Beantwoord

Onbeperkt data met beperking

  • 5 June 2020
  • 23 reacties
  • 2551 keer bekeken

Ik voel mijn belazerd en wil van het contract af, onbeperkt is niet onbeperkt als er een beperking op zit.

Ik wil ongestoord naar netflix en andere filmpjes kunnen kijken zonder na 5 GB een beperking te krijgen opgelegd. Julie maar reclame maken op de radio dat is gewoon mensen belazeren.

icon

Beste antwoord door Nick83 5 June 2020, 08:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat is "fair use policy". En dat is al zo oud als de weg naar Kralingen. Vroeger op onze 56k inbellijn hadden we dat al. Daarvan zeiden ze ook dat da "onbeperkt" en "supersnel" was. Maar ondertussen.

Die 5 GB staat gewoon in je contract. Had je kunnen lezen. Staat ook op de site van KPN.

https://www.kpn.com/mobiel-shop/unlimited-data.htm

 

zoals je ziet staat er eindeloos films, series en concerten streamen, maar dat is niet waar, het is niet eindeloos.

isschien dat de reclame code commissie hier een oordeel over kan vellen

Reputatie 7

zoals je ziet staat er eindeloos films, series en concerten streamen, maar dat is niet waar, het is niet eindeloos.

Waarom is dat niet eindeloos?

Reputatie 6
Badge +6

zoals je ziet staat er eindeloos films, series en concerten streamen, maar dat is niet waar, het is niet eindeloos.

isschien dat de reclame code commissie hier een oordeel over kan vellen

Vergeet dan niet meteen kassa radar en de Consumentenbond in te lichten als je toch bezig bent…

Bedankt voor de tip, genomineerd voor de loden leeuw.

Reputatie 6
Badge +6

Ik was cynisch @Bossers  ;)

ik heb ook onbeperkt data genomen sinds vorige maand. Ik gebruik mijn telefoon dan als hotspot om bijv. naar  een Netflixfilm te kijken. In het begon kon ik plm. 2 uur kijken en sinds dit weekend wordt het steeds korter. ik krijg al heel snel de melding dat 80% al verbruikt is , dan “koop” ik snel een gb erbij. Na precies 22 minuten is 1 gb alweer op. Je holt voortdurend naar de telefoon om bij te kopen en kunt niet onbeperkt en ongestoord een film kijken. Ik voel me behoorlijk genomen door de KPN. Adverteer dan niet met onbeperkt spelletjes doen en films kijken, want het klopt van geen kant. Een en al irritatie. 

Reputatie 7

Ik voel me behoorlijk genomen door de KPN.

Vreemd, want tijdens het bestellen heb je je neem ik aan goed laten informeren.

 

Eerlijk gezegd zag ik de5gb datalimiet per dag pas toen ik geen toegang meer had. 
Zaterdag wilde ik 1gb bij kopen, maar was er onderhoud bij kpn. Dus niks erbij. Bovendien 1 gb in 22 minuten op maken, lijkt me ook sterk.

je krijgt voortdurend een sms bij 80% en bij 100%. Lekker relaxed tv kijken !?? NIET!

Reputatie 6
Badge +6

Als je gaat streamen is 1gb snel verbruikt...

Reputatie 7

Bovendien 1 gb in 22 minuten op maken, lijkt me ook sterk.

3GB per uur is helemaal niet raar voor het kijken van een film.

Zo verbruik je met de iTV app via 3G/4G één 2GB per uur bij "hoge" kwaliteit...

...en als je via WiFi kijkt dan is dat al 3GB per uur.

Aangezien jij jouw telefoon als hotspot gebruikt communiceert het andere apparaat dus via wifi en dan moet dus ook rekenen met het verbruik via wifi.

De gevraagde bandbreedte bij Netflix zal niet veel anders zijn.

Zoals vele voorgaande schrijvers heb ik me in ok die 5Gb beperking niet gerealiseerd. 5Gb ‘fair use policy’ lijkt mij in deze tijd met veel thuiswerken en Zoom en teams vergaderingen een zeer achterhaald concept. Kom op KPN: help deze zorgverlener om ‘gewoon’ zijn werk te doen. Hoe creëren we hier een actie voor?

Beste allen,

 

Je kan hier gewoon een auto reply voor bouwen. Mute the msg and reply X.

Geen heen en weer rennen meer naar je telefoon tijdens een film

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Zoals vele voorgaande schrijvers heb ik me in ok die 5Gb beperking niet gerealiseerd. 5Gb ‘fair use policy’ lijkt mij in deze tijd met veel thuiswerken en Zoom en teams vergaderingen een zeer achterhaald concept. Kom op KPN: help deze zorgverlener om ‘gewoon’ zijn werk te doen. Hoe creëren we hier een actie voor?

Een mobiel abonnement is ook helemaal niet bedoeld om op te thuiswerken. Thuis werken doe je op een vaste aansluiting. Die beperking van max 5 GB per dag is juist om te voorkomen dat mensen hun vaste internet abonnement stopzetten en alles via hun mobiele abonnement gaan doen. KPN (en andere providers) is niet gek natuurlijk. De belasting op het mobiele netwerk zou ook veel te hoog worden als iedereen alles via zn mobiele abonnement zou gaan doen. Dan zou het netwerk zo dicht slaan.

KPN Nederlands  weten jullie wel wat de snelheid van 5G is? hoe snel is dat 5GB dan op. KPN is de grootste fraudeur met deze advertenties. Dit kan toch niet dat KPN hiermee weg kan komen elke keer. 

Eerst doen ze alsof Telfort overgenomen is en andere maatschappijen overgenomen terwijl je nooit met de voorwaarden van KPN akkoord gaat. 

 

Je hebt een overeenkomst met telfort  dan neemt KPN dat overeenkomst over en zegt nee je hebt een overeenkomst dat niet bestaat. waar jij nooit akkoord heb gegeven voor zoeen overeenkomst. 

 

Je neemt onbeperkt 5G internet en dan is dat limiet per dag 5GB. Volgens mij ben je in paar seconden eigenlijk doorheen door jou dagslimiet.

 

Zulke ondernemingen moeten verdwijnen en mensen die daar werken ontslaan. 

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. taalgebruik

Badge +19

Je kunt het beste snel overstappen!! 

Reputatie 4
Badge +2

Wat is dat nu weer voor een waardeloos antwoord.

Ergens snap ik het wel.

5 GB is niet onbeperkt. Het ophogen met 1 GB wel.

Overigens is de concurrent T-Mobile al van 5 GB naar 8 GB gegaan. Dus of die 5 GB nog concurrerend of realistisch is…

Wel heeft het niks met fair use te maken... Het is puur om te voorkomen dat je je hele huis via je telefoon tethert of goedkoop een snelle 5g verbinding in je 5g router stopt en je kantoor of huis er aan knoopt.

In Nederland is dat geen gemeengoed maar in het buitenland (bijvoorbeeld Tsjechië) is 5g ipv ADSL of kabel heel normaal en concurrerend  als vaste verbinding zonder limieten...

Reputatie 7
Badge +24

Overigens is de concurrent T-Mobile al van 5 GB naar 8 GB gegaan. Dus of die 5 GB nog concurrerend of realistisch is…

Bij KPN is het inmiddels ook 8 GB hoor...

Reputatie 4
Badge +2

Nou sorry hoor ik zie het hoor en verlengen gaat met 2 GB per sms hoor.

Reputatie 7
Badge +24

Nou sorry hoor ik zie het hoor en verlengen gaat met 2 GB per sms hoor.

Het is al goed hoor... 😉

Deze beperking is niet meer van deze tijd. Het is ronduit irritant als je elke keer een SMS moet sturen om weer gebruik te maken van de data bundel. Dan kun je zeggen “ het staat in de voorwaarden”, maar wie leest dat nu nog tegenwoordig. Zeker als de meesten ( naar mijn weten alleen kpn niet) wel gewoon onbeperkt data leveren zonder obstakels. Niet dat ik veel data gebruik, maar die keer dat ik wel wat meer gebruik wil ik niet moeten opzoeken hoe ik meer data kan krijgen. Want ook dat is niet simpel te vinden. Ik ga na dit contract gewoon terug naar t-mobile. Daar heb ik nooit gezeik me gehad. Het is alleen jammer dat je soms moet overstappen naar een andere provider om meer “ korting” te krijgen. Maar met kpn ben ik nu wel klaar. Ze zouden beter moeten weten.

Reputatie 7
Badge +24

Deze beperking is niet meer van deze tijd. Het is ronduit irritant als je elke keer een SMS moet sturen om weer gebruik te maken van de data bundel. Dan kun je zeggen “ het staat in de voorwaarden”, maar wie leest dat nu nog tegenwoordig. Zeker als de meesten ( naar mijn weten alleen kpn niet) wel gewoon onbeperkt data leveren zonder obstakels.

Bij Vodafone werkt het op dezelfde manier. En bij anderen ook. Er is geen enkele provider die onbeperkt data levert zonder dat je daar smsjes voor moet te sturen.

Niet dat ik veel data gebruik, maar die keer dat ik wel wat meer gebruik wil ik niet moeten opzoeken hoe ik meer data kan krijgen. Want ook dat is niet simpel te vinden. Ik ga na dit contract gewoon terug naar t-mobile. Daar heb ik nooit gezeik me gehad. Het is alleen jammer dat je soms moet overstappen naar een andere provider om meer “ korting” te krijgen. Maar met kpn ben ik nu wel klaar. Ze zouden beter moeten weten.

Kijk eens wat er staat op de site van T-Mobile? 

Hetzelfde verhaal. 

Dan kun je zeggen “ het staat in de voorwaarden”, maar wie leest dat nu nog tegenwoordig.

Dat is dan ronduit gezegd niet zo slim, en daar ga je dan later mee de mist in, en als je ooit met iets voor de rechter komt zal die hetzelfde zeggen en je geen gelijk geven.

Dus, of lees ze en ga er niet mee akkoord, of lees ze niet en niet achteraf gaan piepen dat iets anders is dan je het had voorgesteld, want je kent de regels bij de concurrentie ook niet blijkt wel, aja je leest geen voorwaarden, beetje dom van mij.🤗

Er was 1 provider die echt onbeperkt data zonder hindernissen had, nou ja ook niet echt want een "fair use polici” en dat was Robin Mobile, en dat instap abonnement was zo traag dat je de 5 Gb per dag niet kon halen en als je het duurste en snelste abonnement nam redde je net 8 tot 10 Gb per dag.