. Deze promotie is niet te combineren met andere promoties op de deelnemende producten.

Samsung streeft ernaar het product binnen zeven weken na het indienen van een volledige en geldige registratie toe te sturen.

Beste Noordzee,

Als eerst, dank voor je reactie!

Helaas kun je toestellen boven de € 600 niet meer in de winkel verkrijgen bij KPN, daar hebben zij hun reden voor. Al die toestellen gaan dus wel met de post mee, vreemd.

De doos zelf is niet beschadigd, ik zie bijvoorbeeld niet aan de hoeken dat het zodanig is gevallen dat deze naar binnen zijn gedrukt (dit wilt natuurlijk niet zeggen dat de doos überhaupt niet is gevallen). Verder zag de sticker er wel normaal uit, op wat zwarte veeg strepen na. De samsung doos is nog steeds geseald en vertoont geen beschadigingen. 

Maar ja, nogmaals...zo verpak je geen toestel van deze waarde.

Reputatie 7
Badge +24

Als ze vanuit Azië hierheen komen zitten ze met 10.000en strak tegen elkaar ook zo in de container zonder noemenswaardige verpakking. Met die containers word soms ook niet zachtzinnig omgegaan. Daar moet een toestel gewoon tegen kunnen.

Ik kreeg mijn iPhone via Coolblue ook niet binnen in een titanium doos. 📦 M’n AWU van de week via KPN kwam ook in een soort gelijken doos.

Ik hoop dat je veel plezier hebt van de Samsung ! 🤗

( Beste is denk ik inderdaad dan echt als je zonder doos 📦 wenst ) Stenen winkel ;)

Reputatie 7
Badge +9

@F. Kallan Al sinds eeuwigheid gebruikt samsung duurzame maar toch stevige materialen

https://news.samsung.com/nl/samsung-vervangt-plastic-verpakkingen-door-duurzame-materialen

Jouw telefoon zit in een heel straks kunststof frame dat schokabsorberend is.

Dank voor jullie reacties!

Ik ga het toestel behouden en zo spoedig mogelijk de watch aanvragen. Mocht er onverhoopt toch iets zijn, heb ik alsnog de garantie van Samsung.

Reputatie 7
Badge +12

Ik snap oprecht niet het probleem, er staat geen KPN op de doos omdat de postbezorger dan ook niet weet dat het van KPN is. En dat blijkt nogal eens de oorzaak van verlies te zijn. Verder is de buitenste verzenddoos klein genoeg dat de doos van Samsung niet alle kanten kan, en de doos van Samsung is speciaal ontwikkeld om opgestuurd te worden.

 

Verder mogen klantenservice medewerkers bij KPN thuis werken. Het is niet altijd mogelijk om te zorgen dat het 100% stil is, mensen leven wel eens samen of hebben luidruchtige buren. Daarvan kan je niet zeggen dat ze geen zin hebben in het werk. 

Ik was halverwege het lezen van je reactie, en ik had al een donkerbruin vermoeden dat dit van een KPN'er afkomstig is. 

Is niet erg hoor, hart voor de zaak. Voor het geval je het niet doorhad, ik had al genoeg info.

Geniet iig van je avond!

Reputatie 7
Badge +12

Fijne avond! 

Reageer